Kasvojen kohotukseen -päiväkirja
Ajattelin aloittaa tämmösen päikyn. Menossa ensi viikon torstaina kasvojen ja kaulan kohotukseen. Hieman hermostuttaa, mutta ei oikeastaan se itse leikkaus, vaan lähinnä se, että kuinka kauan menee parantumiseen ja siihen, että kehtaa olla ihmisten ilmoilla.
Suositus olisi, että vähintään 2 viikkoa sairaslomalla ja 4 viikon urheilukielto. Itse en kyllä aio pitää sairaslomaa oikeastaan yhtään, kun yrittäjä olen ja työ on fyysisesti kevyttä toimistotyötä ja kykenen tekemään koneella hommia ainakin osittain. Neljä keikkaa on sellaista, että pyydän kolleegaa paikkaamaan, kun en viitsi lähteä työtehtävään siteet päässä....
Tupakointi on nyt vedettävä alas ja leikkauksen jälkeen tulee täysi lopetus. Verikokeet ja EKG otettu Mehiläisessä. Ne ok. Ei estettä leikkaukselle. Tuo tupakoinnin lopetus hieman mietityttää... Ei siis siksi, että en haluaisi lopettaa, vaan mietin sitä, kuinka vaikeaa tulee olemaan. Siksi nyt, kun viikko vielä aikaa, pitää vetää alas. Omegat lopetettu, kuten pitää...
Mutta tällä aloituksella aloitetaan.
ap
ps. tiedossa, että sivustolla tulee kuraa niskaan, mutta kenties joitakin kiinnostaa, varsinkin jos on itselläkin käynyt leikkaus mielessä. En tule kaunistelemaan mitään, vaan tarkoitus kertoa rehellisesti tulevista ongelmista ja paranemisprosessista
Kommentit (78)
Puhuuko tuo henkilökunta suomea tuolla klinikalla? Vai millä kielellä kommunikoitte?
Tsemppiä sinne!
Lääkäri puhuu suomea. Hoitajien kanssa puhun englantia. Ei noiden hoitajien kanssa mitään syvällistä voisi keskustella englanniksi jutella, mutta saadaan hommat hoidettua mitä tarttee
Nyt vaihdettu tuo koko pään side tämmöseen vetositeeseen. Sekin pään ympäri, aika tiukka on. Ei kovinkaan miellyttävä, mutta ei voi mitään.
Syöminen on hankalaa. Olisi luullut että safkana olis ollu jotain keittotyyppistä, kun pureminen ei oikein tunnu kivalta. Kaulaa kun on kiristetty, niin hankaloittaa leuan suun aukaisemista ja puremista.
Ennakoin tämän asian kotona. Tein pakasteeseen valmiiksi ison kattilallisen punajuurivuohenjuusto- ja porkkanainkiväärikeittoa. Lisäksi jugurttia on pari litraa jääkaapissa ja lisäksi jugurtista tehtyjä "jätski"tikkuja pakasteessa.
Aika tulee pitkäksi tässä sängyssä vetelehtiessä....
Otathan valokuvia ja teet kunnon blogiipostauksen aiheesta?
Kuvat ovat tärkein juttu näissä tarinoissa.
Tsemppiä toipumiseen.
Minkä ikäinen olet ja miten kauan olet siellä sairaalassa ja onko kontrolli Suomessa ja millon tikit otetaan pois?
Työni vuoksi en oikein viitsi kuviani postailla.... Tiedän, että niillä olisi suuri merkitys ja niitä haluaisitte, mutta sitä en tee. Lähinnä kyse on kivuista ja siitä olenko itse sitten tyytyväinen. Tai mistä sen tietää laitanko julkiseen, harkintaan.
48 v olen. Huomenna jo pois sairaalasta kotiin. Ainakin alaluomista tikit viikon päästä pois. Näen aamulla vielä lääkärin, niin pitää kysellä tarkemmin. Joo, kontrolli on Suomessa. Ei ainakaan pitäisi enää tänne Tallinnaan tulla.
Mitä sinä täällä kirjoitat sitten?
Kiva kun kerrot! Olen miettinyt alakasvojen ja kaulan kohotusta, mutta tuo kuulostaakin isolta operaatilta, hui.
