Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette halua kuittia kaupassa lähimaksusta, miten varmistutte että teitä on veloitettu oikein?

Vierailija
06.10.2019 |

Itse en ainakaan luottaisi pelkästään siihen, että kassa on näppäillyt oikean koodin esim. irtomyyntituotteisiin. Vai eikö teitä vaan kiinnosta omat rahanne?

Kommentit (151)

Vierailija
121/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistan paperikuitilta ostosten täsmäävyyden heti siellä kaupan kassan jälkeen, jos ei mielestäni näyttänyt menneen oletetusti, joskus alennukset jää epähuomiossa lyömättä tai olen itse väärässä.  

Mukset tarkasta siinä samalla kun myyjä vetää tuotteita kassan läpi?

Mä ainakin katson koko ajan kassakoneen summaa kun tuotteita menee kassan läpi, saa heti korjattua asian eikä tarvi lähteä infoon kuitin kanssa.

Minä ainakin menen pakkaamaan niitä ostoksiani sitä mukaa kun niitä alkaa pakkauspäätyyn valua. En siis ole lueskelemassa mitä näytöllä välähtää, paitsi niitä viimeisiä ostoksia jolloin olen palannut takaisin kassan ääreen valmiina maksamaan.

Mutta otankin kuitin matkaani ja tarkistan sen jossain vaiheessa. Joskus heti kassalla, joskus vasta kotona. Eikä muuten muistu mieleen ainuttakaan tapausta, jossa minua olisi veloitettu väärin ja olen kuitenkin kaupassa vuosikymmeniä juossut, joten pidän väärin veloittamista hyvin marginaalisena ilmiönä ainakin omien kokemusten ja kuulopuheiden (Tieteellistä Faktaa™ :D) perusteella.

Vierailija
122/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy pelkästään lähimaksuun?

Lähimaksussa et voi kontroloida rahojasi, toisin kuin käteisellä tai näppäilemällä maksettaessa - siksi!

En kyllä ymmärrä pointtiasi.

Meinaatko että jos maksan käteisellä tai näppäilemällä koodin ja jätän kuitin ottamatta, niin olen paremmin perillä rahanmenostani kuin että maksan lähimaksulla?

Ihan samoin siinä lähimaksussa tarkastan veloitettavan hinnan.

No tätähän aloittaja juuri kysyikin. Vai onko sinulle jotenkin VAIKEA ymmärtää, että kun ihminen syöttääpin-koodin laitteeseen, hän ehtii nähdä summan ensin? Sen sijaan jos maksaa lähimaksulla, korttihan viedään sen laitteen näytön päälle monesti, eikä summaa välttämättä ehdi katsella.

Ei ehdi katsoa summaa?? Kuka helkkari on niin tyhmä ettei katso summaa mitä on maksamassa? Toisekseen mietin että miten on edes mahdollista ettei näe summaa kun pitää kuitenkin olla silmät auki ja katsoa mihin sen kortin lykkää, kyllä siinä väkisinkin näkee summan.

No en ole mikään maailmannapa joka siinä kassalla hidastelee. Se vain, että pin-koodia syöttäessa voit SAMALLA maksaa JA katsoa summaa. Lähimaksussa et voi, jos se on vain päätteessä. Siksi aloittajan kysymys on ihan relevantti.

Oletko joku mummo 54v., joka jumittaa siinä kassalla, koska ”ommuvvuoro”?

KAIKISSA maksupäätteissä lukee kyllä etukäteen se ostosten loppusumma, ennen kuin aletaan korttitouhuihin. Eihän se pääte etukäteen tiedä aikooko asiakas käyttää lähimaksua vai pin-koodia. Otahan seuraavalla kerralla vaikka silmä käteen ja katso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien hommia nuo kuittien haalimiset, ei kinostele

Vierailija
124/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähimaksussa et voi kontroloida rahojasi, toisin kuin käteisellä tai näppäilemällä maksettaessa - siksi!

Meinaatko että jos maksan käteisellä tai näppäilemällä koodin ja jätän kuitin ottamatta, niin olen paremmin perillä rahanmenostani kuin että maksan lähimaksulla?

