Kuinka usein pesette hiukset?
Minua on jo pitkään mietityttänyt tämä trendi pestä hiukset mahdollisimman harvoin.
Etenkin se että ettekö käy ollenkaan suihkussa joka päivä vai pesettekö vain vartalon vai kasteletteko hiukset vedellä?
Minua ällöttää ajatus että kävisi nukkumaan hiuksissa joissa on muotoilutuotteita ja päivän liat (katupölyä yms.) Liat hankautuisi pitkin kasvoja yön aikana.
Itse tykkään käydä iltaisin suihkussa ja pestä itseni päästä varpaisiin shampoolla ja suihkusaippualla, jotta voi käydä puhtaana nukkumaan joka päivä.
Kommentit (37)
Pesen shampoolla kaksi kertaa viikossa.
En käytä mitään muotoilutuotteita tai hiuslakkoja, enkä pahemmin edes hipelöi tai harjaa usein hiuksia. Ovat luonnostaan aika kuivat eli eivät rasvoitu nopeasti.
Suihkussa käydessä laitan hiukset nutturalle ja suihkumyssyn sisään niin eivät kastu. Joskus saatan myös pestä pelkällä vedellä tai hoitoaineella, ne katupölyt kyllä lähtevät sillä.
Pesen hiukseni 2–3 kertaa viikossa. En käytä muotoilutuotteita. En nyt tiedä, minkä pituiset hiukset sinulla mahtaa olla, mutta omani ylettävät vyötärölle, eikä niitä kyllä ole mitään järkeä joka päivä pestä. Johan päänahkakin kärsii siitä.
En koskaan pese koko ihoa saippualla. Käytän apteekin pesunestettä, jossa on sopiva ph, ja pesen sillä kainalot, nivuset ja persauksen. Naamaa pesen, jos on meikkiä, jalat pesen kesäisin, kun tulee käytettyä kevyempiä kenkiä. Ihon peseminen saippualla ei tee hyvää sen ph-tasapainolle.
Pesen hiukset shampoolla n. 2 krt/ vk. Hoitoanetta kevyesti vain latvoihin. Jos pesisin useammin, mun suomalaisen ohuet hiukset rasvoittuisivat nopeammin ja liimautuisivat päätä pitkin. Koska on ohut hiuslaatu, ei ole suotaavaa pestä liian usein.
Eikä päänahkakaan tykkää useista pesukerroista. Alkaa kuivumaan ja hilseilemään.
Käyn suihkussa iltaisin ja huuhtelen hiukset, jos en pese. En käytä muotoilutuotteita.
Hikoilen 5 kertaa viikossa koska harrastan liikuntaa, joten...
Kesäisin joka päivä. Talvisin yritän pitää taukoja niin että noin joka toinen päivä pesen.
Pesen n. 6-7 kertaa viikossa. Eli yhtenä iltana viikossa saatan jättää pesun väliin, mutta pääsäntöisesti pesen kyllä päivittäin. Varsinkin jos urheilen, niin on pakko pestä, minulla pää hikoaa erittäin helposti.
Mun on pakko pestä joka päivä hiuspohja lactacydillä tai mun päänahka tulehtuu, tulee haavoja ja hilselaattoja. Olin kerran kolme päivää pesemättä ja se kostautui.
Oon tällä hetkellä kotona, enkä käytä hiuksissani muotoilutuotteita. Suihkussa käyn kyllä päivittäin, mutta en pese/kastele hiuksiani kuin kerran tai pari viikossa. Eivät likaannu tai rasvoitu. Pesuun käytän tavallista palasaippuaa. Lyhyille hiuksille ihan ok, pidemmille tod näk käyttäisin shampoota. Töissä ollessa eri asia, silloin joutuu pesemään käytännössä joka päivä, raskas fyysinen työ ja pölyinen työympäristö.
2 kertaa viikossa pesen, pelkkää hoitoainetta käyttäen. Ihan siisteinä ne pysyy sen puoli viikkoa, muotoilutuotteita en käytä. Suihkussa käyn kerran päivässä, mutta en vain kastele hiuksia. Mietipä, en muuten käytä vartalolle mitään pesuainetta, ihan vedellä vain pesen.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset pesen kaksi kertaa viikossa ja muina päivinä käyn vain vartalosuihkussa. Olen joskus ollut siinä kierteessä, että hiukset oli pakko pestä päivittäin, enkä todellakaan halua enää joutua siihen uudestaan.
Samoin ja näin tekee myös kampaajani.
Vierailija kirjoitti:
Oon tällä hetkellä kotona, enkä käytä hiuksissani muotoilutuotteita. Suihkussa käyn kyllä päivittäin, mutta en pese/kastele hiuksiani kuin kerran tai pari viikossa. Eivät likaannu tai rasvoitu. Pesuun käytän tavallista palasaippuaa. Lyhyille hiuksille ihan ok, pidemmille tod näk käyttäisin shampoota. Töissä ollessa eri asia, silloin joutuu pesemään käytännössä joka päivä, raskas fyysinen työ ja pölyinen työympäristö.
Palasaippua on pitkillekin hiuksille tosi hyvä. Se jättää hiukset kuohkeammiksi. Kannattaa huuhdella pitkät hiukset säännöllisesti laimennetulla etikalla, niin ei niihin ei kerry saippuajäämiä. Mä oon pessyt pitkät hiukset saippualla n. viiden vuoden ajan. Sampoo jättää hiukseni liiskoiksi.
Hiusten kuivumiseen menee aina monta tuntia päivästä, joten ei edes ole aikaa pestä kuin 2 kertaa viikossa. Mikä on oikein hyvä määrä, kiitos kuivashampoon.
Tästä näkee hyvin miten harva harrastaa liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Harrastan kyllä liikuntaa. Hiki ei silti valu hiuksiani pitkin.
Pesen joka päivä, koska käytän muotoilutuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän sitä liikuntaa voi mitenkään muuten harrastaa kuin siten, että on ihan kokonaan hiessä. Hyvä pointti.
Vierailija kirjoitti:
Hyötyliikuntaa tulee puutarhanhoidon, marjan- ja sienten poiminnan muodossa, ruohonleikkuussa ja talvisin lumen kolauksessa. Ei mun noiden takia tarvitse joka ikinen päivä hiuksia pestä. Tietysti jos sulle liikunnan harrastaminen tarkoittaa salilla punnertamista tai veren maku suussa tienreunalla ravaamista, asia on eri.
Hiukset pesen kaksi kertaa viikossa ja muina päivinä käyn vain vartalosuihkussa. Olen joskus ollut siinä kierteessä, että hiukset oli pakko pestä päivittäin, enkä todellakaan halua enää joutua siihen uudestaan.