Onko kellään kokemusta egyptiläisestä kasvojenkohotuksesta ja täyteaineista? Pelkään että tulisi jotain hermovaurioita tai halvaantumisia, hengitysvaikeuksia tai sokeutumisia tms.
Toipumista sulle ap ja päivitä!
Vierailija kirjoitti:
Työni vuoksi en oikein viitsi kuviani postailla.... Tiedän, että niillä olisi suuri merkitys ja niitä haluaisitte, mutta sitä en tee. Lähinnä kyse on kivuista ja siitä olenko itse sitten tyytyväinen. Tai mistä sen tietää laitanko julkiseen, harkintaan.
Silmät peittämällä ei tunnista.
Päivä 3
Laivassa paluumatkalla. Hytissä. Kivun kestää hyvin. Kaulan alueen kiritys tuntuu pahimmalta. Ja tuo syöminen.... Se ei oikein meinaa innostaa hankaluuden vuoksi. Eipä kyllä ole ollut nälkäkään. Liekö johtuu noista kipulääkkeistä tai mistä. En tosin vielä tänään edes lääkettä ole ottanutkaan.
Mulle tosiaan tehtiin iso operaatio. Ajattelin, että kaikki kerralla, niin ei sitten uudestaan tarvi heti tulla. Kaulankiristys, alaluomet, kasvojen kohotus, vatsasta otettiin rasvaa poskiin, ja mitähän vielä....
Ikää sen verran ja työ stressaavaa, joten kaikki näkyi omasta mielestäni niin pahasti, että päätin fiksata homman....
Kiva päästä kotiin....
miten muu kroppa? pitääkö korjauttaa vai oletko hoikassa kunnossa?
Hei! Miten tuo laivalle meno onnistui, onko isot aurinkolasit ja joku niqab tyylindn viritys?
Keräsitkö katseita terminaalissa/laivalla?
Itsellä edessä kesällä, niin vähän mietityttää..
Kasvojen kohotus jos allit heiluu tuulessa ja reidet hakkaa yhteen, sama kuin se legendaarinen jalopuuratti ladaan.
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen kohotus jos allit heiluu tuulessa ja reidet hakkaa yhteen, sama kuin se legendaarinen jalopuuratti ladaan.
Mene lapsi kotiis kasvamaan
Uteliaille tiedoksi, että sivulla 1 käyty läpi jo tuo painoasia. Todetaan vielä teille jälkijättöisille ja myös teille, jotka ei osaa eka sivua lukea, että PAINO on 56 ja PITUUS on 171, joten ei tarvetta korjata EIKÄ reidet hakkaa yhteen
No mulla oli tommonen iso huivi, jonka käärin ns. hupuksi. En hirveästi jengiä kasvoihin katsellut, matalaa profiilia pidin. Onneksi oli hytti paluumatkalla, niin sai olla vapaasti.
Kyllä tää side hieman tuskatuttaa. Lääkäri tosin sanoi, että sidettä ei ole pakko pitää jos siltä tuntuu. Toisista kuulemma tuntuu, että turvottaa enemmän kun side, toisille taas sopii paremmin. Toistaiseksi olen pitänyt sidettä. Ainakin yöllä aion pitää. On jotenkin tukevampi olo.
Laitan kuvia jossain vaiheessa.
Tiedätkö otettiinko alaluomista ne ylimääräiset rasvat pois vai tasoitettiinko niitä entisiä?
Koitahan nukkua hyvin ja huomenna punajuurisoppaa.
Tehtiinkö yläluomille tai otsalle mitään?
Olipa mukava kuulla, että hyvin on mennyt. Olen tässä käynyt vähän väliä katsomassa josko olisit jotain kirjoittanut.
Olen itse joskus reilu 10 vuotta sitten lopettanut tupakoinnin ja se tapa ja tottumus olivat ne tosi vaikeat asiat. Aina oli tiettynä hetkenä polttanut ja sitten ei vaan voinut. Siihen ei muu auttanut, kuin aika. Pidä ajatukset muualla ja älä vaan polta - se maksaa itsensä takaisin.
Päivittelehän tänne taas niin pääsee katsomaan miten sulla menee ja paljon voimia sulle.