Minkä ikäisenä sait nuorimman lapsesi?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
29v, toinen ja viimeinen.
Sama.
Olin 32 v. kun kolmas syntyi. En tiedä jääkö viimeiseksi. Järki sanoo, että ei enempää, mutta joku sisäinen ääni taas kuiskailee, että ehkä vielä joskus....
22-vuotiaana ensimmäinen lapsi, nyt 23. En osaa sanoa halutaanko vielä miehen kanssa sisarus lapselle vai ei.
21 vuotiaana sain kolmannen lapsen. Ehkä vielä yksi lapsi tai sitten ei, aika näyttää.
N28
Vierailija kirjoitti:
27v 4. ja viimeinen
Aivan liian vanha äidiksi tuossa iässä.
Saimme myös neljännen 27-vuotiaana, mies päiviä alle 28. (Esikoisen 20-vuotiaina). 37-vuotiaana saimme vielä kaksoset. En sanoisi olevani iän myötä kovastikaan parempi äiti, mutta pikkulapsiajasta olen nauttinut enemmän. Helpompaa kun on jo kokemusta lasten kanssa olemisesta ja siihen nähden paremmin resursseja. Nuorimpamme ovat nyt ekaluokkalaisia tätejä ja minäkin mummo. :) Kahta me ihan alunperin ajateltiin, lapsiluku on täynnä!
23 v.
iltatähti eli kolmas lapsi tuli 29 v-vuotiaana ja olin jo aivan liian vanha pikkuvauvan kanssa touhuamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
27v 4. ja viimeinen
Saimme myös neljännen 27-vuotiaana, mies päiviä alle 28. (Esikoisen 20-vuotiaina). 37-vuotiaana saimme vielä kaksoset. En sanoisi olevani iän myötä kovastikaan parempi äiti, mutta pikkulapsiajasta olen nauttinut enemmän. Helpompaa kun on jo kokemusta lasten kanssa olemisesta ja siihen nähden paremmin resursseja. Nuorimpamme ovat nyt ekaluokkalaisia tätejä ja minäkin mummo. :) Kahta me ihan alunperin ajateltiin, lapsiluku on täynnä!
Olen tuo joka sanoi, että 27v liian vanha äidiksi. Esikoisen sain 20v ja ero ihan raskaudessakin oli huomattava verrattuna siihen, kun olin 20v
Nyt ikää 37v eikä todellakaan voisi kuvitellakaan sitä rumbaa enää, muutenkin jo huomaa iän itsessään, vaikka olenkin hoikka ja urheilullinen niin kyllä se kroppa 20v vaan toimi ihan eri tavalla.
Olen ehkä itsekäs, mutta itseäni pelottaisi saada lapsi esim 35-vuotiaana oman palautumiseni takia. Olen aina ollut hoikka ja suht timmi ja tuossa iässä palautuminen ei ole enää itsestäänselvyys. En silti missään nimessä arvostele muita, vaan pelkästään suhtautumisestani itseeni ja vartalooni mikä sekin on osa hyvinvointiani, vaikka tärkein asia ei olekaan.
25-vuotiaana sain esikoiseni ja tod.näk. ainokaiseni.
Lapsen kasvattaminen on työlästä, vaikkakin samalla antoisaa. Hatunnosto niille, jotka jaksavat enemmän kuin yhden lapsen pyörittämistä. Minä en jaksaisi sellaista rumbaa.
Toinen lapsi kun ei todellakaan vain "mene siinä kyljessä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
27v 4. ja viimeinen
Olen tuo joka sanoi, että 27v liian vanha äidiksi. Esikoisen sain 20v ja ero ihan raskaudessakin oli huomattava verrattuna siihen, kun olin 20v
Nyt ikää 37v eikä todellakaan voisi kuvitellakaan sitä rumbaa enää, muutenkin jo huomaa iän itsessään, vaikka olenkin hoikka ja urheilullinen niin kyllä se kroppa 20v vaan toimi ihan eri tavalla.
Aivan, kyllä ensimmäinen raskaus oli minullekin selvästi helpompi, pelkkää "hehkua" kuin viimeinen riskiraskaus Palautuminen ja fyysinen jaksaminen ei ole ollut yhtä helppoa ja nopeaa.
Ymmärrän etenkin sen, ettei uusintakierros usein houkuttele jos huollettavana on jo joukko murkku- ja teini-ikäisiä. Kyllä meilläkin sattui viimeisenä ihan puhdas vahinko, sitä en edes kiellä (vaikka on mielestäni tökeröä kysyä). Ensimmäisen lapsen kanssa jaksaa tässä iässä varmasti jos elämänhallinta on suurinpiirtein kunnossa.
Mutta jokainen syntyvä lapsi on toivottu tänä päivänä. Meillekin iltatähdet ovat tuoneet paljon iloa eikä ole ollut liian raskastakaan kun vanhemmat lapset ovat terveitä ja hyvin pärjääviä. Eihän se mikään itsestäänselvyys tietenkään ole.
35-vuotiaana, lapsiluku on täynnä.
Esikoiseni 24-vuotiaana, kuopuksen 26-vuotiaana, kaksi heitä siis on. Olen nyt 64-vuotta ja koen olevani ihan toimintakykyinen, olen mummi, kohta tuplamummi ja elämä on ihanaa!
22v. Toinen ja viimeinen.