Löytökissa eläinlääkäriin
Meillä on ollut nyt viikonlopun ajan ollut löytökissa hoidossa. Olen tehnyt sen eteen kaiken mitä kotona voi tehdä mutta se tarvitsee vielä eläinlääkärissä käyntiä. Vien sen huomenna jos saan ajan niin pikaisesti mutta mistä keksin rahat eläinlääkäri laskuun kun palkkakin tulee vasta viikon päästä.
Kommentit (10)
ei mitään ongelmaa. kuten yllä oleva kirjoitti: anna kissa löytöeläinkodille tai sitten soitat itse eläinlääkäriin, kerrot, että kyseessä on löytökissa ja kysyt mitä tehdään. eläinlääkäri luultavasti kysyy haluatko itse pitää sen, jo haluat, sinä maksat tietenkin laskun (monet antavat maksaa osamaksulla tai sitten pidentävät eräpäivää pyynnöstä) , jos et halua, eläinlääkäri antaa kissan hoidon jälkeen kodittomien kissojen hoitolaan.
On se saatana, etteivät omistajat huolehdi lemmikeistään. Ota yhteyttä eläinsuojeluun ja kerro, ettei ole rahaa hoitaa kulkukissoja.
Löytökissan hoidon maksaa joko sen ylläpitäjä (=sinä) tai se annetaan eläinyhdistyksen hoitoon. Kenelläkään eläinlääkärillä ei ole velvollisuutta maksaa omasta pussistaan tai veloiksi löytöeläinten lääkkeitä tai hoitoja. Saisi koko ajan velaksi hoitaa kun kaikki tulee jonossa hoidattamaan laskulla "löytökissaa".
Minä en veisi kissaraukkaa löytöeläinkotiin. Jos sitä ei kukaan sieltä kaipaile, niin nopeasti se saa piikin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en veisi kissaraukkaa löytöeläinkotiin. Jos sitä ei kukaan sieltä kaipaile, niin nopeasti se saa piikin.
Löytöeläin kuuluu toimittaa oman kunnan löytöeläinkotiin, josta omistajalla on 15 vrk aikaa hakea lemmikkinsä (ymmärtääkseni joissain tapauksissa eläin voi myös olla löytäjänsä luona kotihoidossa tuon ajan). Tämän jälkeen eläimelle voidaan etsiä uusi koti.
Vierailija kirjoitti:
Löytökissan hoidon maksaa joko sen ylläpitäjä (=sinä) tai se annetaan eläinyhdistyksen hoitoon. Kenelläkään eläinlääkärillä ei ole velvollisuutta maksaa omasta pussistaan tai veloiksi löytöeläinten lääkkeitä tai hoitoja. Saisi koko ajan velaksi hoitaa kun kaikki tulee jonossa hoidattamaan laskulla "löytökissaa".
eläinlääkäris aa omansa takaisin kulkukissojen ja koirien hoidosta.
Osta kissalle matolääkkeet ja kirppuhoito ja pidä itselläsi. Vie lääkäriin kun olet saanut säästettyä pari sataa euroa tarkastukseen.
Pyydä lasku eläinlääkäriltä. Luulisi heidän ymmärtävän hädässä olevaa. Toivotaan että onnistut. Olet ystävällinen kun autat kissaa.