Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun perintäyhtiöltä soitetaan mulle, miksi kysyvät tietoja

Vähän hölmö
08.10.2019 |

Kun perintäyhtiö Lowell soittaa mulle, mun numeroon ja vastaan koko nimelläni, kysyvät tarkan osoitteen ja syntymäajan. Osaako kukaan sanoo miksi näin?
Ei ne noilla tiedoilla voi varmistua että se oon mä joka on puhelimessa.
Ja jos jätän jonkun vaillinaisesti kertomatta, eivät voi jutella ollenkaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä samasta aiheesta olen heidän kanssa monta kertaa taistellut. Enhän minäkään voi tietää onko soittaja oikeasti perintätoimistosta vai yrittääkö sen varjolla saada henkilötietoja.

Vierailija
2/21 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä samasta aiheesta olen heidän kanssa monta kertaa taistellut. Enhän minäkään voi tietää onko soittaja oikeasti perintätoimistosta vai yrittääkö sen varjolla saada henkilötietoja.

Näinpä juuri! En hölmönä ees ajatellut tota puolta asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankista soittivat ihan samalla moodilla, tarjottiin jotain lisäpalveluja.

Onko henkilö xx puhelimessa? -Joo. -Kerrotko sotun ja kotiosoitteen. -Täh??? -Niin soitan pankista zz, meidän tarvii tietää että olet juuri tavoittelemamme henkilö. -Ahaa. Minä tiedän kuka olen mutta mistä minä tiedän kuka minulle soittaa? Siellähän voi olla kuka tahansa ja väittää mitä tahansa. -Nokunoku… ihan varmana soitan pankista. -Voi olla mutta ymmärrät varmaan etten kerro tuntemattomalle kyselijälle puhelimessa tietoja joilla voidaan minua vahingoittaa. (Eri asia jos itse soitan pankin numeroon)

Pari kertaa tuli vastaavia soittoja, sen jälkeen ilmeisesti pankissakin oli joku havahtunut eikä vastaavia ole enää tullut. Surkeaa jos pankin tietoturva-asiantuntijuus on noin heikkoa...

Vierailija
4/21 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou nou! Ompa jo iso moka jos pankista noin soitellaan. Kuka tahansa voi leikkiä soittavansa pankista

Vierailija
5/21 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan kerro mitään tietojani kellekkään puhelimessa. Jos mun nroon joku soittaa niin luulus soittajan tietävän kelle soittaa. Pelkkää p rseilyä tollanen.

Vierailija
6/21 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin soitti joku tyyppi. Ei sanonut nimeään vaan vain "soitan täältä asiakaspalvelusta" ja tivasi hetua ja osoitetta. Kysyin kuka olet ja mistä firmasta soitat. Ei suostunut sanomaan. Oli vain erittäin aggressiivisen oloinen ja tivasti tietojani. Mä löin torven korvaan ja panin numeron estoon.

Vierailija
7/21 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko henkilö xx puhelimessa? -Joo. -Kerrotko sotun ja kotiosoitteen. -Täh??? -Niin soitan pankista zz, meidän tarvii tietää että olet juuri tavoittelemamme henkilö. -Ahaa. Minä tiedän kuka olen mutta mistä minä tiedän kuka minulle soittaa? Siellähän voi olla kuka tahansa ja väittää mitä tahansa. -Nokunoku… ihan varmana soitan pankista. -Voi olla mutta ymmärrät varmaan etten kerro tuntemattomalle kyselijälle puhelimessa tietoja joilla voidaan minua vahingoittaa. (Eri asia jos itse soitan pankin numeroon)

Pari kertaa tuli vastaavia soittoja, sen jälkeen ilmeisesti pankissakin oli joku havahtunut eikä vastaavia ole enää tullut. Surkeaa jos pankin tietoturva-asiantuntijuus on noin heikkoa...

Olen tehnyt saman. En kerro syntmäaikaani puhelimessa jollekin randomille soittajalle, pyydän että voin soittaa pankkiin takaisin. Jostain syystä sitä numeroa ei voida kertoa, puhelimessa näkyvä menee keskukseen eikä siitä osata yhdistää sille Minnalle tai Tarulle, joka minulta urkki henkilötietoja.

En vastaa myöntävästi edes siihen kysymykseen, että sinullahan on meidän pankissa tili. Teen vastakysymyksen, että miksi minun pitäisi puhelimessa myöntää tai kieltää asia.

Vierailija
8/21 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin soittivat oikeasti pankista... tietojen kalastelua.

