Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiseen kulttuuriin kuuluu jatkuva negatiivisuus?

Vierailija
04.10.2019 |

Kaikesta valitetaan eikä mitään osata arvostaa. Rasittavaa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos katsoo ikkunasta ulos tuota harmautta, jota kestää toukokuulle saakka, niin negatiivisuuden ymmärtää. Kuka tahansa voi olla positiivinen Välimeren auringossa ja illallisilla tähtien alla.

Kun katson ikkunasta, näen upean ruskan <3

Tiedoksesi, että ulkomaillakin on ruskaa, Italian ja Espanjan pohjoisosiin ruska tulee vasta marraskuun puoliväliin mennessä. Talven harmaus on paljon lyhyempi kuin Suomessa.

Vierailija
22/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kell' onni on, se onnen kätkeköön

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Onni pitäisi kätkeä mutta katkeruus ja kateus tuodaan erittäin näkyvästi esille.

Suojella sitä pahansuovilta sanoilta ja kateellisilta katseilta...

En ole siis itse sitä mieltä, että onni pitäisi peittää, mutta mietin, että syynä voi olla tuo suojeleminen... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos katsoo ikkunasta ulos tuota harmautta, jota kestää toukokuulle saakka, niin negatiivisuuden ymmärtää. Kuka tahansa voi olla positiivinen Välimeren auringossa ja illallisilla tähtien alla.

Tiedoksesi, että ulkomaillakin on ruskaa, Italian ja Espanjan pohjoisosiin ruska tulee vasta marraskuun puoliväliin mennessä. Talven harmaus on paljon lyhyempi kuin Suomessa.

Niin?

Kerroit näkeväsi harmautta, kun katsot ulos. Minä näen upean ruskan.

Vierailija
24/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toukokuuhun saakka?

Ei se harmauskaan toukokuuhun saakka kestä.´, ainakaan ulkona. Omassa päässä voi toki.

:)

Vappuaattona usein sataa lunta, tai päivää ennen.

Vierailija
25/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä on Suomi. Aina on talvi, kylmä ja veetuttaa. Luontokin on esimerkiksi tropiikkiin nähden todella kolkko ja yksinkertainen.

Jos täällä olisi lämmin ihmiset viihtyisivät enemmän ulkona ja näin ollen enemmän yhdessä. Nyt nökötetään vain omissa mökeissämme ja kyylätään astuiko naapuri meidän nurmikolle.

Vierailija
26/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Ei kai siinä kukaan sanonutkaan että juuri nyt tällä sekunnilla katsoo ikkunasta ulos. Neljä vuodenaikaa on parhaimmillaan niissä maissa, jossa on neljä samanpituista vuodenaikaa eikä puolen vuoden harmautta kuten Suomessa. Ruskan kyllä näkee sielläkin mutta ei syys-lokakuun vaihteessa vaan paljon myöhemmin.

Vierailija
27/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko on kielteinen.

Heh, huomasin saman. Tällaisten aloitusten tekijät ovat negatiivisia itsekin, valittavat vain eivätkä tarjoa mitään ratkaisuehdotuksia. 

Sinänsä ymmärrän kyllä ap:n pointin. Olen jo pitkään pohdiskellut, miksi olen itse niin negatiivinen ja miten voisin päästä siitä eroon. Olen pohtinut myös, johtuuko se kasvatuksestani ja kulttuurista. Niin, miksi?

Vierailija
28/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou it's so fuc..g nice maan, everything is so great. I love you all and everybody.

Vierailija
29/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, juuri tänään tuskailin kun radiossa soi jatkuvasti kuolemisesta ja elämän päättymisestä kertovia ankeita kotimaisia "ranteet auki"-kappaleita. Aloin miettimään, että tämä kai se on sitten sitä suomalaisuutta.

Vierailija
30/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni meistä on nähnyt yhtä paljon jotain muuta kulttuuria kuin Suomen kulttuuria? Niinpä. Jos olemme olleet 2 viikkoa Kreikassa lomalla lomamoodissa ei se ihan vielä riitä kertomaan kreikkalaisesta ihmisyydestä. Eikä riitä edes 2 vuotta. Monilla on vieläpä se asenne jo valmiiksi että "muualla on kaikki niin paljon paremmin" niin tottakai tuo ajattelutapa saa näkemään kaiken ruusunpunaisten lasien läpi.

Mä olen asunut kaakkois-Aasiassa 6 vuotta, siinä ehtii näkemään ihan hyvin.

