Kokemuksia Porvoon sairaalasta???
Heippa,
Muutto Porvooseen edessä ja nyt pitäisi valita synnytänkö sielä vai täällä helsingissä...
Esikoinen syntyi haikaranpesässä ja kokemus aivan ihana. Kuka kertoisi Porvoon sairaalasta, kannattaako mennä sinne?
Kommentit (5)
Elikkäs mulla on 3 synnytystä takana Porvoon sairaalassa vuosilta 95, 97 ja 00. Nyt olisi taas tarkoitus syksyllä sinne mennä ;)
Musta kaikki 3 synnytystä on olleet helppoja ja henkilökunta on ollut aivan ihanaa. Puhumattakaan siitä, että osastolla on ollut tosi rauhallista ja kätilöillä on ainakin mun kohdalla ollut paljon aikaa. En tiedä miten muualla, mutta ainakin minä olen saanut käydä henkilökohtaisesti kätilön kanssa koko synnytyksen läpi vielä uudelleen ja on voinut kysyä kaiken mahdollisen. Itse ainakin toivon, että tälläkin kertaa kaikki sujuisi suunnitelmien mukaan ja päästään sitten lokakuussa Porvoon sairaalaan synnyttämään!
Ainoa huono puoli, mikä tulee mieleen ei varsinaisesti koske synnyttämistä. Eli viime syksynä oli tuulimuna ja km, joiden takia jouduin osastolla olemaan kummallakin kerralla yön. Eikä siellä ole erikseen osastoa tällaisille " tapauksille" , joten jouduin sitten yöllä kuuntelemaan viereisestä huoneesta kuuluvaa vauvan itkua. Oli aika rankkaa, mutta nyt siitä on jo selvitty!
Tuija rv 21+6
esikoinen syntyi 2002 Porvoossa mut nyt asutaan Helsingissä. No joka tapauksessa Porvoon sairaalan synnäri on pieni joten aika rauhallinen mutta esim perhehuoneita ei ollut montaa, olisko ollu vain 1 tai 2. Synnytyssaleja on 3, lisäksi on allashuone, suihkuhuone ja yksi makuuhuoneen tapainen odotushuone. Perhehuone oli ihana, siitä oli oma ovi suoraan pihalle ja vieraita oli mukava ottaa vastaan kodinomaisessa huoneessa jossa oli nojatuolit ja muut. Synnytysosastolla on oma pieni keittiö, jonne voi tuoda omia eväitä jääkaappiin ja keitellä iltateetä omassa rauhassa. Kaikki kohdallemme osuneet kätilöt olivat mukavia ja synnytyksen jälkeen aina tuotiin saliin voileipiä ja teetä, mitä ihmettelin kovasti. Synnytyssalissa oli iso sänky jossa sai lepäillä avautumisvaiheessa ja synnytyksen jälkeen. Mulla ei siis kokemusta muista sairaaloista, en tiedä onko muualla näin. Kertokaa te vuorostanne siitä Kätilöopistosta! Meillä ei kyl tällä kertaa varmaan kannattais ottaa perhehuonetta, isä olis kotona esikoisen kanssa.
ja toisen lapsen siellä saaneena en voi kuin suositella lämpimästi. Sairaala on pieni ja rauhallinen ja henkilökunta aivan mielettömän ystävällistä ja avuliasta. Huoneissa on yleensä vain max 2 äitiä vauvoineen, tällä kertaa kun ei ollut ruuhkaa sain huoneen kokonaan omaan käyttöön. Ottavat myös tosi hyvin huomioon äidin toiveet.
Ainoa miinus menee vastaanoton virkailijalle, hänen asenteensa asiakkaita (tai ainakin minua kohtaan) on aina ollut todella ylimielinen ja töykeä. No, onneksi hänen kanssaan ei monta minuuttia tarvitse asioida ;-)
Pampula ja pojat 1v8kk ja 8vrk
Mulla pelkästään hyvää sanottavaa PS:sta. tosin ei oo kokemustakaan muista synnäreistä. olen synnyttäny PS:ssa -02 ja -03 ja kohta taas menossa (rv 40+3). kivaa kun ei oo niin kovin paljon potilaita ja henkilökunnalla aikaa auttaa. kodikas ilmapiiri ja rauhallista.
suosittelen!
my_selene ja 3. neiti rv 40+3
Meilä on sama tilanne eli esikoinen syntyi Haikaranpesässä ja toisen kohdalla tuli asuinpaikanvaihdoksen vuoksi valinta eteen. Laskettu aika on syys-lokakuun vaihteessa.
Päädyimme lopulta Porvooseen, koska olemme monelta taholta kuulleet hyvää (ja pelkkää hyvää) ja kaksi ultrakäyntiä Porvoossa ovat olleet jopa paljon miellyttävämpiä kuin Kätilöopistolla.
Neuvolatätikin sanoi, että Porvoossa on rauhallisempaa ja henkilökunnalla enemmän aikaa.