Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatteko kaupan kassat bonuksia jokaisesta iän tarkistuksesta?

Vierailija
08.10.2019 |

Kun jo viisikymppisiltäkin kysellään henkkareita pari riviä lottoa tehdessä, niin ei sitä minun mielestäni mikään muu seikka selitä. Ei Rahapeleissä ole edes käsittääkseni tuota kolmenkympin sääntöä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpsö <3

Vierailija
2/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne kysyy sen kaikilta, jotka näyttää ihmisiltä. Pääsee helpommalla kun ei tarvii arvuutella ostajan ikää. Ota rennosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla toisinpäin, työpaikka voi olla vaarassa jos ei kysele. Ehkä ei suoraan potkuja, mutta useamman varoituksen kautta mahdollista.

Kaupat voi saada joko sakot tai määräaikaisesti otetaan oluen/tupakan/loton/jne myyntiluvat pois mikäli jää kiinni alaikäisille myynnistä. Siksi moni kauppias ohjeistaa kysymään kaikilta paperit.

Vierailija
4/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla toisinpäin, työpaikka voi olla vaarassa jos ei kysele. Ehkä ei suoraan potkuja, mutta useamman varoituksen kautta mahdollista.

Kaupat voi saada joko sakot tai määräaikaisesti otetaan oluen/tupakan/loton/jne myyntiluvat pois mikäli jää kiinni alaikäisille myynnistä. Siksi moni kauppias ohjeistaa kysymään kaikilta paperit.

Hyvä Suomi! Tätä holhousta tuskin esiintyy missään muualla.

Vierailija
5/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita seurataan todella tarkkaan. Eräässä ketjussa työntekijöiden tulosbonuksessa yksi arviointikriteeri on ikärajavalvonta jonka on oltava vähintään yli 50%. Mikä tarkoittaa sitä että kaikilta alle 30 vuotiaan näköisiltä on kysyttävä henkkarit alkoholi- ja tupakkaostoksissa. Veikkauksissa se raja on kyllä 21 vuotta.

Koneelta työnantaja näkee jokaisen työntekijän henkilökohtaisen henkkarikysely-prosentin ja myös sen monelta on jäänyt henkkarit kysymättä ja kassaan merkkaamatta.

Vierailija
6/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vielä bonuksia😂.minä en kysy kuin selkeesti liian nuoren näköiseltä paperit.

Enkä viitsi mitään kyselyä kuitata oma valvontaan.

Eipä ole tullut sanomista, potkuista puhumattakaan. Jos antavat potkut, niin mä sanon vaan heippa! 😁

Vierailija
7/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Samaten kuin me saadaan bonuksia aina, kun otetaan asiakas mitalle :D

Vierailija
8/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyn tästä lähtien jokaiselta henkkareita kyselevältä myyjältä ikärajapassia. Siihenkin täytyy nykyään suorittaa pienimuotoinen koulutus.

Vierailija
9/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita seurataan todella tarkkaan. Eräässä ketjussa työntekijöiden tulosbonuksessa yksi arviointikriteeri on ikärajavalvonta jonka on oltava vähintään yli 50%. Mikä tarkoittaa sitä että kaikilta alle 30 vuotiaan näköisiltä on kysyttävä henkkarit alkoholi- ja tupakkaostoksissa. Veikkauksissa se raja on kyllä 21 vuotta.

Koneelta työnantaja näkee jokaisen työntekijän henkilökohtaisen henkkarikysely-prosentin ja myös sen monelta on jäänyt henkkarit kysymättä ja kassaan merkkaamatta.

Mutta jos ei ole ollut paljoa alle 30-vuotiaan näköisiä? Sitten niitä tarkistuksia on vain haalittava jostain? Vaikka sitten vanhuksista?

Vierailija
10/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain outoa tässä on, mulla oli 2 pientä lasta mukana, olen raskaana(sitä nyt ei kassa tietysti välttämättä näe tiskin takaa) ja ikää yli 40 v ja multa kysyttiin paperit. Haloo!