Vierailija
31/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikko on kielteinen.

Heh, huomasin saman. Tällaisten aloitusten tekijät ovat negatiivisia itsekin, valittavat vain eivätkä tarjoa mitään ratkaisuehdotuksia. 

Sinänsä ymmärrän kyllä ap:n pointin. Olen jo pitkään pohdiskellut, miksi olen itse niin negatiivinen ja miten voisin päästä siitä eroon. Olen pohtinut myös, johtuuko se kasvatuksestani ja kulttuurista. Niin, miksi?

En toki missään kohti väittänyt, ettei väite koske myös itseänikin. Olenhan minäkin suomalainen. Ihan rehellisesti mietin, että mistä se johtuu.

Vierailija
32/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä on Suomi. Aina on talvi, kylmä ja veetuttaa. Luontokin on esimerkiksi tropiikkiin nähden todella kolkko ja yksinkertainen.

Jos täällä olisi lämmin ihmiset viihtyisivät enemmän ulkona ja näin ollen enemmän yhdessä. Nyt nökötetään vain omissa mökeissämme ja kyylätään astuiko naapuri meidän nurmikolle.

On se kai elämä aika hyvin, jos suurin murhe on yksinkertainen luonto. Kukaan ei suakaan täällä väkisin pidä, joten kohden vaan sitä tropiikkia.

Vierailija
33/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet vain sekoittavat keskenään negatiivisuuden ja realismin, eli kyse on useammin realismista.

Minä taas väitän että päinvastoin. Monet itseään realisteiksi ja järki-ihmisiksi itseään kuvailevat ovat oikeasti vain todella negatiivisia. Ja luulevat että ovat realististeja ja fiksuja. Minulla on ystävinäni autisteja kaksin kappalein, kummatkin erittäin asiakeskeisiä, mutta silti positiivisempia kuin ns."realistit".

Vierailija
34/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aina ollut, vielä lapsuudessani ysärillä oli paljon rennompi, iloisempi ja yhteisöllisempi meininki. Olenkin sitä mieltä että ihmiset valittavat nykyisin itse asiassa ihan oikeista asioista, jotka todella ovat menneet huonompaan suuntaan, ja päättäjien kannattaisi todella kuunnella enemmän kansalaisia. Esimerkkinä mainittakoon vanhusten hoiva, kasvanut rikollisuus, koulutuksen rapautuminen, terveydenhuollon ongelmat, puutteellinen eläinsuojelu, kallistunut hintataso, työelämän raaistuminen....

Vierailija
35/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruskaa pakkasella, p***** rukkasella.

Vierailija
36/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloitaan siis että on ilmastonmuutos. Minulle ainakin kelpaa, alkaa tarkenemaan täälläkin.

Vierailija
37/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvisten blondikaksikko tokaisi hyvin katsellessaan mielenterveyden ongelmista kertovaa ohjelmaa. Puhuttiin jotain nykypäivän nopeatempoisuudesta, kärsivällisyydestä ja suhteellisuudesta.

"Niinpä, nykyään kun sä myöhästyt bussista niin oot ihan ÄÄÄGHGHÄÄGÄ".

Niin totta. Suhteellisuudentajua hyvät ihmiset.

Vierailija
38/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalla vaikuttaa etenkin tämä upea ilmastomme ja sen lisäksi lievä ihmisvihani.

Vierailija
39/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kai elämä aika hyvin, jos suurin murhe on yksinkertainen luonto. Kukaan ei suakaan täällä väkisin pidä, joten kohden vaan sitä tropiikkia.

Jos suomi antas rahaa! Jos kela sanois et joo te saat 1500 kuussa et menkää mihin. Nii tosi moni menis mut ei ja ne haluu et pitää suomes olla eli selitä toi kelaan!! Sama se luulis olee mihin ne maksaaja oli paljon onnellisempaa jokanen mikä lähti

Vierailija
40/43 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Ei kai siinä kukaan sanonutkaan että juuri nyt tällä sekunnilla katsoo ikkunasta ulos. Neljä vuodenaikaa on parhaimmillaan niissä maissa, jossa on neljä samanpituista vuodenaikaa eikä puolen vuoden harmautta kuten Suomessa. Ruskan kyllä näkee sielläkin mutta ei syys-lokakuun vaihteessa vaan paljon myöhemmin.

Lopeta nyt kakara toi jankuttaminen kun et mistään mitään ymmärrä.

eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan