Kasvojen kohotukseen -päiväkirja
Ajattelin aloittaa tämmösen päikyn. Menossa ensi viikon torstaina kasvojen ja kaulan kohotukseen. Hieman hermostuttaa, mutta ei oikeastaan se itse leikkaus, vaan lähinnä se, että kuinka kauan menee parantumiseen ja siihen, että kehtaa olla ihmisten ilmoilla.
Suositus olisi, että vähintään 2 viikkoa sairaslomalla ja 4 viikon urheilukielto. Itse en kyllä aio pitää sairaslomaa oikeastaan yhtään, kun yrittäjä olen ja työ on fyysisesti kevyttä toimistotyötä ja kykenen tekemään koneella hommia ainakin osittain. Neljä keikkaa on sellaista, että pyydän kolleegaa paikkaamaan, kun en viitsi lähteä työtehtävään siteet päässä....
Tupakointi on nyt vedettävä alas ja leikkauksen jälkeen tulee täysi lopetus. Verikokeet ja EKG otettu Mehiläisessä. Ne ok. Ei estettä leikkaukselle. Tuo tupakoinnin lopetus hieman mietityttää... Ei siis siksi, että en haluaisi lopettaa, vaan mietin sitä, kuinka vaikeaa tulee olemaan. Siksi nyt, kun viikko vielä aikaa, pitää vetää alas. Omegat lopetettu, kuten pitää...
Mutta tällä aloituksella aloitetaan.
ap
ps. tiedossa, että sivustolla tulee kuraa niskaan, mutta kenties joitakin kiinnostaa, varsinkin jos on itselläkin käynyt leikkaus mielessä. En tule kaunistelemaan mitään, vaan tarkoitus kertoa rehellisesti tulevista ongelmista ja paranemisprosessista
Kommentit (78)
Menen Tallinnaan Health Clinicin kautta. Sairaalana Fertilas, Viron suurin yksityissairaala. Hinta 8000 euroa (sis. myös matkat, 2 yötä sairaalassa) + verikokeet ja EKG Mehiläisessä maksoi jotain 560 €.
Suomessa olisi varmasti 2 x enemmän.
ap
Huomenna viimeinen työpäivä ennen leikkausta. Saanut aika hyvin tässä töitä tehtyä ja siirrettyä joitain pakollisia ensi viikon juttuja kollegoille. Vaikka varmaan töitä teen ensi viikollakin, niin en kuitenkaan ihmisten ilmoille voi tunkea.
Ihme, kun ei jännitä. Enemmänkin odotan leikkausta. On sitä kyllä pitkään jo mietittykin....
ap
Vierailija kirjoitti:
Huomenna viimeinen työpäivä ennen leikkausta. Saanut aika hyvin tässä töitä tehtyä ja siirrettyä joitain pakollisia ensi viikon juttuja kollegoille. Vaikka varmaan töitä teen ensi viikollakin, niin en kuitenkaan ihmisten ilmoille voi tunkea.
Ihme, kun ei jännitä. Enemmänkin odotan leikkausta. On sitä kyllä pitkään jo mietittykin....
ap
Ja lauantainako takaisin, voi olla aika tuskaista matkustaa.
Joo. Lauantaina takaisin. Health Clinicin kautta on hytti varattuna, niin saa ainakin pötkötellä.
Tule ihmeessä kertomaan miten leikkaus/toipuminen sujui/sujuu!
Kiva kun jaat kokemuksen. Itse ole menossa ensi kesäkuussa. Tuo hinta vaikuttaa aika isolta, on ko kyseessä koko kasvojen alueelle tehtävä kohotus?
Itse olen menossa alakasvojen faceliftiin.
Kerro miten turvotus tuli ja lähti sekä miten arvet näkyvät. Minulle tulee korvien eteen leikkausarvet.
Joo, koko kasvojen alueelle ja kaulaan tehtävä kohotus. En itse pidä hintaa kovin suurena, ainakaan kun vertaa Suomen hintoihin. Tuo toipumisaika on ainoa, mikä tässä vaan mietityttää...
Pidän tänne päikkyä.
No niin, päikky alkaa oikeasti :)
Päivä 1.
Tallink Star'illa ollaan. Herätys 4.50 ja hemmetisti kahvia sekä aamiainen. Niin ja viimeinen tupakka 6.45..... (tämä oikeasti huolestuttaa, että mitenkä tuo "pakotettu" tupakan lopetus menee.... No, jos kovat kivut on, niin ehkä ajatus siellä, eikä pirun tupakassa....). Klo 6.30 jälkeen ei enää mitään syömistä tai juomista.
Leikkaus siis tänään....
ap
Itse menen mini-kaulankohotus konsultaatioon mehiläiseen 14. Päivä. Kaksoisleuasta jäi tyhjä pussi laihtuessani. Ilmeisesti kiristetään parin viillon kautta, mutta ensi maanantaina tiedän enemmän.
Minkä ikäinen olet ap, itse 44v.
Miten olet saanut luvan syödä mitään vaikka yleisanestesia tänään?
