Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihlonta rinnassa ahdistaa, vaikka tiedän että tuskin on sydänperäistä mutta ekg:ssa...

Vierailija
06.10.2019 |

...näkyi "jotain".

Mulla on siis välillä tullut ikään kuin paineen tunnetta rintaan ja samaan aikaan päähän, ei kipua tai särkyä mutta painetta joka esim. kävellessä pakottaa hidastamaan tai pysähtymään.

Nyt on tämän viikon tuntunut päivittäin (ja useita kertoja/pidempiä aikoja) vihlontaa rintakehällä ja vasemman rinnan seudulla. Tiedän, että tyypillisesti nuo tuntemukset ovat lihasperäisiä ja tavallisesti en stressaisikaan niitä, mutta muutama päivä sitten lääkäri soitti rutiini-ekg:n tuloksista ja sieltä löytynyt "jotain häikkää", jota ei siis ole v. 2017 filmissä ollut.

Tiedän myös, että tuskin on vaarallista kun lääkärikin sanoi ettei tarvitse nyt huolehtia ja lähete kardiologille on kiirellisyysluokkaa 2 (8-30 pv), eikä suinkaan kiireellinen - kyllähän akuutissa huolessa pääsisi samantien jatkotutkimuksiin.

Stressille en silti voi mitään, kysehän on mun sydämestäni, ja varmaan vaan stressillä lisäpsyykkaan tuota vihlonnan tuntua. Miten voisi olla pelkäämättä ja miten hitossa mä sitten tiedän, jos mun sydämessä tapahtuiskin jokin akuutti muutos (joka ei ole tappokipeä, suvussa sydänperäisiä äkkikuolemia alle 40-vuotiailla). Tuun varmaan hulluksi :(

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi