LÄHIHOITAJAT HUOM! Yksi kysymys
Haluaisin kouluttautua lähihoitajaksi ja suuntautua vanhustyöhön. Ala kiinnostaa tosi paljon. Mutta olen yh äiti. Valmistuttuani lapseni olisi vasta 8-vuotias. En siis voisi tehdä vuorotyötä, ainoastaan aamuvuoroja. Kannattaako silti kouluttautua, löytyisikö töitä, jossa ei tarvitsisi tehdä iltaa tai yötä.?
Kommentit (6)
Kyllähän vanhuspuolen hommat yleensä vuorotyötä ovat. Se on eri asia, pystyykö vuoroista sitten neuvottelemaan esimiehen ja työkavereiden kanssa. Eikö lapselle löytyisi hoitajaa iltavuorojen ajaksi edes silloin tällöin?
Mikset harkitsisi jotain muuta vanhusten parissa toimivaa ammattia, jossa työskennellään vain päivävuorossa? Jos siis haluat nimenomaan vanhusten parissa työskennellä. Fysiatri, toimintaterapeutti, jalkahoitaja, mitä näitä nyt on.
Toki jos rahkeita on, voisihan sitä perustaa oman kotihoitoyrityksen. Kävisit vaikka pitämässä seuraa yksinäisille vanhuksille, keittelisit kahvit, laittaisit leipomaan kaffepullat ja ulkoiluttaisit, kerran viikossa vanhusten bingo/tanssit, jotta tapaavat toisiaan - hoitotoimenpiteetön työnkuva ja työajat miltei itse määriteltävissä.
Työntekijöistä pula, uskon että pystyisit tekemään pelkkiä aamuja. Sopimuskysymys. En mäkään ole vuosiin tehnyt öitä kun en jaksa valvoa ja hyvin on sopinut se.
Mä teen pelkkää keikkaa ja kyllä aamuvuorojakin on joka päivälle, monissa palvelutaloissa ja kotihoidossa. Näin pk-seudulla.
Vaikutatkin ihan perinteiseltä lähäriltä.