Olen nainen 30v. Tekisin lapsen jos
- minulla olisi vakituinen työ, eikä vuoden määräaikaisuuksia kymmenettä vuotta putkeen
- puolisollani olisi vakituinen työ, eikä vuoden määräaikaisuuksia kymmenettä vuotta putkeen
- minulla olisi varaa asua muuten kuin 25 neliön yksiössä
- meille olisi töitä Helsingin ulkopuolella, tai paremmat yhteydet Helsinkiin, esim tunnin juna tai etätyömahdollisuus
- tukiverkkoni, eli vanhempani tässä tilanteessa, asuisi samassa kaupungissa, eikä kaukana pikkukunnassa
Tekisin heti niin monta lasta kuin kohtu kestäisi. Tässä tilanteessa tarvitsisin todella paljon ostettavia palveluita, mm lastenhoitoa, ja asunnon johon ei olisi varaa, ja tulevaisuuden tulot ovat täysin epävarmat. Todennäköisesti joutuisin itse ryhtymään kotiäidiksi, asuisimme 25 neliön yksiössä ja rukoilisimme että mies saisi pätkiä jatkossakin. Helsinki on myös ankea paikka lapsille, haluaisin omilleni samanlaisen lapsuuden kuin itselleni luonnon läheisyydessä ja sukulaisten ympäröimänä ja pienessä koulussa. Täällä olisimme minä, mies ja lapsi hyvin yksinäinen osa täysin hallitsematonta massaa.
Mutta siellä kotikunnassa ei ole enää mitään, ei mitään töitä meille. Joten tässä ollaan.
Luulen että tekisitte lapsen jos haluaisitte. Ette halua. En usko että tekisitte lasta vaikka nuo listan asiat korjaantuisivat. Se halu saada lapsi ei tule mistään tuollaisista asioista, se vaan tulee jos se tulee.