Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesluolat on ihanii, suotavii ja oikeutettuja. Milloin tulee naisluolat?

Vierailija
08.10.2019 |

Tänään Puoli seitsemän -ohjelmassakin puhutaan miesluolasta. Kuinka tarpeellinen ja tärkeä se on miehelle. Useimpien naistenkin mielestä se on hienoa, söpöä ja suotavaa että miehellä on se oma miesluolansa. Sinne se mies voi sitten vetäytyä puuhaamaan mitä puuhaa. Yhteiskunnallisesti ilmiötä ei ainakaan tuomita, päinvastoin. Kiinnostaisi milloin kukaan (edes tai varsinkaan naiset?) voisi nähdä että perheen äidillä(kin?) olisi oma naisluola. Sellainen jossa äiti olisi nainen ja ihminen ihan vaan ittensä kanssa, tekee mitä haluaa siellä, ompelee maalaa lukee kirjoja tai roikkuu somessa. Että se viettää siellä muutaman päivän ja sillä aikaa se perheen TOINEN AIKUINEN hoitelee perheen ja kodin. Epäilen että tämän koko ajatuksen ampuvat alas ensinnä naiset.

Virginia Woolf jo aikanaan on kirjoittanut naisen omasta huoneesta ja sen tarpeellisuudesta. Vaan ei se asia mihinkään ole oikein edennyt.

Lapsettomaksi tietoisesti jäävät naiset yleensä tunnistavat tarpeensa omaan tilaan ja rauhaan. Näitä naisia on yhä enemmän. Liittyykö lapsettomuuden vaihtoehtona valitsemisen yleistyminen tähänkin? Äidin roolissa et saa olla sellainen, joka kaipaa omaa rauhaa, koska ei ole ketään, joka sinut korvaisi silloin kun toteutat tätä yksinolon tarvettasi? Ei nyt herran tähden ainakaan se lapsen isä... kun sehän on niin kovilla muutenkin?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siinä kohtaa, kun tämä äitihahmo lakkaa despoottimaisesti määräämästä kodin asioista sisustusta myöten. Harva mies viihtyy maalaisromanttisessa skandi/livelovelaugh -kodissa, siksi he haluavat tilan, jossa voivat päättää edes jostain.

Mutta sisustettu pitää kuitenkin olla, kun muuten "ei näytä kodilta". Mitään mies ei viitsi tehdä, mutta kritiikkiä ja kitinää tulee kyllä. Tiedätkö, montako tuntia ja montako sataa menee vaikka siihen, että etsii pienkoneen propellin olohuoneen seinäkoristeeksi? Aika paljon enemmän, kuin sen livelaugh-kyltin mukaan nappaamiseen marketista.

Vierailija
22/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut varaa koskaan aikuisiälläni ennen avioeroani omaan huoneeseen, omaan kirjoituspöytään sentään onneksi oli.

Erottuani ostin asunnon ja sain ikioman makuuhuoneen. Sitä hauskuutta kesti vuoden. Kallista lystiä se kyllä oli, maksaa yksin kaikista neliöistä lainarahaa ja vastiketta; eksähän oli luuseri joka ei maksanut elareita ollenkaan. Sitten rakastuin, ja kun noin vuoden kuluttua rakastumisesta esikoinen alkoi tehdä lähtöä omaan kämppään, nykyinen kumppanini ehdotti että hän voisi muuttaa minun asuntooni.

Näin tehtiin. Kumppani osti puolet kämpästä ja kantoi loputkin kimpsunsa ja kampsunsa kylppäriini, makuuhuoneeseeni, olohuoneeseeni ja keittiööni. Minä maksoin vastikkeesta ja vesi- ja sähkölaskuista yms. kaksi kolmasosaa (kuopukseni asui kanssamme). Sitten mies sisustaa esikoisen entistä huonetta omakseen! Miesluolaksi! Siinä kohtaa pistin pelin poikki ja kerroin että meillä mies saa oman huoneen tasan sinä päivänä kun minäkin saan oman huoneen, eli jos tämän kirjasto- ja vierashuoneeksi suunnitellun huoneen ottaa omaan käyttöönsä, niin vien kirjahyllyni makuuhuoneeseen ja mies saa myös nukkua siellä "omassa huoneessaan".

Luopui sitten siitä ajatuksesta.