Vierailija
9/21 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö... perintäfirman joku tyyppi käyny alapeukuttamassa? Ei kai kellään muulla syytä oo alapeukuttaa vai onko?

Vierailija
10/21 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenki just tolla Lowellilla on jäätävän aggressiivisia työntekijöitä. Hyökkää heti. Kiva kun sellaset saattaa soittaa jollekin vanhukselle joka ei osaa ja yskalla sanoo vastaan :( :(

Vierailija
11/21 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin soittivat oikeasti pankista... tietojen kalastelua.

Voisin väittää että on ollut ihan oikeasti pankista, koska noita kysymyksiä käytetään tunnistamiseen, joka on todella typerää.

Itse kun olen soittanut pankkiin, teleoperaattorille, vakuutusyhtiöön yms. on esitetty nuo kysymykset tunnistamisen vuoksi.

Samoin jos itse soittavat minulle.

Kannattaa olla kyllä varovainen tietojen luovuttamisen suhteen, varmasti huijarit tulevat käyttämään tätä hyödykseen, kun nuo "tunnistamis"kysymykset ovat lisääntyneet.

Vierailija
12/21 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tietokoneen soittamasta puhelusta puuttuu ensimmäiset 10 sekunttia. Tietokone yhdistää vastatun puhelun soittajalle siis viivellä, ja silloin pitää tunnistaa että oikea henkilö on puhelimessa.

Ikävä totuus on ettei kukaan oikeesti välitä susta edes perinnässä, vaan kone soittelee ja yhdistelee puheluita soittajan ja vastaajan välillä. Jos et vastaa perintä elelee ihan omaa ohjelmoitua elämäänsä, ilman että kukaan virkailija koskaa tietää olemassaolostasi ja siirtyy lopulta ulosottoon.

Vierailija
13/21 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tietokoneen soittamasta puhelusta puuttuu ensimmäiset 10 sekunttia. Tietokone yhdistää vastatun puhelun soittajalle siis viivellä, ja silloin pitää tunnistaa että oikea henkilö on puhelimessa.

Ikävä totuus on ettei kukaan oikeesti välitä susta edes perinnässä, vaan kone soittelee ja yhdistelee puheluita soittajan ja vastaajan välillä. Jos et vastaa perintä elelee ihan omaa ohjelmoitua elämäänsä, ilman että kukaan virkailija koskaa tietää olemassaolostasi ja siirtyy lopulta ulosottoon.

Vierailija
14/21 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tämä selvesi asiaa.

Vierailija
15/21 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti tästä selvennyksestä.

Siltikään en aio jatkossa kertoo kertoa tietojani kellekään puhelimessa. Onhan heillä kuitenkin tiedoissa mihin numeroon on soitettu ja kenen se numero on.

Vierailija
16/21 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hölmö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti tästä selvennyksestä.

Siltikään en aio jatkossa kertoo kertoa tietojani kellekään puhelimessa. Onhan heillä kuitenkin tiedoissa mihin numeroon on soitettu ja kenen se numero on.

Oletko koskaan elämässäsi vaihtanut numeroa, koska suurin osa on. Tietenkään ei ole pakko vastata perintäpuheluun ja kysymyksiin, jos et halua puhua. Mutta nuo tarkistus kysymykset myös estävät muita ihmisiä "numeron uusia omistajia" saamasta sinusta mitään henkilökohtaista tietoa. Tarkoitus ei ole pelkästään jutella sinulle vaan olla myös puhumatta sinun asioistasi kellekään muulle.

Vierailija
17/21 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordealla ainakin täytyy tehdä tunnistautuminen mobiilisovelluksella/verkkopankilla soititpa sitten itse heille tai he sinulle.

Vierailija
18/21 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö anna soittaa takaisin, jotta voisi tarkistaa numeron oikeellisuuden?

Vierailija
19/21 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lowellilla taitaa ulossoitto tapahtua eri osastolla kuin sisäänsoitto. Lisäksi ulos ja sisään soittajia on yhdistettävissä noin. 60 kpl ainakin, eli tuskin puhut saman ihmisen kanssa, eivätkä puhelimeen vastaajat aina tiedä mitä ulossoitto osasto tekee, toki tarkistavat ettei mitään akuuttia ole tapahtumassa.

Vierailija
20/21 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samoin käynyt, soitto S-Pankista ja heti aluksi alkoi henkilötietojen tivaaminen. Olin ihan ihmeissäni. Lisää luottoa olisivat myyneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä