Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Somessa toisilleen lässyttävät pariskunnat

Sösselisöö
04.10.2019 |

Eräällä pariskunnalla on seuraavanlainen tapa: Toinen lisää kuvan, joskus jopa molemmat samaan aikaan. Heti kuvan lisäämisen jälkeen käydään tykkäämässä toisen kuvasta ja lisäämässä joku todella typerä ja siirappinen kommentti siihen alapuolelle, johon toinen vastaa vähintäänkin yhtä ällöttävästi alle 5 min sisällä. Yleensä kommenttiin lisätään vielä itse keksittyjä "hassunhauskoja ja söppeleitä" hashtageja.
Kyseessä aikuiset yli 30-vuotiaat ihmiset.
Kaikki tietävät, että somen ulkopuolella todellisuus on tämän pariskunnan kohdalla jotain muuta: mies narsisti ja nainen, joka on taivutettu miehen vallan alle. Riitoja, eripuraa ja alistamista mahtuu arkeen. Silti pariskunta harjoittaa tätä somesössötystään.

Itse olen sitä mieltä, että satunnaiset hellyydenosoitukset somessa ovat ok ja ihanaa, mutta että jatkuva tykitys... se menee yli eikä voi olla aitoa.

Kysymys kuuluukin: mitä SINÄ ajattelet, mikäli näet tuttaviesi harjoittavan samantyylistä toimintaa somessa? Uskotko vai epäiletkö kulissiksi?

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ihmisiä voi ärsyttää onnellisuus tai toisen huomioiminen?! :D Ei kai sen tarvitse olla oma tapa, mutta ei sekään kenestäkään kyllä hyvää ja viisasta ihmistä tee, että ajattelee eri tavalla toimivan ihmisen olevan "vähä-älyinen" tai itseään huonompi. Nyt kannattaisi aika monen miettiä, miksi itse reagoi kuten reagoi. Se että esittää asioiden olevan muuta kuin on, on sitten eri asia. Suomalaiset on niin hassuja mököttäjiä Ja mielensäpahoittajia!

Kyllä se aika vähä-älyisen kuvan antaa kun heti ollaan kuvan lisäyksen jälkeen huudeilla kommentoimassa jotain tähän tyyliin:

"Oli niin ihanaa käydä katsomassa kanssasi Leijonakuningas! Oot itsekin Leijona, sulla on oikein karvoja rinnassa, grauuuuuhhh! #youaremyking"

Ja sitten vastaus toiselta heti perään:

"Rakkaani, oot mun leijonakuningatar! Jokainen päivä kanssasi on juhlaa! #blessedwithmyqueen"

Sitten oikeassa elämässä pariskunta riitelee ja mies haukkuu naistaan huoraksi muiden kuullen. Miksei mies siis voi suoraan laittaa sinne kommenttikenttään, että "oot kyllä sellanen lunttu #youwhore".

Kulissia, kulissia...

Vierailija
62/101 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla on vahva tunne siitä, että ihmiset kuolee pian sukupuuttoon, jos aikuiset ihmiset kykenee tuollaiseen typeryyteen... Ja vielä julkisesti.

Ei kenelläkään satu olemaan tietoa, että oisko mitään isoja asteroideja lentelemässä maata kohti lähiaikoina? #PleaseLetThisEnd

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä välttämättä kulissina, mutta tulkitsen kyllä jonkinlaisena tarpeena esitellä, todistella ja mainostaa onneaan muille. Todennäköisesti epäilisin siis jonkilaista itsetunto-ongelmaa.

Vierailija
64/101 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ihmisiä voi ärsyttää onnellisuus tai toisen huomioiminen?! :D Ei kai sen tarvitse olla oma tapa, mutta ei sekään kenestäkään kyllä hyvää ja viisasta ihmistä tee, että ajattelee eri tavalla toimivan ihmisen olevan "vähä-älyinen" tai itseään huonompi. Nyt kannattaisi aika monen miettiä, miksi itse reagoi kuten reagoi. Se että esittää asioiden olevan muuta kuin on, on sitten eri asia. Suomalaiset on niin hassuja mököttäjiä Ja mielensäpahoittajia!

Kyllä se aika vähä-älyisen kuvan antaa kun heti ollaan kuvan lisäyksen jälkeen huudeilla kommentoimassa jotain tähän tyyliin:

"Oli niin ihanaa käydä katsomassa kanssasi Leijonakuningas! Oot itsekin Leijona, sulla on oikein karvoja rinnassa, grauuuuuhhh! #youaremyking"

Ja sitten vastaus toiselta heti perään:

"Rakkaani, oot mun leijonakuningatar! Jokainen päivä kanssasi on juhlaa! #blessedwithmyqueen"

Sitten oikeassa elämässä pariskunta riitelee ja mies haukkuu naistaan huoraksi muiden kuullen. Miksei mies siis voi suoraan laittaa sinne kommenttikenttään, että "oot kyllä sellanen lunttu #youwhore".