En kyllä viroon lähtisi tälläiseen leikkaukseen, ehkä. Laita ap tulee viestiä kuinka meni. Olisihan se ihana jos saisi kiinteät kasvot. Jotkut tuhlaa rahojaan kiinteyttäviin voiteisiin, jotkut käyttävät "järkevästi" vaikka näin.
Vierailija kirjoitti:
Miten olet saanut luvan syödä mitään vaikka yleisanestesia tänään?
Sääntö oli, että 6.30 jälkeen ei enää mitään. 6 h syömättä ja 4 h juomatta lukee näköjään noissa papereissa, mitä allekirjoitin....
Vierailija kirjoitti:
En kyllä viroon lähtisi tälläiseen leikkaukseen, ehkä. Laita ap tulee viestiä kuinka meni. Olisihan se ihana jos saisi kiinteät kasvot. Jotkut tuhlaa rahojaan kiinteyttäviin voiteisiin, jotkut käyttävät "järkevästi" vaikka näin.
Kyllä se kuule nykyään on vanhojen aikojen jäänteitä, että Virossa kaikki on huonoa ja halpaa..... Eikös noista suomen lääkäreistäkin käy nykyaikoina Virossa koulunsa.....
Jep. Katsotaan mitä tuleman pitää....
siis eikös noista suomen lääkäreistäkin suuri osa käy..... piti olla teksti
Toivottavasti kaikki menee hyvin. Et tainnut ymmärtää miksi tupakoinnin lopettaminen on tärkeää. Suomessa en jaksa uskoa, että missään tapauksessa olisi leikattu, jos ei olisi ollut jonkin aikaa tupakoimatta.
Pidän sulle kovasti peukkuja täällä. Näyttää siltä, että 20 minuutin päästä operaatio alkaa.
mitä kokoa olet ? vartalotyyppi siis
Nro 7
Itse menen Tallinnaan jonne suomalainen lääkäri tulee pari päivää kuussa tekemään leikkauksia. Kävin konsultaatiossa Suomessa ja myös leikkauksen jälkeen jälkitarkastuksessa. Virossa ei ole kauneusleikkauksissa alv:ta , Suomessa 24%. Hinta on noin kolmannes Suomen hinnoista.
Päivä 2
Operaatio takana. Eilen aloitettiin noin klo 14 ja herätettiin jotain 22.30. Ei tietenkään koko aikaa leikkaus kestänyt, vaan nukuin sen jälkeen.
Se muutos tuli vielä eilen, kun lääkäri tuli käymään piirtelemässä tussilla mun naamaa, niin kysyi, että miksi alasilmäpusseja ei ollut tarkoitus leikata. Totesin, että kyllä tietenkin leikataan jos vaan mahdollista. Kaikki nyt kerralla, kun täällä kerta täällä olen. Ei tarkoitusta rampata täällä yhtenään.
No lääkäri sanoi, että ei voi leikata kun ei ole maksettu. Totesin, että anna hinta ja lasku, niin maksan 5 minuutissa. Ja niin sitten tehtiin. Lisähinta 1490 euroa ja nyt hoidettu sekin. Eli kokonaiskustannus on pikkasen vajaa 10 000 euroa.
Voi tuntua paljolta, mutta olin varautunut siihen. Samoin mulla meneillään hammasremontti, mikä syö toisen 10 000 euroa. Se jo aika pitkällä. Hammasremontti aloitettu kesällä 2018 hampaiden oikomisella ja jatkuu edelleen joulukuussa implantin laittamisella.
Nämä mun kosmeettiset hommat ollut suunnitelmissa jo pitemmän aikaa ja varat niihin on jo kerätty eikä siis heilauta mun taloutta suuntaan tai toiseen....
Mutta tuosta leikkauksesta. Pää on täysin paketissa. Rillejä vaikea pitää, ku pitää olla tuon paketin päällä. Suurin yllätys on se, että kipuja ei ole käytännössä yhtään. Olin varautunut karseeseen kipuun, mutta se turhaa. Illalla annettiin yötä varten 2 kiputablettia ja otin ne varmuuden vuoksi. Unitablettia en, se tallessa jos tarvii. Aamulla otin varmuudeksi 1 kiputabletin. Tietenkin noilla vaikutusta siihen ettei kipuja, mutta todellakin odotin, että olisi tuskaista.
Nyt tässä pötköttelen, luen nettiä ja katselen eläinlääkäri Pol'ia tvstä. Voisi olla tilanne huonomminkin... Ei valittamista :)
Niin ja viimeinen tupakka otettu edelleen eilen klo 6.45 eikä edes tuskaa sen suhteen. Tosin käy välillä mielessä, että olispa kiva käydä tupakalla, mutta enemmän kyse on tekemisen puutteesta.....
Vierailija kirjoitti:
mitä kokoa olet ? vartalotyyppi siis
171 ja 56 kg. Eli jos leikkausta ajatellen kysyit, niin en kuulu riskiryhmään painon vuoksi
Paljonko on kustannusarvio, alle kymppitonnin ei käsittääkseni pääse.