Nykyisin asumme jo kolmannessa asunnossa tuon jälkeen. Koti on yhdessä sisustettu, hän sietää minun tarvettani siisteille ja tyhjille seinille osittain, ja minä siedän hänen tarvettaan ripustaa tauluja ja piperryksiä useimmille seinille osittain. Minä siedän hänen kunniataulujaan ja mitaleitaan ja viirejään ja hän sietää minun perintöpiironkiani. On asioita, joista on välillä neuvoteltava. Omaa tilaa ei tällä hetkellä varsinaisesti ole kummallakaan, mutta asumme 90 neliössä kahdestaan, joten yleensä joku soppi löytyy olla rauhassa. Ehkä pitäisi neuvotella, olisiko syytä olla ns omia tiloja. En tiedä sitten... ehkä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuuhuoneet, WC:t ja kylppärit on jo naisluolia. Montako niitä pitää talossa olla?

Meinaat, että miehet ei käytä näitä ollenkaan?

Vierailija
24/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naisluolassa olisi: sohva, läppäri, kirjoituspöytä, kirjahylly, joogamatto, kuntoiluvälineitä, iso peili, stereot, kaunis valaistus ja lukittava äänieristetty ovi. Siellä ei missään tapauksessa olisi televisiota, tuoksukynttilöitä, pikkutauluja eikä ylimääräisiä koriste-esineitä. Eikä sinne tulisi lapset eikä mies.

Vierailija
25/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuuhuoneet, WC:t ja kylppärit on jo naisluolia. Montako niitä pitää talossa olla?

Millä perusteella juuri nämä ovat naisluolia?

Vierailija
28/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että lasten ollessa pieniä päävastuu kodista oli minulla. Minulla oli tieto ja oikeus päättää, miten koti järjestettiin. Nykyään mies ja lapset ovat vallanneet tilan, enkä saa edes siivota heidän tavaroitaan pois tieltä. No olkoon, olen tehnyt makkarista oman siistin ja rauhallisen naisluolani, jossa voin ainakin lukea ja olla rauhassa koneella. Viihdyn nykyään myös myöhään työpaikalla kuten stereotyyppiset kotona viihtymättömät miehet.

Vierailija
29/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisluola on keittiö.

K Y L L Ä  NÄIN ON !!!

Ja se pitää riittää, yksikään nainen _EI_ TARVITSE _ muuta tilaa kuin sen, missä se hoitaa velvollisuutensa. Keittiö & Makuuhuone, siinä on naisluolat. PISTE !

Vierailija
30/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nainen on sisustanut koko asunnon mielensä mukaan ja nyt vielä tarvis yhden huoneen lisää, kun miehellä on se yks huone minkä saanut sisustaa?

Vierailija
31/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen kirjoittaisi, että wc:t ja kylppärit on jo miesluolia, niin täällä heti huudettaisiin miesvihaa.

Vierailija
32/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nainen on sisustanut koko asunnon mielensä mukaan ja nyt vielä tarvis yhden huoneen lisää, kun miehellä on se yks huone minkä saanut sisustaa?

Asunto sisustetaan naisen mielen mukaan yleensä silloin, jos ainoa mitä miehestä saa irti on "ihan sama".

Vierailija
33/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tommonen miesluola on jotenkin niin naurettava 😂 En voisi kuvitellakaan, että veljelläni semmosta olisi, vaikka perheellinen onkin. Tai on heillä kellarihuone missä voi nikkaroida puutöitä tai tehdä mitä tykkää, mutta on kaikkien käytössä. Miesluola, hahhah😂 En kyllä voisi kuvitella omalla miehellänikään olevan tuommoista.

Vierailija
34/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten luola on jalkojen välissä.

Vierailija
35/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tommonen miesluola on jotenkin niin naurettava 😂 En voisi kuvitellakaan, että veljelläni semmosta olisi, vaikka perheellinen onkin. Tai on heillä kellarihuone missä voi nikkaroida puutöitä tai tehdä mitä tykkää, mutta on kaikkien käytössä. Miesluola, hahhah😂 En kyllä voisi kuvitella omalla miehellänikään olevan tuommoista.

Melkoisia tossukoita teidän suvun miehet.

Vierailija
37/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miesten luola aivojen paikalla. Tyhjä sellainen.

Vierailija
38/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin olette nyt sitten kateellisia?

Vaimo saa ihan vapaasti rakentaa sellaisen luolan kuin haluaa. Ei vain ole riittävästi intoa siihen löytynyt tähän mennessä.

Vierailija
39/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Jokainen tarvii ihan oman huoneen tai edes johkunlaisen rauhallisen nurkan.

Vierailija
40/62 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan heillä ompeluseurat, Oriflame- ja Tupperwarekutsut...!

Naisten pitää aina olla muiden seurassa. Heillä ei saa olla tilaa vain itselleen.

Yksinäisyydessä epäilyksen siemen saa liikaa lannoitetta ja lähtis tissarit roviolle.

Ryhmässä siskot voivat kaitsea toisiaan, ettei tule pahoja ajatuksia.