Kulissia, kulissia...

Paras kommentti pitkään aikaan! 😂😂

Vierailija
65/101 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku muuten selittää pariskuntien yhteisten sometilien tarkoituksen? Siis että ei olla vaikkapa facebookissa omana itsenään vaan pariskuntana tilillä "Matti ja Maija Meikäläinen". Mulla tulee aina noista mieleen, että toinen on äärimmäisen mustasukkainen eikä anna puolison pitää omaa tiliä pettämisen pelossa.

Vierailija
66/101 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikai ketään häiritse jos joskus laittaa jonkun muru-päivityksen. Joillakin se vaan on jokapäiväinen/viikkoinen tapa. Yääääk.

Vierailija
67/101 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Arizonaan. 😂

Vierailija
68/101 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka tuntuu olevan sangen yksimielistä tästä aiheesta.

Että tyhmää touhua ja lopettakaa se lässytys. 🙌🏻

Vierailija
69/101 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tiedän ihmistyypin, tunnen suurta myötähäpeää näitä kohtaan. Mulla on yksi tällainen työkaveri, jota aloin seurata instagramissa aika äskettäin. Päivitti tekevänsä vaimonsa kanssa remonttia tms. Vaimo tägätty kuvaan ja kuvatekstinä jotain "lapsi saatu nukkumaan, nyt makkarissa alkaa tapahtua.." ja vaimo kommentoi heti alle jotain vihjailua vipinästä makkarissa, tietysti sydänten ja silmäniskujen kera 😉❤️ ja lisäksi jotain hashtageja, jotka on inside-läppää jota ulkopuoliset ei ymmärrä.

Lopetin seuraamisen. Kova on tarve näyttää, että hyvin menee ja ollaan onnellisia, vaikka todellisuus ainakin joku aika sitten oli jotain ihan muuta.

N40

Minä taidan tietää heidät. Itä-Suomesta pienestä kunnasta? Mies juoksee vieraissa sen kun ehtii ja nainen leikkii somessa kotia.

Kyllä, sama pari kyseessä.

Vierailija
70/101 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noin kova tarve "todistella" onneaan julkisesti, niin kaikki ei ole todellakaan ok. Kell' onni on, se onnen kätkeköön. Pätee yhä.

Kel onni on se onnen kätkeköön ei ole mikään sääntö, vaan runonpätkä. Ei siitä tarvitse elämänohjetta itselleen ottaa. 

Minusta olisi elämä paljon mukavampaa, jos ihmiset eivät pitäisi onnellisuuttaan piilossa. Ei sitä tarvitse somessa lässyttämällä tehdä, on viisaampiakin tapoja.

Vierailija
71/101 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei oo kiva juttu että vähänkin puolisoa ihailevat tai ylistävät kommentit tuppaavat ihmisiä ärsyttämään. Minusta on kivaa että joku voi kehua puolisoaan _silloin tällöin_ ja mussa se herättää kivaa fiilistä, toivon näin tapahtuvan muillakin.

Itse en uskalla hehkutella koskaan koska olen varma että joku repii siitä jotain negaa.

Mutta joo, sairaaksi menee alituinen hehkutus ja riitojen/seksin tuominen julki on kyllä noloa.

Minulla on yksi fb kamu joka ylistää miestään ja joo, vielä ihan silleen söpön rajoissa. Mutta. Viikonloppuisin kun kännissä tappelevat, laittaa someen että ”nyt rakas jättää, liikaa taakkaa”. Ei juma kun olen kuolla häpeästä. Aamulla kommentteja kavereilta sydämin ja sitten illalla tulee ”sovittiin jo, tuli juotua liikaa ja tilanne karkasi käsistä, kultsipupun kanssa elo yhdessä jatkuu”.

Ei ole minusta someen jaettavaa vaan äärimmäisen noloa. Kyse keski-ikäisistä perheellisistä.

Vierailija
72/101 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussin pitkään yhtä ukkomiestä ja pääsin läheltä seuraamaan tätä somekulissielämää ja sen tärkeyttä joillekin ihmisille.

Mitä pahemmaksi aviokriisi muuttui, sitä kovemmin tämä nainen päivitti someen onnea ja autuutta ja heidän onnentäyteistä liittoaan, tahti vain kiihtyi sen jälkeen kun kerroin pettämisestä hänelle. Myöhemmin salasuhteemme päätyttyä myös mies syyllistyi tähän, ja kirjoitti siirappia tihkuvia onnitteluja ja tarinoita someen naisen synttäreinä, ja heidän hää- ja kihlajaispäivinä jne.

Joillekin kulissit on kaiken a ja o.

Vierailija
73/101 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tiedän ihmistyypin, tunnen suurta myötähäpeää näitä kohtaan. Mulla on yksi tällainen työkaveri, jota aloin seurata instagramissa aika äskettäin. Päivitti tekevänsä vaimonsa kanssa remonttia tms. Vaimo tägätty kuvaan ja kuvatekstinä jotain "lapsi saatu nukkumaan, nyt makkarissa alkaa tapahtua.." ja vaimo kommentoi heti alle jotain vihjailua vipinästä makkarissa, tietysti sydänten ja silmäniskujen kera 😉❤️ ja lisäksi jotain hashtageja, jotka on inside-läppää jota ulkopuoliset ei ymmärrä.

Lopetin seuraamisen. Kova on tarve näyttää, että hyvin menee ja ollaan onnellisia, vaikka todellisuus ainakin joku aika sitten oli jotain ihan muuta.

N40

Eissaaatana!!! :D :D

Vierailija
74/101 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihana, kun pariskunnat julkisesti ilmaisevat välittämisensä. Kyllä niitä kuvia muutkin kommentoivat. En kyttää onko kommentoija kumppani, vai ei. Oudompaa olisi, jos muiden julkaisuja kommentoisi. Ja jos somessa meinaa olla, niin kannattaa olla sosiaalinen, tai pysyä poissa kyttäämästä.

Vierailija
75/101 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihana, kun pariskunnat julkisesti ilmaisevat välittämisensä. Kyllä niitä kuvia muutkin kommentoivat. En kyttää onko kommentoija kumppani, vai ei. Oudompaa olisi, jos muiden julkaisuja kommentoisi. Ja jos somessa meinaa olla, niin kannattaa olla sosiaalinen, tai pysyä poissa kyttäämästä.

Ei nyt mitään petipuuhia, mutta tavallista juttua.

Vierailija
76/101 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin niin kovasti, että olisi taas joku, jonka kanssa höpsötellä. ://

Aiheuttaahan se joissakin katkeruutta, mutta minkäs moiselle voi.

Toisinaanhan se on ihan ymmärrettävää, mutta menisitte te "katkeroitujat" itteenne. :)

Vierailija
77/101 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voisi heille muuten olla kateellinen. Ja kateellisia heille kaikki muut tietenkin ovat.

Vierailija
78/101 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalliselta näyttää myös kun joku kommentoi puolisonsa päivitystä, ei voi sitten naamatusten sanoa mitä mieltä on? Ällöjä jos vielä yritetty olla hauskoja. Tulee mieleen pariskunta joka elää samassa taloudessa mutta eri huoneissa kumpikin omalla puolellaan taloa.

Vierailija
79/101 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa yksäriviestit kyllä välillä siirappia ja sydämiä, mutta julkiseen lässyilyyn ei ole sorruttu. Jotain synttärionnitteluja  hupaisan nuoruuskuvan myötä (luvalla tietysti) ja yhteisistä reissuista tägäyksiä. 

Itse ajattelen aina niistä #rakkaankanssa -päivityksistä sitä, että nyt on jotain ongelmia joita pitää korostetusti peitellä. Tai vihkivalojen uusimisista. Ei se niin harvinaista ole kuulla erosta sellaisten jälkeen - eihän niitä sitten tokikaan enää  netissä toitoteta.

Vierailija
80/101 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut mun kaverin (asuu Ruotsissa) postauksia tai siis niitä ei voi olla seuraamatta kun se postaa faceen viisi kertaa päivässä "tässä lähdössä töihin (pärstäkuva), nyt kahvilla (pärstäkuva), lapsi lähdössä urheilemaan" (lapsen pärstäkuva) etc. Nyt on tavannut jonkun miehen jolle postaa facessa "kulta, rakastan sua, oon maailman onnellisin kun oon tavannut sut" -viestejä lähes päivittäin.

Tämä kaikki saa mua säälimään tätä kaveria joka on siis ihan kiva muuten mutta noi postaukset alkaa kyllästyttämään ja tunnen myötähäpeää sen puolesta. Kaiken kukkuraksi sen uusi poikaystävä vastaa facessa niihin viesteihin samalla tavalla; "älskling, jag älskar dig, du är det bästa som hänt mig" ja perään kymmenen sydäntä. Miksei ne voi viestitellä toisilleen privana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi