Voiko 7 kg todella näkyä näin paljon?
Tiedän lihoneeni jonkun verran. Arvelin painoa tulleen kolmisen kiloa, kun vaatteet eivät enää istuneet yhtä hyvin. Vaa’asta olivat paristot kuluneet loppuun jo ajat sitten. Tänään näin valokuvan itsestäni viikonlopulta ja eipä näyttänyt hyvältä, ei. Vaakaan uudet paristot ja 7 kg lisää vuodessa. Valokuvan perusteella olisi voinut olla jopa 20 kiloa, vähän liioitellen toki. Jotenkin valju, turvonnut, löysä ja nuhjaantunut tyyppi irvokkaasti esitti minun mielikuvaani itsestäni kuvassa. Nyt olisi jotain tehtävä itselleni! Alettava elämään loppuelämääni juuri nyt. Huominen ei riitä, on tänään on tärkein päivä ikuisesti. Tsemppiä elämänmuutokseen?
Kommentit (18)
Joo, toi on normaaliin varteen hyvin ratkaiseva ero. Ajattele positiivisesti; sun ei toisaalta tarvitse pudottaa kuin 7 kg saadaksesi yhtä suuren myönteisen muutoksen.
Näkyy se 7kg kyllä selvästi, jos kertyneet kilot ovat pelkkää "löysää painoa" eikä lainkaan lihasta. Positiivista on, että nyt on vielä helppo vaihtaa suuntaa (vrt. tilanne, jossa ylipainoa on kymmeniä kiloja) ja pienillä muutoksilla ruokailu- ja liikuntatottumuksissa saat varmasti tuloksia aikaan. Motivaatio lisääntyi ainakin itselläni sitä mukaa, kun olemus muuttui terveemmäksi ja sporttisemmaksi. Tsemppiä! :)
Vierailija kirjoitti:
Oletko joskus leiponut pullaa?
turvonnut, löysä = pullataikina
Turvotus ja veltto ulkonäkö johtunee myös ihan elämäntavoista, ei pelkästään painosta. Tsemppiä!
Lihoin 7 kg vuodessa. Ennen vaatekokoni oli S:n ja M:n välissä, nyt L. Painoindeksin mukaan olen siirtynyt normaalipainon alarajoilta ylärajoille.
Tämä todellakin näkyy ja tuntuu. Ja on tiukassa... huoh, pikkuhiljaa saan nämä kilot pois. Toivottavasti.
Kyllä se varmasti näkyy. Itse olen vasta neljä kiloa sulatellut loppukesästä lähtien ja ero tuntuu vaatteiden kanssa ja jopa selkeä havaittava ero mekon istuvuudessa joka mulla kesäjuhlissa oli (otin kuvan silloin ja nyt).
Vierailija kirjoitti:
Lihoin 7 kg vuodessa. Ennen vaatekokoni oli S:n ja M:n välissä, nyt L. Painoindeksin mukaan olen siirtynyt normaalipainon alarajoilta ylärajoille.
Tämä todellakin näkyy ja tuntuu. Ja on tiukassa... huoh, pikkuhiljaa saan nämä kilot pois. Toivottavasti.
Niin joo, toki myös tsemppiä samassa veneessä olevalle Ap:lle. Kyllä me onnistutaan 🙂
Tsemppiä, tiedän tunteen.
Lihoin suuren trauman ja järkyttävän lääkityksen aikana lyhyessä ajassa 10kg. (Joo joo, lääkkeet eivät lihota, kokeilkaa itse sitä myrkkyä ja tulkaa kertomaan miten kroppanne toimii.)
Kolme vuotta myöhemmin olen 7kg kevyempi, mutta itse en huomaa mitään :D. Näen edelleen ne ongelmakohdat ja vertailen entiseen, nuoreen, hoikkaan elämään. Vaikka ei niin saisi ajatella. Pitäisi olla kiitollinen tämänhetkisestä terveydestä ja ylpeä jo saavutetusta. Jatkan edelleen keskittymällä positiiviseen, hyvään oloon, liikun omaksi ilokseni, syön hyvää ruokaa järkevästi. Kyllä tämä tästä.
Ammattini puolesta voin sanoa, että olet havahtunut tilanteeseen oikealla hetkellä. Tuo on monilla se piste joka ratkaisee, tekeekö muutoksen vain antaako niin sanotusti mennä, jolloin parin vuoden päästä kiloja saattaa olla kertynyt yli 20. Tsemppiä täältäkin :)
Vaikka millekään kitudieetille ryhtyminen ei ole pidemmän päälle järkevää vaan kannattaa pyrkiä pysyviin elämäntapamuutoksiin, tilanteessasi voisi olla fiksua pitää ensi alkuun jonkinlainen elimistön puhdistus-/nesteenpoistokuuri. Mulla lähti sen myötä huomattava määrä nestettä/pöhöä, minkä jälkeen oli helpompaa ryhtyä sulattamaan varsinaisia läskejä.
Kyllähän se näkyy, kuvittele eteesi 14 pakettia voita.
Näkyy se...
Ihan ens alkuun surun ja depiksen käsittelyyn hae kaupasta 2 suklaalevyä ja litra jätskiä?
Varsinkin pienikokoisella näkyy aika varmasti jos on läskiä eikä lihasta se tullut paino, eri juttu jollain raamikkaalla 180-senttisellä. Yksi gramma hiilaria sitoo muistaakseni 3g vettä joten osa voi olla ihan pöhötystäkin.
Nyt vaan ryhtiliikettä ettei jää massakausi päälle.
Mieti voipaketteja. Ne painaa 500g, eli 7 kg on 14 voipakettia. Kyllä semmoiset vyötäröllä näkyisi. En tiedä onko tästä apua, mutta mulla on auttanut ajattelu noista paketeista:D tulee jo heti ylimääräisen 2 kg kohdalla toimittua.
Oikeasti kiitos voipakettivertauksesta. Kuvittelin vyötärölleni voipaketteja ja kauhistutti.
Mikähän olisi toimivin konsti saada pois nuo ylikilot? Vieläkin vähän järkyttyneenä tekisi mieleni tehdä jotain dramaattista, mutta ei varmaan pidemmän päälle ole järkevää. Vuodessa nuo kilot ovat tulleet, joten asetan itselleni tavoitteen päästä niistä eroon vuodessa.
Omassa vähän päälle 160-senttisessä kropassani kyllä näkyi opiskeluvuosien aikana tullut kymmenen kiloa. Sitä ei huomaakaan, kun painoa kertyy niin pitkän ajan kuluessa, mutta ei se enää kivalta näyttänyt. Nykyisin olen laihduttanut pois nuo ja edelleen kiinnitän huomiota siihen mitä syön.
Niin koko vaikuttaa paljon. Mulla voi 183cm/90kg miehenä jo nesteytystaso vaikuttaa viitisen kiloa.
Ruumiinrakenne ja erityisesti pituus. Mikäli kertyy tasaisesti tai ei ainakaan epäedullisesti vain kasvoihin tai vyötärölle voi melko lyhyelläkin olla 10kg lisäys melko huomaamaton. Geenilottoa.
Oletko joskus leiponut pullaa?