Kasvojen kohotukseen -päiväkirja
Ajattelin aloittaa tämmösen päikyn. Menossa ensi viikon torstaina kasvojen ja kaulan kohotukseen. Hieman hermostuttaa, mutta ei oikeastaan se itse leikkaus, vaan lähinnä se, että kuinka kauan menee parantumiseen ja siihen, että kehtaa olla ihmisten ilmoilla.
Suositus olisi, että vähintään 2 viikkoa sairaslomalla ja 4 viikon urheilukielto. Itse en kyllä aio pitää sairaslomaa oikeastaan yhtään, kun yrittäjä olen ja työ on fyysisesti kevyttä toimistotyötä ja kykenen tekemään koneella hommia ainakin osittain. Neljä keikkaa on sellaista, että pyydän kolleegaa paikkaamaan, kun en viitsi lähteä työtehtävään siteet päässä....
Tupakointi on nyt vedettävä alas ja leikkauksen jälkeen tulee täysi lopetus. Verikokeet ja EKG otettu Mehiläisessä. Ne ok. Ei estettä leikkaukselle. Tuo tupakoinnin lopetus hieman mietityttää... Ei siis siksi, että en haluaisi lopettaa, vaan mietin sitä, kuinka vaikeaa tulee olemaan. Siksi nyt, kun viikko vielä aikaa, pitää vetää alas. Omegat lopetettu, kuten pitää...
Mutta tällä aloituksella aloitetaan.
ap
ps. tiedossa, että sivustolla tulee kuraa niskaan, mutta kenties joitakin kiinnostaa, varsinkin jos on itselläkin käynyt leikkaus mielessä. En tule kaunistelemaan mitään, vaan tarkoitus kertoa rehellisesti tulevista ongelmista ja paranemisprosessista
Kommentit (78)
Päivä 9
Nyt huolissani. Menin ja otin alkoholia pe ja la. Tupakkaakin meni.... Nyt tuntuu, että naama turvonnut aivan kauheasti. Pelkään, että jokin ongelma. Toivottavasti ei. Turvotus paljon suurempi kuin pe. Tosin jälkihoito-ohjeissa ei ole kielletty alkoholia mutta ei se hyväksikään voi olla. Ohjeissa todetaan, että turvotus voi nousta ja alkaa laskea kahden - kolmen viikon jälkeen. Olenko nyt pilannut vai normaalia tuon painesiteen poistamisen jälkeen....
Huolestuttaa, mutta toivottavasti ylireagoin. Kiristyksen tunne on tosi iso.
Päivä 12
Alkaa tikit tippumaan. Kohta suihkuun jos irtoaisivat paremmin.
Vasempaan puoleen kasvoista tunto alkaa palautumaan, oikea vielä tunnoton. En uskalla nukkua yhtään oikealla puolella kyljellään, jos korva menee lyttyyn. En tuntisi sitä.
Turvotus edelleen kova.
Pään kääntyminen onnistuu hyvin.
En kyllä mitään kaunistumista näe, kun edes meikkaa.... Ehkä vielä joku päivä.
Hevosia kaipaan. Tänäänkin olisi ollut ratsastus, mutta vielä kaksi viikkoa siihen..... Keskiviikko tunnille menen kahden viikon päästä ja sitten sunnuntaina toiselle. Hevosia ikävä.
Onko sulla leukalinja muuttunut ja ovatko muut mittasuhteet samanlaiset, kuin aiemmin? Huomaatko vielä sitä rasvan lisäystä poskiin?
Onko sulle puhuttu mitään kylmäkääreiden pitämisestä kasvojen päällä tai ympärillä? Näkevätkö ulkopuoliset eroa tai sen, että on jotain kasvoille tehty?
Kirjoittele ahkerasti - mukava lukea ja miettiä miten itse joskus uskaltaa saman toteuttaa.
Miten muuten sulla ne yläsilmäluomet, näkyykö niissä arpia? Nehän teetit jo aiemmin. Se on ensimmäisenä itsellä edessä ja jännitys on kova senkin suhteen. Entä näkyykö alaluomissa niitä arpia?
Hei, mitä kuuluu nyt?
Olisi kiva kuulla mikä on tilanne, kun leikkauksesta on kuukausi
Tais olla niitä joilla viina pilaa lopulta kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Hei, mitä kuuluu nyt?
Olisi kiva kuulla mikä on tilanne, kun leikkauksesta on kuukausi
Joo, nyt kuukausi takana. Hyvin mennyt. Keskiviikkona loppui urheilukielto ja olin ratsastamassa, huomenna myös. Ihana kun saa alkaa liikkumaan :)
Kasvot vielä jonkun verran turvoksissa etenkin kasvojen laidoilta ja leuan alta. Tämä ihan normaalia, kun ohjeissa oli, että saattaa kestää turvotus pari-kolmekin kuukautta. Oikea korva ja sen ympäristö on vielä tunnoton. Tää myös ohjeissa sanottu, että kestää jonkun aikaa, kun leikkauksessa hermot leikattu ja menee aikaa, että hermosäikeet kasvaa uudestaan kiinni.
Joten tosi hyvin menny. Ensi viikolla leikannut kirurgi on Helsingissä ja menen käymään hänen luona. Katsoo että kaikki on kunnossa.
Tikit on tippunu lukuunottamatta ihan muutamaa. Hiuksia pitänyt ihmisten ilmoilla auki, ettei noi tikit näkynyt niin paljon.
Kaiken kaikkiaan olen ollut tosi yllättynyt siitä, kuinka helposti tämä toipuminen on mennyt ja etenkin se, että ollut kivutonta. Olin valmistautunut koviinkin kipuihin, mutta se oli täysin turhaa.
ap
Karhunosa tuosta hinnasta tulee yleisanestesiasta, jonka voisi periaatteessa jättää pois.
Samaten majoitus 2 päivää teettää varmasti hintaa, ei itse operaatio.
Onko ap tyytyväinen lopputulokseen?
siis ei itse operaatio niin paljon, kun vähentäisi yleisanestesian ja majoituksen.
Mitkä fiilikset nyt? Oletko tyytyväinen? Mitä kanssaihmiset ovat sanoneet uudistuneesta ilmeestäsi?
Kukahan oli leikkaava lääkäri? J.K? Mahdollisesti menossa hänelle piakkoin.
Kiinnostaisi myös kuka oli leikkaava lääkäri?
Onko ap tullut paljon kommenttia nuortuneesta ulkonääöstä? Oletko itse tyytyväinen? Montako vuotta arvioisit, että pääsit voitolle leikkauksen myötä?
Onko AP vielä palstalla?
Mitkä fiilikset nyt kun leikkauksesta on jo aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko AP vielä palstalla?
Mitkä fiilikset nyt kun leikkauksesta on jo aikaa?
Lisääkin kokemuksia vastaavista olisi kiva kuulla!🙂
Hyvää viikonloppua sinulle!