Juhliminen ja parisuhde
Olenkohan paha nipo, kun ärsyttää, että mies vielä kolmivitosenakin tykkää käydä juhlimassa kahdesta kolmeen kertaan kuussa? Toki välillä käymme jossain illanistujaisissa myös yhdessä, mutta pääasiassa mies käy juhlimassa ilman minua. Minun ystäväni ovat ilmeisen mummoutuneita ja suurin osa viettää tätä nykyä viikonloput puolison ja/tai perheen kanssa. Meillä on lapsisuunnitelmia, mutta ärsyttää kyllä, että jatkossa vietän monet viikonloppuillat ja -yöt varmaan kaksisteen lapsen kanssa, kun mies viipottaa radalla. Lienee sekin parempi sitten kuin yksinään...
Kommentit (9)
Miksi et mene myös juhlimaan, kun ei kerran lapsia vielä ole? Mä lähtisin vaikka yksin, kyllähän sitä yöelämässä ihmisiin tutustuu. Mene kuuntelemaan jotain hyvää keikkaa vaikka.
Jos miehesi on juhlivaa, kapakassa viihtyvää ja seuraelämää kaipaavaa sorttia, hän tulee olemaan sellainen aina. Hyväksy asia tai hanki uusi puoliso. Nipotus ei valitettavasti auta. Kun lapsia tulee, heistä täytyy tietenkin huolehtia yhdessä ja jonkin verran on molempien luovuttava omista menoista.
Itse en ainakaan ikinä lopeta yöelämässä käymistä. Käyn keikoilla, tapaamassa ystäviä baarissa ja kaikenlaisissa iltamenoissa vähintään kerran viikossa. Miehelleni se on täysin ok ja normaalia. Hän tulee mukaan, menee omien kavereidensa kanssa tai puuhailee omien harrastustensa parissa. Olemme hieman alle 50-vuotiaita ja näin on menty jo parikymmentä vuotta.
Minun mieheni kävi ennen lapsia joka viikonloppu baarissa, usein vielä molemmat illat. Nyt käy pari kertaa vuodessa. Jotenkin tuntuu oudolta olettaa, ettei mies yhtään rauhoittuisi lapsen syntymän jälkeen, itse en ainakaan tunne yhtään paria jossa mies olisi jatkanut baareissa ravaamista entiseen malliin. Oletteko puhuneet asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et mene myös juhlimaan, kun ei kerran lapsia vielä ole? Mä lähtisin vaikka yksin, kyllähän sitä yöelämässä ihmisiin tutustuu. Mene kuuntelemaan jotain hyvää keikkaa vaikka.
Se siinä onkin, ettei minua yksinkertaisesti enää kiinnosta. Mieluummin vaikka kokkailisin puolison kanssa. Nuorempana tykkäsin kyllä käydä ulkona, mutta samanlaista tarvetta minulla ei ole kuin miehellä on.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni kävi ennen lapsia joka viikonloppu baarissa, usein vielä molemmat illat. Nyt käy pari kertaa vuodessa. Jotenkin tuntuu oudolta olettaa, ettei mies yhtään rauhoittuisi lapsen syntymän jälkeen, itse en ainakaan tunne yhtään paria jossa mies olisi jatkanut baareissa ravaamista entiseen malliin. Oletteko puhuneet asiasta?
Olemme puhuneet asiasta, mutta hänelle ulkona käyminen vaan on tosi tärkeää. Kokee sen sekä sosiaaliseksi jutuksi että rentoutumiseksi. Toivossa on tietysti hyvä elää, mutta olen aika varma, ettei hän aio lopettaa juhlintaa lapsiin.
Tarkoittaako juhliminen baarissa istumista ja ryyppäämistä? Ihmettelin ensin että kenellä nyt joka viikonloppu on jotain juhlia, mutta ilmeisesti siihen ei tarvita mitään juhlan syytä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako juhliminen baarissa istumista ja ryyppäämistä? Ihmettelin ensin että kenellä nyt joka viikonloppu on jotain juhlia, mutta ilmeisesti siihen ei tarvita mitään juhlan syytä.
Tarkoittaa siis sekä baarissa istumista, firmojen bileitä että kotibileitä. Kyllä niitä kutsuja riittää. On useammassa eri harrasteseurassa, sitten on työkaverit, vanhat työkaverit ja kahden koulun opiskelukaverit (joista osa huomattavasti nuorempia ja siksikin tapahtumaa varmaan riittää) ja lapsuudenkaverit jne jne
Lähes jokainen viikonloppu juomassa ja sunnuntai krapulassa? Minkä verran olette yhdessä, jos miehen vapaa-aika menee juhlimassa ja harrastuksissa?
Et ole. Miehesi on kaappialkoholisti, todennäköisesti vieraat naisetkin kiinnostaa kun haluaa dokata poissa sinun luotasi. T: Alkkismies