En mä nyt erityisen rupsahtanut ole, mutta en edes itse pysty imartelemaan itseäni niin paljon, että näyttäisin alle 30 v.

Vierailija
11/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ei ole ollut paljoa alle 30-vuotiaan näköisiä? Sitten niitä tarkistuksia on vain haalittava jostain? Vaikka sitten vanhuksista?

Ei tietenkään, kone kerää dataa vaan niistä alle 30 vuotiaista. Mut joskus iän arviointi voi olla vaikeaa.

Ja kyllä, eräällä kauppaketjulla on ainakin tulospalkkiojärjestelmä johon tämä kuuluu osana. Jos prosentit jää alle 50, siitä osiosta ei ylimääräistä rahaa tipu.

Vierailija
12/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porissa on kuulemman yksi myyjä saanut kirjallisen varoituksen kun oli myynyt 19-vuotiaalle ikärajatuotteita. Varoituksen syy oli se että ei ollut tarkistanut henkilön ikää.

Eli siksi ne myyjät ahdistelee kaikkia vähänkin alle 30-vuotiaan näköisiä S-ryhmässä.

Vierailija
13/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyn tästä lähtien jokaiselta henkkareita kyselevältä myyjältä ikärajapassia. Siihenkin täytyy nykyään suorittaa pienimuotoinen koulutus.

Mikäs siinä, jos haluat tehdä tilanteen mahdollisimman hankalaksi. Huomattavasti helpommalla pääsisit näyttämällä myyjälle ajokorttia ja unohtamalla koko jutun.

Vierailija
14/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikilta alle 30-vuotiailta on kysyttävä joka kerta, vaikka kävisi jokaikinen aamu ostamassa tupakkaa. Se tieto tosiaan rekisteröityy, ei niitä ihan kiusallaan kysellä.

Vierailija
15/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain outoa tässä on, mulla oli 2 pientä lasta mukana, olen raskaana(sitä nyt ei kassa tietysti välttämättä näe tiskin takaa) ja ikää yli 40 v ja multa kysyttiin paperit. Haloo!

En mä nyt erityisen rupsahtanut ole, mutta en edes itse pysty imartelemaan itseäni niin paljon, että näyttäisin alle 30 v.

S-ryhmän sisäisenä vaatimuksena että vähintään 90% kaikista alle 30-vuotiaista on kysytty henkkarit. Ja vaikka kävisit kaupassa 5min välein niin ne täyty kysyä.

Vierailija
16/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porissa on kuulemman yksi myyjä saanut kirjallisen varoituksen kun oli myynyt 19-vuotiaalle ikärajatuotteita. Varoituksen syy oli se että ei ollut tarkistanut henkilön ikää.

Eli siksi ne myyjät ahdistelee kaikkia vähänkin alle 30-vuotiaan näköisiä S-ryhmässä.

Missä se määritelmä alle 30-vuotiaan näköisestä henkilöstä on? Myyjä oli myynyt täysin ostokelpoiselle henkilölle, ja silti varoitus. Only in Finland!

Vierailija
17/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se määritelmä alle 30-vuotiaan näköisestä henkilöstä on? Myyjä oli myynyt täysin ostokelpoiselle henkilölle, ja silti varoitus. Only in Finland!

Niinpä. Mitäpä jos vaikka tunsi henkilön?

Vierailija
18/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainko Suomessa? Eikö Saksassa taikka Australiassa sitten valvota tiukasti? Mihin lähteeseen perustuu väite, että huomautuksen voi saada vain Suomessa?

Vierailija
19/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainko Suomessa? Eikö Saksassa taikka Australiassa sitten valvota tiukasti? Mihin lähteeseen perustuu väite, että huomautuksen voi saada vain Suomessa?

Eikö tuo holhous ole vähän suomimaista?

Vierailija
20/24 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tieto kysymisestä rekisteröityy koneelle? Eli mitä myyjä naputtaa koneelle, että on kysynyt ja sitten merkkaa iänkin vielä? Eikö siinä voi valehdella niin että bonukset täyttyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi