Voiko Kela vähentää toimeentulotuesta turhat ostokset?
Tiedän että tulot vähennetään toimeentulotuesta, mutta voivatko he vähentää myös heidän mielestään turhat ostokset? Eli esim. jos ostan tuhannella eurolla tietokoneen ja tämä näkyy tiliotteessa, niin voiko Kela vähentää tämän seuraavan kuun toimeentulotuesta? Hehän voisivat sanoa, että et sinä oikeasti tarvitse tukea, koska oli varaa ostokseen. Ja voiko osamaksut myös vähentää tuesta?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla tulee maksuhäiriö maksamattomasta vuokrasta, Kela voi jatkossa maksaa toimeentulotuen suoraan vuokranantajalle ilman suostumustasi ja/tai myös vaatia sinua esittämään jokaisen kuun vuokrasta maksutositteen ennen toimeentulotuen myöntämistä.
Jep ja uuden vuokra-asunnon löytäminen vaikeutuu, kun jossain vaiheessa sitä vuokra-asuntoa on vaihdettava.
Miksi on vaihdettava? Minä olen asunut nyt 20 vuotta samassa vuokra-asunnossa ja aion asua kuolemaani saakka. Miksi ihmeessä minun pitäisi tästä kotoani lähteä mihinkään?
Kaikilla ei ole mahdollisuutta asua noin pitkiä aikoja samassa asunnossa. Katso jos vuokranantaja haluaa sen asunnon takaisin, niin et sinä siellä sen jälkeen voi asua.
No jos vuokraa yksityiseltä niin se riski on olemassa. Mutta kunnallinen pitää huolen asukkaista ja kiinteistöstä.
Kunnallakin myydään asuntoja ja jos jättää vuokria maksamatta, niin ei siellä kuntien asunnoissa kauaa asuta,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä jotain kaveria tilaamaan se kone ja maksa kaverille käteisenä.
Kukaan ei suostu auttamaan. Lisäksi en halua enää noita välittäjiksi, koska en voi sitten itse palauttaa tuotteita tai lähettää takuuseen. Erään hyypiön kanssa juuri tästä tuli ongelmia, kun en itse voi tuotteita palautella.
Unohda tilattava kone ja osta vastaava paikallisesta liikkeestä käteisellä. On takuut ja palautukset vierellä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitset tonnin tietokoneen? Pelikoneeksiko?
Ei tonnilla mitään pelikonetta vielä saa, ei ainakaan kunnollista. Kannattaisko mennä töihin niin ois varaa parempaan koneeseen eikä tarviis miettiä mitä soskut ajattelee?
No jos vuokraa yksityiseltä niin se riski on olemassa. Mutta kunnallinen pitää huolen asukkaista ja kiinteistöstä.