Huvittaa aina tyypit, jotka eivät osaa täyttää Kelan hakemuksia ja sitten raivoavat
" V#$$$n Kela teki niin ja näin ja rahat ei tule millään. Sähköisesti ei edes harkita opetella käyttämään jne.
Kommentit (35)
Eipä tarvitse mennä Linnanmäelle, jos asia huvittaa kovin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos siihen määrä-kohtaan olisi laittanut nollan?
Tätäkin kokeiltiin, mutta se ei hyväksynyt nollaa. Tästä on jo vähän aikaa, joten en muista ihan varmasti miten asia ratkesi, mutta lopulta se asiakaspalvelija saneli minulle jonkin tekstin, mikä piti kirjoittaa sinne hakemuksen loppuun lisätietoihin. Olisikohan siihen ongelmakohtaan sitten laitettu 1 tai jotain muuta vastaavaa, kun siitä ei muuten päässyt eteenpäin. Mutta siis mitään loogista vastausta siihen kohtaan ei ollut olemassa, ja luulisin kyllä että se on sen jälkeen korjattu, koska se Kelan virkailijakin ihmetteli puhelimessa sitä niin kovasti :D
Siihen kannattaisi näpyttää arvio, kai sulla on joku käsitys sähkönkulutuksestasi. Sitten cain lisätietoihin se, että on arvio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin kokeiltiin, mutta se ei hyväksynyt nollaa. Tästä on jo vähän aikaa, joten en muista ihan varmasti miten asia ratkesi, mutta lopulta se asiakaspalvelija saneli minulle jonkin tekstin, mikä piti kirjoittaa sinne hakemuksen loppuun lisätietoihin. Olisikohan siihen ongelmakohtaan sitten laitettu 1 tai jotain muuta vastaavaa, kun siitä ei muuten päässyt eteenpäin. Mutta siis mitään loogista vastausta siihen kohtaan ei ollut olemassa, ja luulisin kyllä että se on sen jälkeen korjattu, koska se Kelan virkailijakin ihmetteli puhelimessa sitä niin kovasti :D
Siihen kannattaisi näpyttää arvio, kai sulla on joku käsitys sähkönkulutuksestasi. Sitten cain lisätietoihin se, että on arvio.
Niin, mutta pointti on se, että jos siihen kuuluu täyttää arvio sähkönkulutuksestaan, niin miksi Kelassa ei osata neuvoa näin, kun sinne soittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan virkailijat eivät välttämättä tiedä asiasta yhtään sen enempää kuin asiakaskaan. Kelalla on niin paljon eri etuuksia, kukin omine pykälineen ja sääntöineen, että tarvitaan kokenut virkailija, jotta osaisi aukottomasti vastata edes oman vastuualueensa kysymyksiin. Aika usein virksilojat alkavat selaamaan ohjeistuksia (niitä samoja, jotka asiakaskin näkee netissä), kun jotain menee kysymään (käyn toisinaan avustettavien kanssa Kelassa ja asiasta riippumatta usein käy näin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka joutuvat täyttämään Kelan hakemuksia ovat yleensä se tyhmin kansanosa. Poislukien opiskelijat.
Koska älykkäät ihmiset ei sairastu ja YT-neuvottelut ei koske maistereita?
Eri, mutta on tossa paljon totta. Fiksuinkaan ei ole skarpeimmillaan silloin kun se tilanne tulee eteen jossa apuun on poikkeuksellisesti turvauduttava. Sairaus tyhmentää, sekä tilapäisesti ja välittömästi keskittymiskykyä ja vireyttä heikentämällä, että pitkään jatkuessaan muun muassa tuomalla köyhyyden ja syrjäytymisen aiheuttaman stressin. Köyhyys heikentää ihmisen älyä suoraan ja välittömästi niin, että rahahuolten hellitettyä älykkyysosamäärä nousee muutamassa kuukaudessa kohisten.
Eli voidaan lähteä siitä että tukien hakemisesta pitäisi tehdä niin helppoa kuin suinkin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei huvita. Olen mielenterveyspotilas, ja täyttänyt lappuni vain ja ainoastaan psykiatrisen polin sosiaalityöntekijän kanssa, koska pelkään, että menee väärin. Hän joutuu välillä soittamaan kelaan varmistaakseen, että tarvitaanko nyt tämä vai tämä lomake ja voidaanko tätä takautuvasti vai kuun alussa ja ties mitä. Silti on mennyt väärin.
Unelmoin päivästä kun olen viimein terve, työkykyinen ja koulutettu, eikä tarvitse enää olla tämän pas kan kanssa tekemisissä.
Tuolla minäminä-asenteella sitä,päivää ei tule,
Entäs ne, jotka täyttävät kyllä hakemuksen, mutta liitteitä eivät osaa lähettää? "Miksi Kela ei ole käsitellyt toimeentulotukihakemusta vaikka laitoin sen kaksi viikkoa sitten!? Ai sinne olisi pitänyt lähettää tiliotteet?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei huvita. Olen mielenterveyspotilas, ja täyttänyt lappuni vain ja ainoastaan psykiatrisen polin sosiaalityöntekijän kanssa, koska pelkään, että menee väärin. Hän joutuu välillä soittamaan kelaan varmistaakseen, että tarvitaanko nyt tämä vai tämä lomake ja voidaanko tätä takautuvasti vai kuun alussa ja ties mitä. Silti on mennyt väärin.
Unelmoin päivästä kun olen viimein terve, työkykyinen ja koulutettu, eikä tarvitse enää olla tämän pas kan kanssa tekemisissä.
Mikä lahja oletkaan yhteiskunnalle.
Ei riitä, että toimeentulosi saat täysin valtion rahoista. Lisäksi valjastetaan ryhmä ihmisiä varmisetelemaan sun tukien hakua.
Ja unelmoi vain siitä päivästä, että olisit terve, työkykyinen ja koulutettu. Ei tulla näkemään.
Ja tällaiset kommentoijat pitää itseään hyvinä yhteiskunnan jäseninä, vaikka oikeasti luovat vain pahoinvointia ympärilleen. Veikkaan, että mielenterveyspotilaita olisi selvästi vähemmän, jos tällaisia kiusaajahirviöitä ei olisi olemassa. -ohis
Olen huomannut, että he, joilla on ongelmia kelan kanssa, on ongelmia myös omissa kognitiivisissa kyvyissään ja elämänhallinnassaan. Onneksi heilläkin on oikeus saada apua niinkin pieneen ja tärkeään asiaan, kuin tukien hakemiseen. Se on nykyään tehty melko helpoksi, kun voi varata puhelinajan (jolloin ei mene omaan laskuun) tai varata tapaamisen ajan ja mennä paikan päälle selvittämään. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia kelan kanssa ja olen auttanut läheisiä, joilla ei ole samaa kykyä käsitellä nettiä, kuin minulla. Olen myös kertonut, että virkailijaltakin voi pyytää apua, mutta heihin on usein mennyt luotto monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka joutuvat täyttämään Kelan hakemuksia ovat yleensä se tyhmin kansanosa. Poislukien opiskelijat.
Koska älykkäät ihmiset ei sairastu ja YT-neuvottelut ei koske maistereita?
Eikä saa lapsia (lapsilisä, äitiyspäiväraha, vanhempainpäiväraha, kotihoidon tuki, hoitolisä...) eikä varsinkaan sairaita lapsia (vammaistuki, omaishoidontuki).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on varmasti jo korjattu, koska tein asumistukihakemuksen tällä viikolla, eikä sähkön kohdalle vaadittu mitään, koska se kuuluu vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lahja oletkaan yhteiskunnalle.
Ei riitä, että toimeentulosi saat täysin valtion rahoista. Lisäksi valjastetaan ryhmä ihmisiä varmisetelemaan sun tukien hakua.
Ja unelmoi vain siitä päivästä, että olisit terve, työkykyinen ja koulutettu. Ei tulla näkemään.
Onneksi Suomessa, missä on julkinen terveydenhuolto, sunkaltaiset ihmiset joutuu vastuuseen teoistaan. Ei välttämättä tarvitsisi maksaa niin paljoa veroa, kun ei aiheuttaisi niin paljon ongelmia muille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla minäminä-asenteella sitä,päivää ei tule,
Miten turhautuminen Kelan byrokratiaan on sama asia kuin minäminä-asenne? Ei oikein avaudu.
Itse olen nyt ensimmäistä kertaa sitten opiskeluaikojen Kelan kanssa tekemisissä. Ei minulla ollut mitään ongelmia täyttää hakemusta oikein ja toimittaa vaadittuja liitteitä. Kuitenkin alkuperäinen asumistukihakemukseni hylättiin syystä että virkailijan mukaan minulla oli tuloja joita ei todellisuudessa todellakaan ollut. Tein oikaisupyynnön ja taas Kela alkoi pyytelemään tietoja jotka olin jo alkuperäisen hakemuksen mukana toimittanut. Soitin Kelaan ja siinä vaiheessa totesivat että heillä on jo kaikki tarvittavat tiedot. Lopulta sain takautuvasti tukea parilta kuukaudelta. Toivottavasti pääsen takaisin töihin ettei tarvitse minkään Kelan kanssa vääntää.