Mikä neuvoksi, en pysty nukkumaan kun mies on hereillä!
Eli ikuisuus ongelma. Olin pitkään sinkkuna ja nyt taas seurustelen. En pysty nukkumaan jos mies esim. Katsoo telkkaria olohuoneessa. Ehkä saatan nukahtaa mutta kun hän tulee viereen viimeistään sillon herään ja saatan valvoa useita tunteja. Yksin ollessa minulla ei ole uniongelmia. Mies tekee vuorotyötä eikä siksi aina voi tulla yhtä aikaa nukkumaan. Mikä ihme neuvoksi? Eri huoneissa nukkuminen ei käy, yhdessä nukkuminen on yksi parisuhteen tärkeimmistä asioista minulle.
Kommentit (48)
Kokeile melatoniinia. Jos ei auta niin käy pyytämässä lekurilta unen tuloon esim. tenox ja ahdistukseen vaikka venloja tai pinoreita.
Mulla on ihan sama ongelma. Yksin nukun hyvin. Itse painun sänkyyn 22-22. 30. Vaimo tulee sänkyyn 00-01 välillä. Yökukkuja siis vaikka aamulla ois töihin meno. En tiedä miksi se on niin vaikeaa mennä yksin nukkumaan kun toinen jää valvomaan. Mitään järki syytä siihen ei ole. En tiedä mikä olisi ratkaisu asiaan.
En kyllä halua mitään lääkkeitä alkaa käyttämään. Itsekkin tehnyt joskus vuorotyötä ja kokeillut niitä. Eivät ole toimiva ratkaisu.
Tuntuu vaan et olen tuomittu asumaan yksin tän takia enkä kyllä halua. Ihme "koiran" vaistot ku pitää valvoa vaikka ei yhtään haluais. Ap232
Vierailija kirjoitti:
En kyllä halua mitään lääkkeitä alkaa käyttämään. Itsekkin tehnyt joskus vuorotyötä ja kokeillut niitä. Eivät ole toimiva ratkaisu.
Tuntuu vaan et olen tuomittu asumaan yksin tän takia enkä kyllä halua. Ihme "koiran" vaistot ku pitää valvoa vaikka ei yhtään haluais. Ap232
Korvatulpat.
Korvatulpat alkaa sattua korvissa, oon kokeillut. Onkohan tullut jo parempia markkinoille. Huoh. Ap
Hassua on se että mies kuorsaa todella kovaäänisesti. Se ei haittaa nukkumistani!
Jotenkin tarkkailen ympäristöä kun tiedän että joku on hereillä enkä voi sille mitään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Korvatulpat alkaa sattua korvissa, oon kokeillut. Onkohan tullut jo parempia markkinoille. Huoh. Ap
No en osaa sanoa, kun en tiedä, millaisia korvatulppia olet käyttänyt. Niitähän on monia erilaisia. Mä käytän pehmeitä Bilsomeja koossa S. http://www.procurator.net/fi-fi/vaatteet-suojaimet/kuulonsuojaimet/korv…
Vierailija kirjoitti:
Siirrä patja lattialle.
Ei auta, halun nukkua kainalossa tai muuten lähellä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en osaa sanoa, kun en tiedä, millaisia korvatulppia olet käyttänyt. Niitähän on monia erilaisia. Mä käytän pehmeitä Bilsomeja koossa S. http://www.procurator.net/fi-fi/vaatteet-suojaimet/kuulonsuojaimet/korv…
Juuri tämän tyyppisiä olen kokeillut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän tyyppisiä olen kokeillut. Ap
No ei varmaan sitten kannata kokeilla toisenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirrä patja lattialle.
Voihan sitä siirtyä takaisin viereen sitten kun isäntä tulee nukkumaan.
Kauanko tätä on jatkunut? Kärsin samasta ongelmasta ja vaikkei se olekaan poistunut, on asia ajan myötä helpottunut. Aiemmin en pystynyt edes nukahtamaan avopuolison katsoessa TV:tä, nykyisin nukahdan mutta herään joko hänen tullessa sänkyyn tai siihen, että olen edelleen yksin sängyssä ja mies on nukahtanut sohvalle :D Alkuaikoina käytin unimaskia ja korvatulppia vaikka ne ovatkin epämukavia ja herään aina jossain vaiheessa niiden tuottamaan kipuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirrä patja lattialle.
Voihan sitä siirtyä takaisin viereen sitten kun isäntä tulee nukkumaan.
No viimeistään sillon juuri herään jos satun nukahtamaan kun hän tulee ja saatan valvoa helposti vaikka kolme tuntia niikuin viime yönä. 3-4h unet ei oikein riitä työssäkäyvälle. Sillä kuinka väsynyt olen ei ole merkitystä. Elämäntavat myöskin kunnossa. Harrastan liikuntaa useana päivänä viikossa. Ap
Meillä on ratkaistu asia niin että nukutaan eri huoneissa. Asutaan kolmiossa, ei lapsia. Kun toinen nukkuu, toinen on hiljaa yhteisissä tiloissa ja ottaa toisen huomioon. Eli ei katsele tv:tä isolla tai rymistele kovaan ääneen keittiössä.
Silloin kun kummallakin samassa rytmissä työ (minä vuorotyössä, mies päivätyössä), niin nukutaan yhdessä. Viikonloputkin nukutaan monesti yhdessä, silloin kun omat rytmit sallii.
Ei se nyt niin kamalaa ole eri huoneissa nukkua. Mukava kun on oma rauha nukkua. Luksusta.
Itse nukahdan hyvin ilman miestä.. mutta jos minun pitää herätä esim. vloppuna töihin klo 4-5 aamulla ja mies kömpii pari tuntia aikaisemmin sänkyyn kuorsaamaan, niin en saa enää nukuttua >:/ Ja nyt kun itsellä vapaapäivä tänään niin nukuin liikaa kun en saanut vloppuna nukuttua niin nyt on sitten migreeni.. ja huomenna taas herätys klo04..
Vierailija kirjoitti:
Kauanko tätä on jatkunut? Kärsin samasta ongelmasta ja vaikkei se olekaan poistunut, on asia ajan myötä helpottunut. Aiemmin en pystynyt edes nukahtamaan avopuolison katsoessa TV:tä, nykyisin nukahdan mutta herään joko hänen tullessa sänkyyn tai siihen, että olen edelleen yksin sängyssä ja mies on nukahtanut sohvalle :D Alkuaikoina käytin unimaskia ja korvatulppia vaikka ne ovatkin epämukavia ja herään aina jossain vaiheessa niiden tuottamaan kipuun.
On jatkunut jokaisessa suhteessa joita minulla on siis kolme pitkää. Edellinen päättyi lopulta eroon koska eksä valvoi aina 2 yöllä ja alettiin nukkua eri kerroksissa.
Ihan kiva jos ihmissuhteet kaatuu näin typerään ongelmaan. En halua nukkua eri huoneissa! Ap
Korvatulpat.