Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

The Walking Dead, kausi 10 - OFFICIAL

Vierailija
07.10.2019 |

7.10.2019 alkaa

22.00 FOXilta

HBO

Kommentit (969)

Vierailija
521/969 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno jakso oli tällä kertaa.

Miksi jonkun mielestä oli huono jakso (alanuoli)

Vierailija
522/969 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo pikkulikka on aikuisten mukana? Ei ketään muuta tuon ikäistä päästettäisi noin vapaasti liikkumaan. Mutta tämähän on legendaarisen Rickin lapsi, niin tottakai hän on koko porukan johtaja suorastaan. Argh. Melkein toivoisin että tuo mukula jäisi zombin hampaisiin, olisi vähän relistisempaa.

Vaikka oikeesti on kylläkin Shanen lapsi. Ei Rickin. Rick tosin kasvatti.

Ei jää hampaisiin. Hän varmaankin (spoiler tulossa) tekee sen, mitä Rickin biolapsi teki sarjakuvissa eli kirjoittaa tapahtumista tarinan. Se poika. En muista nyt nimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/969 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole mitään kommentoitavaa. Itse laitoin muutaman kommentin aiheesta.

Vierailija
524/969 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusiko kukaan, mikä on oikea syy Carolille toimia noin rämäpäisesti. Carol syytti darylia siitä, että Lyydia on hänelle vain suojakilpi, joka pitäisi saada takaisin.

Daryl puolestaan syytti Carolia samassa tilanteessa jostakin. En ymmärtänyt mistä. (Daryl puhios siinä myös Carolin väkivaltaisesta eksästä ja jutteli, että unohda jo. Ukkeli ei elä enää jne)

Carol haluaa kostaa Henryn kuoleman.

Mutta ei mun mielestä sovi Carolin hahmolle tulla täysin raivonsa sokaisemaksi ja juosta suoraan ilmiselvään ansaan.

Carol on aina ennen ollut se joka tiukassakin tilanteessa on suunnitellut tekonsa pari liikettä muita edelle.

Vierailija
525/969 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajusiko kukaan, mikä on oikea syy Carolille toimia noin rämäpäisesti. Carol syytti darylia siitä, että Lyydia on hänelle vain suojakilpi, joka pitäisi saada takaisin.

Daryl puolestaan syytti Carolia samassa tilanteessa jostakin. En ymmärtänyt mistä. (Daryl puhios siinä myös Carolin väkivaltaisesta eksästä ja jutteli, että unohda jo. Ukkeli ei elä enää jne)

Carol haluaa kostaa Henryn kuoleman.

Mutta ei mun mielestä sovi Carolin hahmolle tulla täysin raivonsa sokaisemaksi ja juosta suoraan ilmiselvään ansaan.

Carol on aina ennen ollut se joka tiukassakin tilanteessa on suunnitellut tekonsa pari liikettä muita edelle.

Näin on. Suorastaan typerää juosta alfan perään. Niin selkeä ansa.

Mutta on siinä muutakin kuin kosto Henryn puolesta, kun siinä puhuttiin myös Carolin pahoinpidelleestä ex-miehestä. Miksi Daryl otti hänet puheeksi tuoss yhteydessä?

Vierailija
526/969 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Morgan lennä lentokoneella tai Rick helikoptereilla auttamaan porukkaansa nykyaikaan 1700-luvulta?

Vierailija
527/969 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alfan näyttäytyminen oli aivan ilmiselvä ansa. Miksi menivät siihen? Hölmöjä. Juoksivat perässä päätä pahkaa. Siinä olisi voinut olla polulla ansojakin, kun niitä oli juuri aiemmin nähty ja arveltu alfan laittamiksi. Nyt ei varottu yhtään.

(Miksei ne yrittäneet osua?)

Jännään paikkaan jäi.

Sarjan kaavan tietäen kyseeessä oli ns. midseason finale, joten yleensä siinä tapahtuu jotain radikaalia tai tapahtumat jäävät ns. cliffhanger - tilanteeseen. Olen kyllä vähän älytön ratkaisu että koko porukka seurasi Alphaa pimeään luolaan, josta kenelläkään heistä ei ollut mitään etukäteistietoa. Olisi ollut järkevämpää että Carol olisi mennyt sinne yksin ja muut olisivat jääneet odottamaan luolan suuaukolle miten tilanne kehittyy. Sinällään Carolin halu hoidella pääpahis on ollut ymmärrettävää. Henryn ohellahan Carol on menettänyt jo aiemmin oman tyttären Sophian ja myöhemmin Mikan ja Lizzien, jotka olivat keskenään sisaruksia. Tuo Henryn menetys vei ehkä pohjan pois Carolin haaveista normaalista perhe-elämästä.