No tätähän aloittaja juuri kysyikin. Vai onko sinulle jotenkin VAIKEA ymmärtää, että kun ihminen syöttääpin-koodin laitteeseen, hän ehtii nähdä summan ensin? Sen sijaan jos maksaa lähimaksulla, korttihan viedään sen laitteen näytön päälle monesti, eikä summaa välttämättä ehdi katsella.

Ei ehdi katsoa summaa?? Kuka helkkari on niin tyhmä ettei katso summaa mitä on maksamassa? Toisekseen mietin että miten on edes mahdollista ettei näe summaa kun pitää kuitenkin olla silmät auki ja katsoa mihin sen kortin lykkää, kyllä siinä väkisinkin näkee summan.

No en ole mikään maailmannapa joka siinä kassalla hidastelee. Se vain, että pin-koodia syöttäessa voit SAMALLA maksaa JA katsoa summaa. Lähimaksussa et voi, jos se on vain päätteessä. Siksi aloittajan kysymys on ihan relevantti.

KAIKISSA maksupäätteissä lukee kyllä etukäteen se ostosten loppusumma, ennen kuin aletaan korttitouhuihin. Eihän se pääte etukäteen tiedä aikooko asiakas käyttää lähimaksua vai pin-koodia. Otahan seuraavalla kerralla vaikka silmä käteen ja katso.

En ole nähnyt vielä yhtäkään maksupäätettä missä ei lähimaksulla maksaessa näy loppusumma. Missä on tälläisiä maksupäätteitä?

Vierailija
125/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se summa näkyy kassan näytöllä punaisin kirjaimin?

Mutta jos siinä on virheellisesti 14:80, mutta olisi pitänytkin olla 10:60! Sinulta lähtee se 14:80, etkä koskaan tiedä että sinua veloitettiin väärin.

Samalla tavallahan se lähtee se 14:80 jos maksoit näppäillenkin, koska samalla tavalla se summa näkyy siinä näytöllä. Olisiko paremmin kysyä mikset ota kuitti kun maksat kortilla? Myöskään esimerkiksi tuplaveloitukset näkyy vain tiliotteessa. Siis kun ollut näitä ongelmia, että vahingossa mennyt kuitin summa kertaa kaksi.

Ei näy samalla tavalla. Lähimaksaminen on niin nopeaa, ettei summaa voi katsoa ennen maksun menoa, jos kuitenkin jo tietää maksettavan summan. Siis tietenkin sen voi ENSIN katsoa, mutta tämä vaikuttaa kehity.svammaiselta. Ja siltä, että pitää oletusarvoisesti myyjää huijarina. Koska lähimaksussa olisi todella helppoa viedä ihmisiltä isompia summia tililtä rahaa, kuin mitä ostos maksoi. Se summa kun peitetään usein sillä maksukortilla.

Mitä kehveliä? :DDD Siis ei se lähimaksaminen nyt sentään niin nopeaa ole, että ostokset veloitetaan kortilta ennen kuin se summa ilmestyy näyttöön. :D Pitäähän sitä näyttöä joka tapauksessa katsoa, että onko koko kone edes valmiina vielä vastaanottamaan maksua. Jotkut kassajärjestelmät/maksupäätteet alkavat tökkiä, jos korttia tarjoaa väärään aikaan. Silloin ei vaan voi välttyä näkemästä, että ruudulle ilmestyy tieto siitä, että nyt saa maksaa ja summa on sitten x.

Silmät kiinnikö sinä sitä lähimaksua käytät?

Vierailija
126/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos siinä on virheellisesti 14:80, mutta olisi pitänytkin olla 10:60! Sinulta lähtee se 14:80, etkä koskaan tiedä että sinua veloitettiin väärin.

Samalla tavallahan se lähtee se 14:80 jos maksoit näppäillenkin, koska samalla tavalla se summa näkyy siinä näytöllä. Olisiko paremmin kysyä mikset ota kuitti kun maksat kortilla? Myöskään esimerkiksi tuplaveloitukset näkyy vain tiliotteessa. Siis kun ollut näitä ongelmia, että vahingossa mennyt kuitin summa kertaa kaksi.

Ei näy samalla tavalla. Lähimaksaminen on niin nopeaa, ettei summaa voi katsoa ennen maksun menoa, jos kuitenkin jo tietää maksettavan summan. Siis tietenkin sen voi ENSIN katsoa, mutta tämä vaikuttaa kehity.svammaiselta. Ja siltä, että pitää oletusarvoisesti myyjää huijarina. Koska lähimaksussa olisi todella helppoa viedä ihmisiltä isompia summia tililtä rahaa, kuin mitä ostos maksoi. Se summa kun peitetään usein sillä maksukortilla.

Musta tuntuu että sinä se tässä kehitysvammainen olet. Lähimaksua ei ensinnäkään pysty maksamaan ennen kuin summa näkyy näytöllä.

Ei se siitä näy. Jos se siinä onkin. Monestikaan.

Missä on tälläinen maksupääte ettei näy?

Vierailija
127/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Summa näkyy näytöllä koko ajan se on ihan sama laitako kortin lukijaan vai käytänkö lähimaksua, ei mun tarvi kuin kerran vilkaista se summa, ei se siitä enää miksikään muutu vaikka kuinka tuijottaisi.

Et siis koskaan käy maksamassa muualla kuin isoissa marketeissa ja ruokakaupoissa? Tämä selvä.

Missä maksupäätteessä ei näy mitä asiakkaalta veloitetaan? Minä en korttiani moiseen lykkäisi.

On se niissä aina, mutta se ei tarkoita sitä, että se näkyisi tiskin toiselle puolelle. Niissä ei ole kovin kirkkaita näyttöjä yleensä.

Mihin tiskin toiselle puolelle? Miten sä sitten yletyt näppäilemään pinkoodin sinne tiskin toiselle puolelle?

Jos tarkoitat sitä menetelmää että myyjä ottaa sun kortin ja menee tiskin taakse näpäyttämään lähimaksun niin se on oma vikasi jos annat näin tapahtua. Itse en ikinä anna omaa korttiani kenellekkään, minulla on asiakkaana oikeus saada itse maksaa ostamani tuote niin ettei myyjä koske korttiini.

Annatko myös ulkomailla myyjän viedä korttisi pois sinun näkyviltä? Minä en ainakaan uskaltaisi, ihan hyvä että pyydät kuitin!

Niin, kuule, MUN KÄSI ylettyy sinne tiskin toiselle puolelle lähelle myyjää, joka pitelee sitä maksupäätettä. En todellakaan näe sen maksupäätteen näyttöä, ellen ala niska vinossa oikein katsella. Hiukan ääliömäinen tilanne, että myyjä sanoo: ”14,50” mutta ennen kuin MÄ voin maksaa, mun pitää KATSOA summa laitteesta! Etkö nyt tajua? Siksi kuten sanottu, otan kuitin jos en suht helposti näe summaa.

Ei, vaan on ääliömäinen tilanne jos maksat mukisematta kortiltasi jotain summia mitä et näytöstä näe.

Vierailija
128/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyllyistä näkee  mitä mikäkin tuote maksaa ja lopuksi laskee ne yhteen? Ei kai kukaan mätä tavaraa koriin katsomatta niiden hintaa.

Minä en yleensä katso hintaa. Ostan, mitä tarvitsen.

Olin viime viikolla kahvilassa ja maksoin lähimaksulla. Pyysin kuitin ja ja huomasin, että vaikka summan piti olla 6.80, olikin kuitissa 16.80. Jos en olisi pyytänyt, en olisi siinä hässäkässä huomannut asiaa.

Siis miksi katsot sen hinnan vasta kuitista, etkä siitä maksupäätteestä johon korttisi laitat?

Tämä on se asia, mikä minulle ei tässä keskustelussa aukea. Eihän lähimaksu verrattuna vaikkapa tunnusluvun näppäilemiseen tai käteisellä maksamiseen muuta asiaa millään tavalla.

Lähimaksu poikkeaa muista maksutavoista siinä että muulla tavalla maksaessasi kuittaat erikseen ostoksen kokonaissummman joko pin-kodilla tai antamalla tarvittavan määrä rahaa. Lähimaksut taas singahtelevat tililtäsi aivan itsekseen aina kun niitä lukeva kortinlukija on tarpeeksi lähellä korttiasi.

Mutta ap:n pointti oli varmaankin se että a) kuittia kammoavien määrä on kasvanut lähimaksun myötä ja b) sellainen joka ei ota kuittia ei voi seurata ja tarkistaa tililtä tapahtuvia veloituksia. Ehkä rahaa on niin paljon että on aivan sama mitä sieltä lähtee.

Eikä nyt kannata mainostaa jotain s-kauppojen sähköistä kuittia. Jos yksi sadasta ostoksesta onkin Prismasta ja siitä on kuitti kännykässä, niin entäs ne 99 muuta?

Vierailija
129/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oletko vähän hidas, mutta lähimaksulla maksaessa summan PITÄÄ näkyä näytöllä ennen kuin pystyt maksamaan, ei voi käydä niin että maksat ensin ja sitten vasta näkyy summa.

Tässä sinulle linkki niin näet että summa näkyy laitteessa ja sitten vasta pystyt maksamaan.

Etkö tajua idi.ootti, ettei se aina näy siitä, vaikka se siinä olisikin?

Tän on pakko olla provo.

Vierailija
130/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Summa näkyy näytöllä koko ajan se on ihan sama laitako kortin lukijaan vai käytänkö lähimaksua, ei mun tarvi kuin kerran vilkaista se summa, ei se siitä enää miksikään muutu vaikka kuinka tuijottaisi.

Et siis koskaan käy maksamassa muualla kuin isoissa marketeissa ja ruokakaupoissa? Tämä selvä.

Missä maksupäätteessä ei näy mitä asiakkaalta veloitetaan? Minä en korttiani moiseen lykkäisi.

On se niissä aina, mutta se ei tarkoita sitä, että se näkyisi tiskin toiselle puolelle. Niissä ei ole kovin kirkkaita näyttöjä yleensä.

Mihin tiskin toiselle puolelle? Miten sä sitten yletyt näppäilemään pinkoodin sinne tiskin toiselle puolelle?

Jos tarkoitat sitä menetelmää että myyjä ottaa sun kortin ja menee tiskin taakse näpäyttämään lähimaksun niin se on oma vikasi jos annat näin tapahtua. Itse en ikinä anna omaa korttiani kenellekkään, minulla on asiakkaana oikeus saada itse maksaa ostamani tuote niin ettei myyjä koske korttiini.

Annatko myös ulkomailla myyjän viedä korttisi pois sinun näkyviltä? Minä en ainakaan uskaltaisi, ihan hyvä että pyydät kuitin!

Niin, kuule, MUN KÄSI ylettyy sinne tiskin toiselle puolelle lähelle myyjää, joka pitelee sitä maksupäätettä. En todellakaan näe sen maksupäätteen näyttöä, ellen ala niska vinossa oikein katsella. Hiukan ääliömäinen tilanne, että myyjä sanoo: ”14,50” mutta ennen kuin MÄ voin maksaa, mun pitää KATSOA summa laitteesta! Etkö nyt tajua? Siksi kuten sanottu, otan kuitin jos en suht helposti näe summaa.

😂😂😂 no en tajua! Jos näet näppäillä pin-koodin miten voi olla että et näe yläpuolella olevasta näytöstä summaa?

Helposti tuo on mahdollista. PIN-koodin näppäilemiseen ei näköaistia välttämättä tarvita, joten homma on aina sujunut myös sokeilta, jotka eivät kuitenkaan näe, mistä summasta ovat maksamassa. Jonkun on se heille kerrottava, ja silti näytöllä voi olla todellisuudessa eri summa. Vasta jälkeenpäin nettipankista he voivat tarkastaa omin konstein, mitä tuli maksetuksi.

Vierailija
131/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vtun 10:60 ja 14:80??? Ovatko nuo olevinaan hintoja???? Öööö, niitä ei kirjoiteta noin😴

Vierailija
132/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂 no en tajua! Jos näet näppäillä pin-koodin miten voi olla että et näe yläpuolella olevasta näytöstä summaa?

Helposti tuo on mahdollista. PIN-koodin näppäilemiseen ei näköaistia välttämättä tarvita, joten homma on aina sujunut myös sokeilta, jotka eivät kuitenkaan näe, mistä summasta ovat maksamassa. Jonkun on se heille kerrottava, ja silti näytöllä voi olla todellisuudessa eri summa. Vasta jälkeenpäin nettipankista he voivat tarkastaa omin konstein, mitä tuli maksetuksi.

Kaikella kunnioituksella sokeita kohtaan, hattua nostan sokealle, joka löytää tiensä kauppaan, tarvitsemansa tuotteet sieltä ja lisäksi maksupäätteen, johon näpäyttää pin-koodinsa.

Vierailija
133/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyllyistä näkee  mitä mikäkin tuote maksaa ja lopuksi laskee ne yhteen? Ei kai kukaan mätä tavaraa koriin katsomatta niiden hintaa.

Minä en yleensä katso hintaa. Ostan, mitä tarvitsen.

Olin viime viikolla kahvilassa ja maksoin lähimaksulla. Pyysin kuitin ja ja huomasin, että vaikka summan piti olla 6.80, olikin kuitissa 16.80. Jos en olisi pyytänyt, en olisi siinä hässäkässä huomannut asiaa.

Siis miksi katsot sen hinnan vasta kuitista, etkä siitä maksupäätteestä johon korttisi laitat?

Tämä on se asia, mikä minulle ei tässä keskustelussa aukea. Eihän lähimaksu verrattuna vaikkapa tunnusluvun näppäilemiseen tai käteisellä maksamiseen muuta asiaa millään tavalla.

Lähimaksu poikkeaa muista maksutavoista siinä että muulla tavalla maksaessasi kuittaat erikseen ostoksen kokonaissummman joko pin-kodilla tai antamalla tarvittavan määrä rahaa. Lähimaksut taas singahtelevat tililtäsi aivan itsekseen aina kun niitä lukeva kortinlukija on tarpeeksi lähellä korttiasi.

Mutta ap:n pointti oli varmaankin se että a) kuittia kammoavien määrä on kasvanut lähimaksun myötä ja b) sellainen joka ei ota kuittia ei voi seurata ja tarkistaa tililtä tapahtuvia veloituksia. Ehkä rahaa on niin paljon että on aivan sama mitä sieltä lähtee.

Eikä nyt kannata mainostaa jotain s-kauppojen sähköistä kuittia. Jos yksi sadasta ostoksesta onkin Prismasta ja siitä on kuitti kännykässä, niin entäs ne 99 muuta?

Olen itse kaupassa töissä ja ei ne lähimaksut jestas sentään mistään tililtä vain itsestään singahtele. :D Samalla tavalla siinäkin "kuittaat summan" laittamalla kortin lukijaa vasten. Myyjä sanoo summan, sama summa näkyy maksupäätteessä, sen kyllä voi ja ehtii tarkistaa ennen kortin painamista lukijalle. Kortin on oltava kiinni/ lähes kiinni lukijassa, eikä maksu todellakaan pääse tapahtumaan mitenkään huomaamatta. Korttia saa pitää paikallaan pari sekunttia, ihan tosi harvoin nuo päätteet varmentaa maksutapahtuman välittömästi kun kortti koskee laitetta. Jos on ihan äskettäin maksanut lähimaksulla, kassa herjaa aikalimiittiä ja asiakkaan on käytettävä pin-koodia, samoin usein lähimaksua käyttäville tulee aika tiheään pin-koodin kysely. Kaiken tämän jälkeen saat myyjältä kuitin, jossa on erittely tuotteista hintoineen ja mahdollisine alennuksineen, josta vielä kerran voit varmistaa menikö kaikki oikein. Ja sehän on sitten asiakkaan ihan oma asia, jos kieltäytyy kuitista tai kiitää pois paikalta ennen kuin kuittitulostin ehtii sylkeä kuittia ulos.

Vierailija
134/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on useinmiten niin paljon ostoksia, etten voi olla kassan vieressä kyttäämässä joka hintaa, vaan olen siellä hihnan päässä pakkaamassa ostoksia.

Kuitit tulee satunnaisesti tarkastettua, lähinnä silloin kun ostoksissa on näitä aletuotteita.

Joissakin kaupoissa on valitettavasti melkein sääntö kuin poikkeus, että joku tuote on aina väärin. Hinta hyllyssä on siis eri kuin kassalla. Meillä on sattunut yhdessä kaupassa tosiaan useasti noin, ja kyse on ollut pääsääntöisesti useasta eurosta, suurin moka taisi olla 11e. Ja mitä lehtien yleisöosastolta on tullut luettua, ei olla ainoita kenelle noin sattuu tuolla. En jaksa uskoa sattumaan, vaan luulen että on ihan tahallisesta kusetuksesta. Sääli vaan kassoja, jotka joutuvat keskellä ruuhkaa soittelemaan osastoille ja selvittelemään hintoja ja se todellakin kestää ja kauan.

Vierailija
135/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuittiahaluamattomien määrä ja ylipäätään kuitin haluamisen kysyminen on kasvanut lähimaksun myötä. Lähde: havainnot kaupan kassajonoista.

Mulle tulee S-kaupasta sähköinen kuitti. Siksi sinusta näyttää siltä, kuin en haluaisi kuittia. 

Vierailija
136/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on useinmiten niin paljon ostoksia, etten voi olla kassan vieressä kyttäämässä joka hintaa, vaan olen siellä hihnan päässä pakkaamassa ostoksia.

Kuitit tulee satunnaisesti tarkastettua, lähinnä silloin kun ostoksissa on näitä aletuotteita.

Joissakin kaupoissa on valitettavasti melkein sääntö kuin poikkeus, että joku tuote on aina väärin. Hinta hyllyssä on siis eri kuin kassalla. Meillä on sattunut yhdessä kaupassa tosiaan useasti noin, ja kyse on ollut pääsääntöisesti useasta eurosta, suurin moka taisi olla 11e. Ja mitä lehtien yleisöosastolta on tullut luettua, ei olla ainoita kenelle noin sattuu tuolla. En jaksa uskoa sattumaan, vaan luulen että on ihan tahallisesta kusetuksesta. Sääli vaan kassoja, jotka joutuvat keskellä ruuhkaa soittelemaan osastoille ja selvittelemään hintoja ja se todellakin kestää ja kauan.

Kerrohan miksi joku tekisi tahallaan näin? En keksi kyllä yhtäkään syytä..

Vierailija
137/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun ongelma jos minulta veloitetaan liikaa?

Vierailija
138/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka otankin kuitin AINA maksaessani niin silti katson myös AINA summan ennen kuin maksan. Oli lähimaksu tai näpyteltävä, maksoin kortilla tai käteisellä. Summan vilkaisemiseen menee ehkä 0.1 sekuntia.

Omituista, että kukaan sokkona maksaa...?

Vierailija
139/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet meistä osaavat laskea lopusumman omassa päässä. 

Näenkin teitä matikkaneroja usein lauantaiiltaisin kaupassa, kun teillä on suunilleen aina sama perussetti 6-8 olutta, sipsejä, kokista, irttareita, mikroaterioita, einessalaattia ja sitten hieman jotain perinteisempääkin mukana.

Näin juuri, kun budjetti pitää laatia sille kahdenkympin setelille, niin väkisin tulee varmaan loppusummaa räknäiltyä.

Toista se on, kun laskun loppusumma alkaa olla lähempänä kahtasataa.

Vierailija
140/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna minua ei kiinnosta, jos hinta heittää euron sinne tai tänne:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi