Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia sairauksista, jotka stressi on kohdallasi laukaissut?

Vierailija
08.10.2019 |

Ei mulla muuta... tätä nyt pohdin, kun pidän itseäni luulosairaana näiden vaivojeni kanssa

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys, paniikkikohtaukset, muistiongelmat...

Vierailija
22/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urtikaria. Puhkesi lukion viimeisenä keväänä kun oli kirjoitukset, pääsykokeet ja yleinen ahdistus, että mitä sitä sitten tekee. Olin 1,5 vuotta jatkuvasti nokkosihottumalla, kurkku ja huulet turpoili ilman mitään näkyvää syytä ja kiskoin alleegialääkkeitä. Sit se katosi pariksi vuodeksi ja nyt kun aloitin uuden työ ja pitäis vuoden sisään olla maisteri se on taas tullut takaisin. Mun jalat on nytkin aivan kirjavat ja kutisevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus, ahdistus, nukahtamisvaikeudet, migreeni, vatsavaivat ja nyt myös alati pahenevat ja usein ilmenevät rytmihäiriöt. Kroppa alkaa olla lopussa jo näin reilu nelikymppisenä ja aivohalvausta tai sydäriä odotellessa. No ainakin kituminen loppuu siihen.

Kaikki nämä höystettynä paniikkihäiriöllä, unettomuudella, lihaskivuilla, infektioilla ja viimeisenä kun mieli ja kroppa sanoi itsensä irti loppuunpalamisena. Olin silloin 25-vuotias.

Vierailija
24/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia oli äidilläni ihan diagnoosina stressiperäinen. Loppui kun stressikin.

Vierailija
25/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus, maksakirroosi, nivelet kipeät, selkä kipeä, lihakset kipeät, kova väsymys, iho repeilee vaikkei painoa tule.

Vierailija
26/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahan hilseily ja iho-oireet, akne..

Vierailija
27/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haavainen paksusuolentulehdus, ei parane koskaan ja olen kovalla lääkityksellä.

Sama, multa tosin leikattiin paksusuoli pois kun lääkkeet ei tehonneet.

Vierailija
28/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni pitkään jatkunut sairastelu (3 keuhkoputkentulehdusta peräjälkeen, joiden päälle kunnon keuhkokuume, ja viikkoja jatkuneen yskimisen seurauksena selkä revähti niin, että olin käytännössä invalidi) aiheutti mulle yleistyneen stressitilan ja jatkuvan paniikkiolon. Luulin kuolevani kun syke yölläkin 150 ja verenpaineet katossa. 

Googletin jatkuvasti oireitani ja luulin sairastavani jotakin tappavaa sydänvikaa tmv. vakavaa tautia. Paniikkikohtausten myötä sain myös halvausoireita, kasvojen puutumista, kuulon alenemista ja tinnitusta toisessa korvassa, jalkojen heikkoutta, ruokahalu katosi, en nukkunut enää öisin ym. ym. Oireet olivat todella kokonaisvaltaisia ja voimakkaita.

Vihdoin sain itseni raahattua lääkäriin ja mielenterveyshoitajan juttusille. Molemmat vakuuttivat, että pitkään jatkunut stressitila laukaisi psykosomaattiset oireilut. Juttelu ammattilaisille ja pari hyvin nukuttua yötä niin johan alkoi oireet hiipumaan itsekseen.

Vierailija
29/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus, ahdistus, nukahtamisvaikeudet, migreeni, vatsavaivat ja nyt myös alati pahenevat ja usein ilmenevät rytmihäiriöt. Kroppa alkaa olla lopussa jo näin reilu nelikymppisenä ja aivohalvausta tai sydäriä odotellessa. No ainakin kituminen loppuu siihen.

Kaikki nämä höystettynä paniikkihäiriöllä, unettomuudella, lihaskivuilla, infektioilla ja viimeisenä kun mieli ja kroppa sanoi itsensä irti loppuunpalamisena. Olin silloin 25-vuotias.

:-(  <3

Vierailija
30/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmihäiriöt ja unihäiriöt.

Vierailija
31/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se stressi sit loppui... Sairauslomaan? En tiedä itse omalla kohdalla muutakaan keinoa. Töistä tää johtuu... Mutta tiedän, jos olen poissa niin työkavereiden niskaan kaatuu sitten omat työt. Ja sekin stressaa. Vttu mikä oravanpyörä.

Vierailija
32/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen perusterve ihminen, mutta elämäni stressaavampaan hetkeen osui keuhkokuume ja epäilen sen johtuneen alentuneesta vastustuskyvystä stressin takia ja jos nukun huonosti alan lihoa helposti. Täytyy yrittää nukkua hyvin ja olla stressaamatta, helpommin tietty sanottu kun tehty.

Vierailija
33/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmihäiriöitä, aknen ja huuliherpeksen. 

Vierailija
34/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat. Sinnittelin liian pitkään äärirajoilla, mitä järkeä. Meni elämä uusiksi.

Vierailija
35/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa. Miten stressiä voisi itse lievittää, jos esim elämäntilanne aiheuttaa kroonista stressiä?

Vierailija
36/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia kestävä ihottuma.

Vierailija
37/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressin ansioista hiuksista lähti n. puolet, ahdistusta, paniikkikohtauksia (pahinta ruokakaupassa tai julkisessa wc:ssä kopissa), selkäkivut alaselässä, rintarangassa, niskassa lapavälissä - ylipäätään jatkuva kropan jännitys ja siitä aiheutuvat kivut vähän joka puolella. Jännitysniska-oireyhtymä, jännityspäänsärky. Huimaus, näön sumeneminen, sydämen hakkaus.. Tuossa ainakin osa minun oireista, minkään sairauden diagnoosia minulla ei ole ja stressi vaan jatkuu..

Vierailija
38/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavat unihäiriöt ja masennus pitkäänjatkuneesta stressikierteestä.

Vierailija
39/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavat ihottumalaikut vatsassa ja kyljissä, lääkärin mukaan psyykkistä oli.

Vierailija
40/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi