Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvojen kohotukseen -päiväkirja

Vierailija
04.10.2019 |

Ajattelin aloittaa tämmösen päikyn. Menossa ensi viikon torstaina kasvojen ja kaulan kohotukseen. Hieman hermostuttaa, mutta ei oikeastaan se itse leikkaus, vaan lähinnä se, että kuinka kauan menee parantumiseen ja siihen, että kehtaa olla ihmisten ilmoilla.

Suositus olisi, että vähintään 2 viikkoa sairaslomalla ja 4 viikon urheilukielto. Itse en kyllä aio pitää sairaslomaa oikeastaan yhtään, kun yrittäjä olen ja työ on fyysisesti kevyttä toimistotyötä ja kykenen tekemään koneella hommia ainakin osittain. Neljä keikkaa on sellaista, että pyydän kolleegaa paikkaamaan, kun en viitsi lähteä työtehtävään siteet päässä....

Tupakointi on nyt vedettävä alas ja leikkauksen jälkeen tulee täysi lopetus. Verikokeet ja EKG otettu Mehiläisessä. Ne ok. Ei estettä leikkaukselle. Tuo tupakoinnin lopetus hieman mietityttää... Ei siis siksi, että en haluaisi lopettaa, vaan mietin sitä, kuinka vaikeaa tulee olemaan. Siksi nyt, kun viikko vielä aikaa, pitää vetää alas. Omegat lopetettu, kuten pitää...

Mutta tällä aloituksella aloitetaan.

ap

ps. tiedossa, että sivustolla tulee kuraa niskaan, mutta kenties joitakin kiinnostaa, varsinkin jos on itselläkin käynyt leikkaus mielessä. En tule kaunistelemaan mitään, vaan tarkoitus kertoa rehellisesti tulevista ongelmista ja paranemisprosessista

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sinulla on voinut olla 48 veenä jo noin rupsahtanut naama että noinkin iso operaatio on pitänyt tehdä? Ei noin isoja tarvitse yleensä tehdä kuin lähemmäs kuusikymppisille.

Vierailija
42/78 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä nyt ajattelin tehdä tämän tässä vaiheessa. Olisi tällä naamalla varmaan porskuttanut vielä menemään, mutta halusin tehdä. Otetaan sitte kuuskymppisinä uusiksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläluomille ei tehty mitään, koska joskus 5 vuotta sitten leikattiin jo ne. Mulla ne alkoi äidiltä perittyyn tapaan roikkua liikaa. Niitä ei siis tarvinu nyt. 

Otsaa ei leikattu myöskään.

Vierailija
44/78 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on paraneminen lähtenyt käyntiin ja mitä tuumaat nyt ulkonäöstä? Onko alaluomien vekit näkyvät? Mites särky?

Vierailija
45/78 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kohtiin sulle tuli ne leikkausviillot kaulassa ja kasvoilla?

Vierailija
46/78 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kaikkea on leikelty tähän mennessä  ja mitä seuraavaksi ?

Vierailija
47/78 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 4

Eilen kävin autolla toimistolla pyörähtämässä pikaisesti. Huppu päähän ja menoksi. Yllättävän hankalaa oli autolla ajo. Pää ei oikein meinaa kääntyä (kaulaa kiristää sen verran) että vaikea oli katsoa kaistaa vaihtaessa toisia autoja. Tätä en ollut osannut ennakoida. 

Tänään en jaksanut lähteä toimistolla. Huomattavasti väsyneempi olen kuin normaalisti. Kipuja ei käytännössä ole, mutta kaulaa kiristää ja myös korvien alueelta. Epämukavan kiristynyt olo. Se kipujen poissaolo on positiivinen yllätys. 

Ongelmia ei myöskään puhuessa ja syöminen on helpompaa kuin aluksi. Tuo kiristymisen tunne ohjeiden mukaan saattaa kestää viikkoja. Saa nähdä.

Painesidettä olen pitänyt, vaikka kirurgi sanoi, että ei välttämätöntä. Tuntuu jotenkin tukevammalta pitää sitä, sillä korvista ja kaulasta on tunto pois (pois lukien edellä mainittu kiristymistunne). Ei siis tunne vaikka rapsuttaa korvaa....

Vierailija
48/78 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä kaikkea on leikelty tähän mennessä  ja mitä seuraavaksi ?

Tämä leikkaus ja aikaisemmin roikkuvat yläluomet. Ei muuta tällä hetkellä suunnitelmissa.

Vierailija
49/78 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on paraneminen lähtenyt käyntiin ja mitä tuumaat nyt ulkonäöstä? Onko alaluomien vekit näkyvät? Mites särky?

Eihän tästä ulkonäöstä nyt vielä voi sanoa muuta kuin auton alle jääneeltä hamsterilta näytän. Mustat silmät, naama aivan pallona (varsinkin kun paineside päässä....) 

Vierailija
50/78 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kohtiin sulle tuli ne leikkausviillot kaulassa ja kasvoilla?

Kaulassa on kaksi viiltoa. Korvien takana ja hieman edessä myös viillot. Tikit on itsestään sulavat paitsi silmien alla olevissa viilloissa (viillot ihan alaripsissä kiinni). Niistä tikit otetaan perjantaina pois.

Vierailija
51/78 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naama turpoaa kasvojenkohotuksessa? Onhan se toki iso ja rankka leikkaus.

Paranemisia!

Vierailija
52/78 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, kirjoittele edelleen. On kiinnostavaa.

Vierailija
53/78 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisa Torpan äityli?

Vierailija
54/78 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naama turpoaa kasvojenkohotuksessa? Onhan se toki iso ja rankka leikkaus.

Paranemisia!

Nestettä kertyy kudoksiin. Eihän sitä tarvitse ku jalka kolhasta johonkin, niin johan turpoaa...

ap

Vierailija
55/78 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 6

Alkaa ahdistaan tuo paineside ja kaulan kiristynyt tunne. Lisäksi en uskalla vielä teippejä ottaa naamasta (saisi varmaan)… Jos huomenna ottaisi. Paskanen olokin on. Hiuksia en ole pessyt viikkoon..... Eilen olisi saanut jo pestä, mutta nuo tikit vielä niin näkyvillä ja kohoilla, että sitäkään en ole uskaltanut. Suihkussa kyllä muutoin käynyt, siis kaulasta alaspäin. 

Tänään olis ollut ratsastustunti (sunnuntaina myös) ja noiden peruminen harmittaa... No 4 viikkoa ratsastus pois. Saa korvaustunneilla hoidettua. 

Töissä olen käynyt noin 4 tuntia toimistolla ja pari tuntia kotona. Asiakkaita en ole ottanut, mutta perjantaina tulee ainakin yksi. Sanon suoraan, että leikkauksessa ollu, ettei ajattele mun osumaa saaneen. Silmien mustelmat ei enää pahat. Tai siis värin muutos menossa.

Kuvia olen ottanut, mutta olen hukannut letkun, jolla saisin kuvat puhelimesta koneelle purettua. Kauppakeskukseen en ole kehannut lähteä ostamaan, mutta eipä tuolla niin kiire ole. Kuvat tulossa kyllä. 

Ihmisten katseilta vielä piilotellaan....

Vierailija
56/78 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkifeikimpi kirjoitti:

Maisa Torpan äityli?

En tietääkseni, mutta onhan sitä maailmassa ihmeempääkin tapahtunut, joten en mahdollisuutta täysin sulje pois.'

ap

Vierailija
57/78 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä toipumiseen!

Vierailija
58/78 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan pidät sitä painesidettä ja onko se niin kuin korsetti? Tiedätkö miten alaluomileikkaus tehtiin? Otettiinko sieltä rasvaa pois? Alkaako jo näkyä muutokset kasvoissa turvotuksen alta? Ehkä tämäkin tyhmä kysymys, mutta onko sulla antibioottikuuri?

Olet muuten ihan tajuttoman rohkea, se paistaa myös kirjoitustyylistäsi.

Vierailija
59/78 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 7

Älyttömän hyviä uutisia.

Kävin Mehiläisessä poistamassa tikit silmien alta (29,90). Sairaanhoitaja oli tosi kiinnostunut leikkauksestani. Tarkisti kaikki. Ihmetteli, missä olen leikkauksen tehnyt, kun ei ollut niin täydellistä leikkausta silmien alle nähnyt ennen. Kertoi, että tikit otettaisiin tuolta 5 cm pituudelta normaalisti kolmena-neljänä tikkinä pois.. Minulta vain silmäkulmasta yksi veto eli ihmetteli miten kirurgi on voinut tehdä ompeleen kertaompeleena. Eli ei ole tikattu yksi kaksi kolme vaan yhtenä ompeleena. (osasinkohan selittää....)

Tsekkasi myös kaikki muut. Kaikki hyvin. Painesidettä en enää käytä. Alkoi painamaan kurkkuun ja pelkäsin että aukaisee kurkun viillon. Hoitaja oli samaa mieltä, että ei enää sidettä.

Asiakas toimistolla. Kerroin heti, että tämmönen operaatio tehty. Olis muuten lähteny sana kiiriin, että tuokin AA on turpiin saanu tai kännissä pyöriny :D Siinä sitten ihasteltiin yhdessä älyttömiä tikkejä ympäri päätä.

Hoitaja ihmetteli operaationi laaja-alaisuutta. No kerralla halusin tehdä, ei uudestaan kahden vuoden päästä.

Korvissa ja kaulan ympärillä ei mitään tuntoa. Palautuu jossain vaiheessa. Toivottavasti.683

Vierailija
60/78 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan pidät sitä painesidettä ja onko se niin kuin korsetti? Tiedätkö miten alaluomileikkaus tehtiin? Otettiinko sieltä rasvaa pois? Alkaako jo näkyä muutokset kasvoissa turvotuksen alta? Ehkä tämäkin tyhmä kysymys, mutta onko sulla antibioottikuuri?

Olet muuten ihan tajuttoman rohkea, se paistaa myös kirjoitustyylistäsi.

Viime yö eka yö ilman painesidettä. Alkoi hinkaamaan niin paljon kurkkua, että pelkäsin haavan aukeamista. En enää käytä. Aamulla viimeiset laastarit pois.

Otettiin alaluomista pussit pois leikkaamaalla. Yksi viilto molempiin alaluomiin alaripsien tyveen. Vaikka naama turvoksissa, niin näen jo, että silmäpussit on pois. Se teki minut todella spugen/väsyneen näköiseksi. Tuo silmäpussi poisto maksoi 1490.

Muuta muutosta ei vielä näy. Menee varmaan ainakin kuukausi vielä. Nuo tikit on rajut. Ne sulaa itsekseen, ja loput tippuu päästä. Ainoastaan silmien alta piti käydä poistamassa.

Ei mitään lääkitystä. 4 ensimmäistä päivää särkylääkettä. Aspiriinia ei saa missään nimessä käyttää

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme