Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko narsistista tms. vaikeasta ihmisestä teidän mielestä varoittaa hänen mahdollisia tulevia uhreja?

Vierailija
08.10.2019 |

Jos on esim. seurustellut fyysistä sekä henkistä väkivaltaa käyttävän tyypin kanssa, joka kuitenkin alkuun aina antaa itsestään hyvän kuvan ja saa helposti uusia uhreja, koska on hyvännäköinen, päällisin puolin moitteettomasti käyttäytyvä ja koulutustakin on. Kuuluuko mielestänne varoittaa tulevia hyvää vauhtia rakastumassa olevia mahdollisia uhreja siitä millaisen ihmisen kanssa ovat tekemisissä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin varoituksen. Mutta ei haukkumalla, vaan vain, että varo, seuraa seuraavia merkkejä tms.

Jos se nyt mitään auttaa.... Minun kaverini rakastui ihka aitoon narskuun. Kaikki varoitukset meni kuuroille korville.

Vierailija
2/29 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Puolensa ja puolensa.

Nimittäin hyvin usein nämä "narsistit" on ihan tavallisia ihmisiä hyvinä ja huonoine puolineen ja vaikea parisuhde vaan sai molemmista osapuolista huonoja puolia esiin. Jonkun muun kanssa, ja virheistään oppineena, sama ihminen voi olla puolisona oikein ihana.

Jos sitten varottaa niin se varoitettava yleensä osaa nähdä asian niin että siinä on vihoissaan oleva ex joka toivoo exälleen kaikkea pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ellei kyseessä ole vakava vaara uudelle kohteelle joutua rikoksen uhriksi. 

Suhdekin on aina kahden kauppa ja henkisesti epävakaakin ihminen on voinut hakea apua tai oppia jne. Jotkut ihmiset tuovat toisesta esille huonoimmat puolet ja jotkut parhaimmat. 

Vierailija
4/29 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ko. tyypillä ei ole diagnosoitu narsismia, et voi kulkea ympäriinsä ja selitellä että hei kuulkaas Keijo on narsisti.

Vierailija
5/29 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytäist itse täydelliseltä tuntuvan kumppanin olisitko valmis kuulemaan varoituksia?

Erityisesti jos ne tulisivat kumppanin exältä?

Tuskin. Varoituksista ei yleensä ole mitään hyötyä, mutta pahimmillaan ne saattavat vaikeuttaa varoittelijan itsensä elämää.

Vierailija
6/29 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin ihan hiljaa, kun kerran pääsee narsistista eroon. Parempi, että polttaa kaikki sillat eikä mitään yhteyksiä enää.

Jos menee höpisemään sille nyksälle, että ”Hei, seurustelet muuten narsisitin kanssa, varo!”, niin sehän kertoo tuon heti sille siipalleen. Siippa kieltää kaiken ja sanoo että olet vain kade. Eksä alkaa vainota sinua jälleen, koska olet mennyt sanomaan asiasta hänen uudelle uhrilleen.

Vierailija
7/29 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden perässä kannata juosta ja lisäksi sinä et tunne uusia uhreja. Narsisti saattaa valita seuraavaksi uhriksi toisen narsistin, sosiopaatin tai psykopaatin tai ihmisen joka ei ole niin herkkähipiäinen kuin itse on ollut. Mitä vähemmän uhrilla pelaa tunnekeskuksessa sitä paremmin se selviää narsistista. Jos sinulla meni sieluun narskun kanssa niin seuraava voi olla sille täysin immuuni eikä edes tajua olevansa narsisitin kanssa tekemisissä vaan ihan tavallinen k-usipään.  Parasta on vain jatkaa omaa elämäänsä ja jos ei kukaan mitään kysy niin turha niitä neuvoja on jakaa, ei niitä kukaan kuitenkaan kuuntele.

Vierailija
8/29 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimittäin hyvin usein nämä "narsistit" on ihan tavallisia ihmisiä hyvinä ja huonoine puolineen ja vaikea parisuhde vaan sai molemmista osapuolista huonoja puolia esiin. Jonkun muun kanssa, ja virheistään oppineena, sama ihminen voi olla puolisona oikein ihana.

Jos sitten varottaa niin se varoitettava yleensä osaa nähdä asian niin että siinä on vihoissaan oleva ex joka toivoo exälleen kaikkea pahaa.

Höpön höpön.  Sekoitat nyt narsistin ihmiseen, jolla on narsistisia piirteitä. Kaksi aivan eri asiaa.

Pitäisihän niistä varoittaa seuraavaa "uhria", mutta käytännössä taitaa olla aika vaikeaa. Narsistit ovat manipuloinnin taitureita eikä umpirakastunut uhri yksinkertaisesti usko, ennen kuin itse kokee. Uhrit valitaan sen mukaan, ketä voi manipuloida. Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen harvoin valikoituu narsistin uhriksi.

Vierailija
9/29 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa, jos on vaarallinen. Tämä pätee muihinkin kuin narsisteihin. Liian heppoisesti luokitellaan tähän, vaikka kyseessä on lääketieteellinen diagnoosi. Sen voi tehdä vain asiantuntija ja siltikin on epävarma. 

Mutta jos mies (käytän mies, koska oletan siitä olevan kyse) on huijannut konkreettisesti rahaa, pahoinpidellyt, niin siinä tapauksessa varoittaminen on paikallaan. Henkinen väkivalta on niin vaikeasti määriteltävissä, että se jääköön jokaisen oman harkinnan varaan. 

Onhan näitä, jotka nauttivatkin alistamisesta. 

Vierailija
10/29 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse vuosia väkivaltaisessa parisuhteessa. Sain lopulta pyristeltyä itseni siitä irti, mutta kuitenkin puoli vuotta eron jälkeen hän pahoinpiteli minut vielä uudelleen. Kuulin, että hän seurusteli silloin uuden naisen kanssa. Etsin naisen käsiini Facebookissa ja kirjoitin hänelle, mitä oli tapahtunut ja kerroin, että jos olisin itse parisuhteessa, jossa toinen osapuoli pahoinpitelee jonkun, haluaisin kuulla asiasta. Kerroin itsestäni, meidän taustastamme ja siitä, että olen nykyään onnellinen omassa elämässäni ja että tarkoitukseni ei ole nyt pilata heidän suhdettaan. Kerroin, että halusin vain kertoa, miten meillä meni ja kirjoitin vielä, että toivon, että tuo ominaisuus miehessä esiintyy vain minun kanssani ja että toivon väkivaltaisuuden jääneen taakse samalla kuin minäkin. Jätin omat yhteystietoni viestiin mukaan.  Siihen aikaan Facebookista ei nähnyt, onko joku lukenut viestin vai ei. Mitään vastausta en viestiini saanut. Kuitenkin noin puoli vuotta viestini jälkeen puhelimeni soi illalla ja linjalla oli tämä eksäni uusi nainen. Hän aloitti puhelun sanomalla, että "Mä sain sulta sen viestin enkä halunnut uskoa ja halusin antaa miehelle mahdollisuuden näyttää, että sä olet väärässä. Nyt mä kuitenkin uskon sua ja tiedän, mistä sä puhut." Hän oli itse saanut ensimmäisen kerran turpaansa edellisenä päivänä. Hän kertoi jättäneensä miehen tapahtumaa seuraavana päivänä eli silloin kun soitti minullekin. Hän mainitsi, että olisi varmaankin uskonut miehen vakuuttelut ettei asia enää toistu, ellen olisi lähettänyt silloin hänelle sitä viestiä. Puhuimme puhelimessa kolme tuntia ja olemme edelleenkin yhteyksissä.

Vierailija
11/29 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti tuntenut/tuntee hyvin kyseisen henkilön, ehkä siinä tapauksessa. Mutta muilta nuo varoitukset ovat turhia. En oikein tykkää, jos henkilöä täysin tuntemattomat alkavat tyhjästä heittelemään jotain narsisti-/sosiopaattidiagnooseja. Kerran olen saanut tällaisia varoitteluja sellaiselta, joka ei tapailemaani miestä edes tuntenut. Mikä hänellä sitten mahtoi olla motiivi noille heitoilleen...

Vierailija
12/29 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin tulla varoitetuksi. Hukattuani 20 vuotta narsistisen miehen kanssa, en kaipaa enää samaan painajaiseen joutumista. Varoittamisen voi tehdä kunnioittavasti ja ystävällisesti.

Vierailija
13/29 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varoittelu auta. Katsokaa nyt prinssi Harryakin. Edelleen täysin sokea vaikka kaikki varoittivat ennakkoon.

Vierailija
14/29 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että se toinen saa ne puolet esiin, eikä ilkimys ole itse vastuussa mistään?

Vierailija
15/29 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti-sanaa ei kannata käyttää, mutta voi sanoa että KÄYTÖS on narsistista, tai ilkeää, voi sanoa vain että tuo ihminen ei ole vilpitön vaan kannattaa välttää.

Siunauksena nähtäköön, että potentiaalisetkin uhrit voi lukea aiheesta, hankkia tietoa.

Vaikka siitä että itse ei tarvi sietää huonoa kohtelua. Pitäkää rajanne.

Vierailija
16/29 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa! Tiedän yhden naisen joka tuhoo koko työpaikka ympäristön. Hänen takia ihmiset lähtevät muualle. Esimies täysin kädetön.

Vierailija
17/29 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun terapeuttini totesi minulle että narsista pääsee eroon, kun tämä löytää uuden uhrin. 

Tämän vuoksi en uutta naista varoittanut. Tavallaan uhrasin hänet oman hyvinvointini vuoksi.

Vierailija
18/29 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se varoittelu auta. Katsokaa nyt prinssi Harryakin. Edelleen täysin sokea vaikka kaikki varoittivat ennakkoon.

Tunnetko Harryn puolison henkilökohtaisestikin? Mikäköhän diagnoosi on ihmisellä, joka tykkää diagnosoida tuntemattomia ihmisiä?

Vastauksena kysymykseen: Kyllä, kertoisin asiallisesti (olettaen tietysti, että tunnen ko. ihmisen jne).

Vierailija
19/29 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti suhteen alussa sitä ollaan niin rakastuneita ettei mitään kuunnella. Ja uudesta partnerista tehdään se heti Jumalasta seuraava. Ei siinä mitkään varottelut auta.

Vierailija
20/29 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko Harryn puolison henkilökohtaisestikin? Mikäköhän diagnoosi on ihmisellä, joka tykkää diagnosoida tuntemattomia ihmisiä?

Vastauksena kysymykseen: Kyllä, kertoisin asiallisesti (olettaen tietysti, että tunnen ko. ihmisen jne).

Harrya varoitti sekä hänen oma sukunsa että Meghanin oma suku. Luulisi sen Meghanin lähipiirin tuntevan hänet😂

Ja näkeehän sen nyt tollokin nyt mikä tuo on naisiaan. Harry on enää hauras varjo itsestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi