Lapseni kaverin äiti
Lapsen kaverin äiti hyväksikäyttää ja kalastelee ilmaisia lastenhoitopalveluita.
Parhaat palat:
- Voiko lapsi tulla yökylään (pääsiäisenä) koska kaverin 40.v bileet. Kyseessä ei siis mikään hyvä tuttu, ihan lapsen kaveri vaan. Että uhraisin osan pääsiäisestä vaatimalla jonkun toisen kersaa?
- Ollaanko syyslomalla maisemissa, hän ”unohti” että on työmatka. Kuka unohtaa lapsen syysloman tai työmatkan?
- Synttärit kestää 2,5h. Kysyi voiko tuoda aiemmin ja hakea puol tuntii myöhemmin? Öö. Ei. Näin.
Muutaman kerran lapsi ollut meillä. Silloin olen aina rajannut, että voi tulla esim. 14-19. Tuo AINA ajoissa ja hakee sen 30 min myöhässä. Koska tulee aina jotain hässäkkää.
Ikinä törmännyt tällaiseen.
Kommentit (48)
Siis ei ole mutkikasta...
Ed. kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kyllä meidän porukoissa kysytään ihan suoraan, jos on menoa, että voisiko lapsi tulla yöksi - ihan puolin ja toisin ja yleensä on sopinut.
Kummalliseksi on maailma mennyt, jos tollaset kysymykset otetaan jonain hyväksikäyttönä.
Musta kyse on lähinnä win-wintilanteesta. Lapsi saa kaverin yöksi ja vanhemmat pääsee menoihinsa.
Luitko sä nyt ihan ajatuksella koko viestiketjua,millaisesta tilanteesta tässä keskusteltiin?
Ei,älä vastaa, anna mä arvaan : et.
Vierailija kirjoitti:
Siis joiltakin ihmisiltä ei voi kysyä, voiko lapsi tulla leikkimään tai yökylään? Onneksi näin vaikeita tapauksia ei mahdu omaan tuttavapiiriin. Ei sen kummempaa kuin sanoa ”ei”, jos ei sovi. Kannattaa harjoitella, niin on elo mutkikkaampaa. Multa saa kysyä ihan mitä vain, koska osaan sanoa ”ei”. Harvemmin kuitenkaan sanon, jos lasten kavereista kyse.
Tässä oli kysymys siitä, että sovitut asiat ei pidä.
Lasta ei haeta sovitusti tai aikaa venytetään kohtuuttomasti vaikka sellaisesta ei ole sovittu mitään.
Tajuatko ?
Vierailija kirjoitti:
Lasun paikka?
onhan noita vastasyntyneitäkin ja pieniä vaippasankareita varmaan jätetty ties minne , tai vauveleita jonku tyyliin naapurin sedän hoiviin kun äipällä alkanu menojalka vipattaan . . .
tyyliin "mä käväsen ihan nopsaan" ja sitten ei mammasta kuulu enää pihaustakaan ja lasujen päivystypuhelin pirahtaa taas kerran et hei tääl olis jonku muksu jätetty hoitoon ?
Vierailija kirjoitti:
Lasun paikka?
No mutta miksi? Kysehän ei ole heitteillejätöstä vaan lapsi on jätetty hoitoon.
Sitten selitellään et katos voivoi kun tuli nyt väärinkäsitys ja mä tosissaan luulin et mun muksut voi muuttaa teille...
Hassun kahtiajakautunutta porukkaa. Ihmiset on erilaisia. Rakastan lapsiani yli kaiken, kiva kun heillä kavereita. Mutta kaipaan myös rauhaa ja viikonloppuisin tykkään olla ihan oman perheen kanssa. Ilman ylimääräisiä riesoja. Ja kyllä- koen ylimääräiset lapset riesana. Kaikki ei aina oo kovin hyväkäytöksisiä, sotkee, mekkaloi jne. En kyllä mitenkään kestäis, että meillä olis aina ovet auki. Huhhuh.
Siis joiltakin ihmisiltä ei voi kysyä, voiko lapsi tulla leikkimään tai yökylään? Onneksi näin vaikeita tapauksia ei mahdu omaan tuttavapiiriin. Ei sen kummempaa kuin sanoa ”ei”, jos ei sovi. Kannattaa harjoitella, niin on elo mutkikkaampaa. Multa saa kysyä ihan mitä vain, koska osaan sanoa ”ei”. Harvemmin kuitenkaan sanon, jos lasten kavereista kyse.