Mahtaakohan Michonne olla jonkin aikaa poissa sarjan tapahtumista, kun hän lähti sen veneen kanssa kohti jotain laivastotukikohtaa? Tai sitten sarjaan esitellään joku uusi yhteisö, jolla on käytössä vähän järeämpiä aseita.

Vierailija
528/969 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Carol aiemmassa jaksossa esti käymästä alfan kimppuun.

Miksi nyt ei edes yritetty a m p u a kaukaa? Darylkin on hyvä nuolineen.

Vierailija
529/969 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, Carolhan oli se joka yritti ampua Alphaa käsiaseella heidän tavatessaan aiemmin sovitun rajalinjan tuntumassa, mutta Michonne ja Daryl taisivat rynnätä silloin väliin. Pelkään pahoin että Alphasta on yhtä vaikea päästä eroon kuin mitä Rick yritti ainakin 4 eri kertaa Neganin suhteen. Samat tyypit, jotka hoitelevat zombeja vaikka vasemmalla kädellä, eivät kummasti onnistu missään ampumisessa kun kyseessä sattuu olemaan joku pääpahis. Kaipa nuolen selkään ampuminen olisi liian järkevä eikä riittävän dramaattinen tapa päästä eroon tunnetusta pahiksesta.

Vierailija
530/969 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas Carol vanhentunut!

Onko tämä pitkä- ja valkotukkainen se lyhyttukkainen vanhus? Jos on niin sehän on nuorentunut, mutten oikein ymmärrä muuten.

Carolilla oli sarjan alussa eli noin 10 vuotta aiemmin (sarjan ajanlaskun mukaan) noin 7-vuotias tytär. Eli Carol olisi ehkä nyt maksimissaan 57-vuotias.

Jos olisi synnyttänyt vaikka 40-vuotiana ja ollut sarjan alussa siis 47-v.

Sori, jos joku on jo vastannut tähän ja kertonut syyn Carolin muuttuneeseen ulkonäköön (muutenkin kuin hiusten pituuden suhteen). Minua asia vaivasi ja lopulta etsin netistä, että olisiko mahdollisesti kyse kauneusleikkauksesta ja niinhän se onkin.

Vierailija
531/969 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep jos kuka tahansa muu kuiskaaja olisi möllöttänyt siinä aukealla niin nuoli olisi tullut heti otsaan.

Vierailija
532/969 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi saada tietää, että mistä se helikopteri oli ja menikö Rick "sinne" myös? Ja miksei kopteri tule pelastamaan kaikkia?

Älkää lukeko, jos ette halua. En ole lukenut sarjakuvaa, olen vanhus, enkä nuorenakaan juuri lukenut kuin jotain rakkaus-sarjiksia. Käykö siitä selville tuo helikopteri-juttu, ja Rickin sijianti, vai kuoliko hän? Miten mulle jäi mielikuva, että se ei ollut ihan varmaa, että kuoli.

Vierailija
533/969 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi saada tietää, että mistä se helikopteri oli ja menikö Rick "sinne" myös? Ja miksei kopteri tule pelastamaan kaikkia?

Älkää lukeko, jos ette halua. En ole lukenut sarjakuvaa, olen vanhus, enkä nuorenakaan juuri lukenut kuin jotain rakkaus-sarjiksia. Käykö siitä selville tuo helikopteri-juttu, ja Rickin sijianti, vai kuoliko hän? Miten mulle jäi mielikuva, että se ei ollut ihan varmaa, että kuoli.

Kuvittelisin että ne kolme mahdollista Rick Grimes -elokuvaa tullee käsittelemään juuri sitä yhteisöä, jonne hänet vietiin helikopterilla Jadisin kanssa. Kaipa niissä joskus tulevaisuudessa tehtävissä elokuvissa selviää myös se miksi Rick ei pysty kolhuistaan toivuttuaan palamaan Alexandriaan edes Judithin, Michonnen, Darylin ja muiden vanhojen ystäviensä vuoksi.

Vierailija
534/969 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carolin sais lopettaa jo tuosta tempusta, että lähti Alphan perään. Liian omanapainen, mä, minä, mä, minä, minä ja mun suru ja menetys.

Vierailija
535/969 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelisin että ne kolme mahdollista Rick Grimes -elokuvaa tullee käsittelemään juuri sitä yhteisöä, jonne hänet vietiin helikopterilla Jadisin kanssa. Kaipa niissä joskus tulevaisuudessa tehtävissä elokuvissa selviää myös se miksi Rick ei pysty kolhuistaan toivuttuaan palamaan Alexandriaan edes Judithin, Michonnen, Darylin ja muiden vanhojen ystäviensä vuoksi.

Kiitos  vastauksestasi! Ajattelin jo lopettaa koko sarjan katsomisen tämän kauden alettua. Ei yhtään enää sellainen fiilis kuin joskus oli, ettei malta odottaa kun TWD taas tulee. Katsoin myös sen oliko nimi Talking Dead?, jossa käsiteltiin sarjan tapahtumia ja vieraana oli näyttelijöitä jne. Harmitti vähän, kun kukaan muu työkaveri tai tuttu ei tajunnut sarjan olevan hyvä, he kammosivat jo sarjan mainoksiakin.

Vierailija
536/969 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassa on nykyään niin paljon ristiriitaisia ja epäuskottavia tapahtumia, että ainakaan minä en enää nauti sen katsomisesta niin kuin ennen. Kyllähän tuo viimeisin jakso päättyi näennäisen jännittävästi zombielauman keskelle, mutta siihen tilanteen päädyttiin erityisen epäuskottavalla ja pöljällä tavalla: juoksemalla peräkanaa pimeään ja mahdollisesti ansoitettuun luolaan. Ja sitä ennen Danten paljastuminen kuiskaajaksi ja murhaajaksi: kuka oikeasti jaksaisi palvoa Alphaa ja Alphan edustamaa surkeaa (ja epäuskottavaa) elämäntapaa, kun olisi mahdollista elää säällistä ihmisarvoista elämää Alexandriassa? Alphan porukassa ei ole tilaa vauvoille eikä varmaan vanhuksille eikä sairaillekaan. En jaksa uskoa, että zombieapokalypsis jättäisi henkiin niin paljon psykopaatteja kuin Walking Deadin maailmassa nyt haahuilee. Käsikirjoittajien pitäisi vakavasti miettiä juonikuviot uusiksi ja kestävämmälle pohjalle.

Vierailija
537/969 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi helppo selittää lukuisista sarjoista tutulla ja ärsyttävällä tavalla.

Eli siten, että Rick olisi saanut täydellisen muistinmenetyksen eikä muistaisi enää omaa porukkaansa ollenkaan.

Vierailija
538/969 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kaatisnainen (Eli Jadis ja oli sillä joku toinenkin nimi) löysi Rickin sillan räjähdyksen jäljiltä huonossa kunnossa, kun meni helikoptereilla sattumalta sen paikan ohi.

Kaatisnainen otti Rickin helikopteriin ja Rick sai siellä korkeatasoisen näköistä hoitoa.

Kaatisnainen ei ole mikään hyvis. Ei hän pelastele ihmisiä, vaan nosti Rickin mukaan, koska luultavasti ajatteli Rickistä olevan hyötyä. Tämän vuoksi ei tule hakemaan muita.

Sarjakuvissa ei käy noin. Ei taida olla sillan räjäytystä eikä kaatisnaista ollenkaan.

Rick lähti sarjasta vain, kun halusi olla enemmän Englannissa perheensä kanssa.

Rick osallistuu kolmeen elokuvaan ja oletan niiden elokuvien olevan siellä kaatisnaisen luona.

Vierailija
539/969 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjassa on nykyään niin paljon ristiriitaisia ja epäuskottavia tapahtumia, että ainakaan minä en enää nauti sen katsomisesta niin kuin ennen. Kyllähän tuo viimeisin jakso päättyi näennäisen jännittävästi zombielauman keskelle, mutta siihen tilanteen päädyttiin erityisen epäuskottavalla ja pöljällä tavalla: juoksemalla peräkanaa pimeään ja mahdollisesti ansoitettuun luolaan. Ja sitä ennen Danten paljastuminen kuiskaajaksi ja murhaajaksi: kuka oikeasti jaksaisi palvoa Alphaa ja Alphan edustamaa surkeaa (ja epäuskottavaa) elämäntapaa, kun olisi mahdollista elää säällistä ihmisarvoista elämää Alexandriassa? Alphan porukassa ei ole tilaa vauvoille eikä varmaan vanhuksille eikä sairaillekaan. En jaksa uskoa, että zombieapokalypsis jättäisi henkiin niin paljon psykopaatteja kuin Walking Deadin maailmassa nyt haahuilee. Käsikirjoittajien pitäisi vakavasti miettiä juonikuviot uusiksi ja kestävämmälle pohjalle.

Alfan porukka on epäuskottava ja vielä epäuskottavampaa siitä tekee se, että se myyrä muka olisi lojaali Alfalle asuessaan Aleksandriassa.

Korkeintaan se voiis selittää, että hän pelkää alfan porukan tekevän itselleen jotain, jollei toimi sovitusti.

Vierailija
540/969 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni teistä luuli, että alfa likvidoidaan tässä puolikauden finaalissa.

Itse tiesin, ettei takuulla etene niin nopeaan. Se tapahtuu aikaisintaan kevään finaalissa. Ja sitten alkaa beta sotia täysillä ja sitä mennään koko seuraava täysi kausi.

Varmaan keväällä näytetään Neganin ja alfan välien kehittymistä ensin kauan.

Vieläkö on kuvauspaikoilla vakoilijoita. Mitä tietoa heiltä on saatu.