Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsempatkaa mua imetyksen lopettamisessa..

Vierailija
08.10.2019 |

Päivät menee mutta tuleva yö hirvittää. Oon aiemminjo yrittäny mutta aina epäonnistun.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää lopettaa imetys?

Vierailija
2/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä menee pieleen? Et jaksa lapsen huutoa vai tissit niin täynnä vai mikä? Itselläni oli ekan kohdalla (reippaasti päälle vuotias) molemmat, loppupeleissä lapsen itku tissille.. Pahin huuto ja repiminen loppui, nukkui siis vieressä, kun puin korkeakauluksisen paidan ja vedin peiton todella ylös. Kun alkoi Tissin etsiminen, annoin nokkamukin käteen ja otin etäisyyttä. Muutama yö (max. viikko) ja lapsi lopetti yrittämisen.. kunhan muisti pitää tissit piilossa. Kyllä se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ensin vähentää? Tai sit vaan isä tai joku muu nukuttaan muutama yö niin että vauva ymmärtää että yöllä nukutaan ja sinä toiseen huoneeseen nukkumaan niin et tuoksu maidolle siinä vieressä.

Vierailija
4/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa sitä huutoa ja tulee sääli lasta. Alku yö menee mutta neljän, viiden aikaan tuntuu etten enää jaksa hyssyttää uneen..

Ap

Vierailija
5/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa tohon ekaan kommenttiin, niin ehkä mekin viitsitään sit paneutua ongelmaan

Vierailija
6/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kun lapsi oli yli 2-vuotias, mutta lopetin vasta kun koin, että olen todella valmis siihen. Lapsi huusi kyllä loppuaikoina aina ”tissiä!” mutta se nyt ei ollut syynä lopettamiseen. Jonkin aikaa lapsi raivosi, mutta lopulta oppi nopeasti eroon. Yllättävän nopeasti. Kuten joku täällä onkin sanonut, niin ehkä alle viikko meni. Mutta tärkeintä siinä oli se, että olin päätökseni tehnyt imetyksen lopettamisesta.

Vierailija
7/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakakaa yöt isän kanssa. Esim toinen hoitaa herätykset aamukuuteen asti ja nukkuu sitten aamupäivän, kun toinen hoitaa lasta. Isän kannattaa ottaa pari ensimmäistä yötä hoitaakseen. Lapsi pärjää kyllä, vaikka harmittaa, kunhan olette johdonmukaisia. Ei saa luovuttaa kesken, se vain hämmentää vauvaa. Kyllä se siitä, meillä meni viisi yötä ja lapsi nukkui jo ihan hyvin yhdellä herätyksellä.

Vierailija
8/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista ja vinkeistä.

Ehkäpä se on sekin hidastamassa, että en ole oikeen itsekään sinut imetyksen lopettamisen kanssa niin tulee helpommin annettua peruksi.

Mutta jospa tämä tästä.. Eka päivä takana täysin ilman imetystä.

Ap

Vierailija
9/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruksi-periksi

Vierailija
10/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentäminen on avain. Ensin imetys vain ruoan yhteydessä ja yöllä. Sitten yksi kerrallaan korvataan imetyskerrat nokkamukilla. Ehtii rinnatkin tottua ja oma pää + vauva tietenkin.

Vierailija
11/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitko ylä-asteelle asti imettää sitä?

Vierailija
12/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähentäminen on avain. Ensin imetys vain ruoan yhteydessä ja yöllä. Sitten yksi kerrallaan korvataan imetyskerrat nokkamukilla. Ehtii rinnatkin tottua ja oma pää + vauva tietenkin.

Tätä miettinyt paljon, että onko liian kiva pala jos suoraan lopetan kokonaan?

Hiljalleen aloin vähennellä ja nyt siis ollaan tilanteessa että aknakin tämä päivä meni hyvin ilman.

Mutta mietin onko liian raju jos nyt vetäs yönki ilman? Toki lapsi vielä rintaa kaipaa ja paitaa repii mutta yhdet isot raivarit vain saanut tänään.

Ap

Vierailija
13/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lopetin molempien lasten imetyksen vasta heidän täyttäessään kaksi. Silloin tuli sellainen olo, että nyt riittää, eikä tullut enää tuota sääliä voimakkaana, joten tulkitsen, että silloin aika lopettamiselle oli kypsä.

Varsinkin ekan lapsen kanssa meni lopettaminen helposti, kun hänkin tuntui olevan valmis eikä enää kauaa kaipaillut. Toinen lapsista olikin vähän sitkeämpi tapaus ja raivosi jonkun aikaa, mutta se oli enemmän uhmaraivoa kuin vauvan kokemaa surua tai hätää, joten se oli helpompi kestää.

Vierailija
14/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tää toimi kaikilla. Mun lapseni päätti siirtyä syömään lähes pelkästään yöllä, kun yritin vähentää. Kokonaan lopettaminen onnistui kivuttomammin.

Vierailija
15/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olen tänään kantorepussa pitänyt jotta läheisyyttä kuitenkin saisi mahdollisimman paljon.

Vierailija
16/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista ja vinkeistä.

Ehkäpä se on sekin hidastamassa, että en ole oikeen itsekään sinut imetyksen lopettamisen kanssa niin tulee helpommin annettua peruksi.

Mutta jospa tämä tästä.. Eka päivä takana täysin ilman imetystä.

Ap

Miksi lopettaa jos lapsi haluaa jatkaa?

Meillä molemmat ovat ihan itse lopettaneet, toinen vuoden iässä ja nuorempi 8kk iässä eli anna lapsen olla tyytyväinen

Vierailija
17/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettaisi ellei olisi pakko.

Ap

Vierailija
18/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas vähentäminen ei toiminut ollenkaan (juuri täyttänyt 1 v, yöimetykset lopetettu jo aiemmin). Tuntui kuin kaikki olisi alkanut pyöriä rinnan ympärillä, koko ajan haluttiin rinnalle ja kiukuteltiin. Sitten kun vain lopetin seinään, tilanne rauhoittui muutamassa päivässä.

Vierailija
19/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen lopettaminen on ihan helppoa. Et anna sitä rintaa ja sillä selvä. Niin helppoa se on. Kerrasta poikki.

Vierailija
20/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? Ihan vain idea, mutta ne yösyötöt voisi kokeilla saada loppumaan "unikoulun" avulla. Ei huudatusta vaan selkeät rutiinit. Iltapalan jälkeen ei enää lohturintaa vaan sylittellyä ja katsellaan jotain kirjaa/lelua yms. Kun rimpuilee ja rapii paitaa niin ohjataan kiinnostus muualle. Tehdään selväksi, että yöllä nukutaan ja ainoastaan nokkamukista saa vettä... 

Joo, en sano, että se tulee olemaan helppoa. Huutoa tulee ihan varmasti ja kapinaa. Vaatii vähän sydämen kovettamistakin. Mä itse olen varsinkin hirveän herkkä vauvan itkun suhteen, helpotti kun mies hoiti nukuttamisen ja yöllisen lohduttamisen.

Pikku hiljaa yöt rauhoittui... Meni siinä se 6kk, että saatiin nukuttua eka yö ilman herätystä.  Nyt 1,5v nukkuu yön läpi, joskus yksittäinen yö herää kun näkee pahaa unta yms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan