Oon tosi surullinen ja uupunut
Mitä mieltä piristävää tekisin, etten ala itkeä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Riitaa miehen kanssa, töissä raskasta ja sinne pitää mennä viikonloppunakin. Kotona on kaikki hommart tekemättä. Lapset huutaa, ekä nkuuku. Paljon maksamattomia laskuja. Anoppi odottaa sunnuntai lounaallee.
Yritin nukkua, en saant unta. En jaksalähteä mihinkään. En keskittyä elokuvaavn, eikä edes herkut maistu, vaikka olen tunnesyöjä.
-ap
Kannattaa muistuttaa itseään, että oikeasti nuo ongelmat tulevat ajankohtaisiksi vähitellen eivätkä ole tämän hetken huolia, ainakaan monet noista luettelemistasi. Kaikki ei kaadu päälle, vaikka ahdistuneena saattaisi siltä tuntua. Sinulla on aikaa ja tilaa rentoutua, kohtaat tilanteet sitten kun niiden aika on.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele tätä
Ap, Ole oman elämäsi Emily Blunt ja mätki ongelmat teroitetulla takaroottorin siivellä silpuksi.
Moi, hyvä että kirjoitit tänne! Tai piti sanoa: "edes tänne", koska en tiedä onko sulla perheen ulkopuolisia mahdollisuuksia puhua jaksamisestasi.Itselläni on ollut osaltaan samanlaisia kokemuksia kuin sulla ja myös kokemusta masennuksesta - siksi haluaisin sanoa, että sun varmasti kannattaisi harkita jonkinlaista tukea itsellesi. Se voi olla laadukasta vaikka olisi täysin ilmaista: omasta kokemuksesta voin suositella psykoterapeutteja ja perheneuvojia, jotka työskentelevät ympäri maata kirkon Perheasiain neuvottelukeskuksissa ja myös ihan tavallisen paikallisseurakuntasi sosiaalityöntekijöitä eli diakoneja. Itse olen saanut erittäin asiallista, ammattitaitoista ja empaattista kuunteluapua ja rohkaisua näistä kahdesta paikasta - siellä ei kysytä kirkon jäsenyyttä eikä uskoa! :) Molemmissa paikkoihin voi mennä sekä yksin että yhdessä.
Tilanteesi ja olosi saattaa tuntua aivan erilaiselta kun saat kevennettyä sydäntäsi. Lisäksi suosittelisin yhtä tv-ohjelmaa, jossa on vieraana kokenut psykoterapeutti ja lääkäri Leena Korhonen puhumassa uupumuksen ja masennuksen merkeistä. Ehkä se auttaa sua hahmottamaan paremmin omaa vointiasi (linkki alla). Vilpittömästi toivon sulle voimia ja toivoa joka hetkeen ja päivään!
Linkki ohjelmaan https://www.tv7.fi/vod/player/14288/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kaikki alkaa itsesuggestiosta. On ihmisiä, joilla on oikeasti murheita ja huonommin asiat kuin sinulla.
Mies51v
Arvostan, että itse ja läheiset ovat terveitä, mutta muut asiat masentaa silti.
Pystytkö vaikuttamaan näihin muihin asioihin? Ellet pysty, niin voit ne unohtaa
mies51v
Jos alkaa tuntua liian raskaalta niin hae keskusteluapua. Ole itsellesi armollinen kotitöiden suhteen - tee kuitenkin tärkeimmät ja iloitse siitä että sait ne tehtyä.
Riitely kuluttaa tietysti - toivottavasti se ei ole tavanomaista teillä.
Jos rahat vähissä, niin yritä miettiä missä voisit säästää - tarkemmin tilannetta tuntematta on vaikea enempää neuvoa, samoin kuin työoloihin. Uupunut ihminen ei pysty välttämättä tekemään rationaalisia päätöksiä, siksi sinun olisi hyvä saada levättyä ja kerättyä voimia.
Voimia!
Kukaan ei ole kuitenkaan vielä ehdottanut jättämään sitä sikaa. Hiljainen AV-ilta tänään.