Gallup: kummassa asioit mieluummin, unisex-vessassa vai naisten / miesten vessassa? Kumpaa sukupuolta olet?
Itse olen nainen ja haluan käydä naisten vessassa, ehdottomasti.
Kommentit (37)
Ehdottomasti naisten vessassa. Toisella sijalla kaikkien käytössä olevat yksilövessat, jos ne on siistissä kunnossa. Eli ei tyyliin Kampin keskuksen kaukoliikenteen terminaalin vessat. Ruotsissa käytän invavessaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme pelleilyä nuo unisex-vessat, se sukupuoli on ja pysyy, vaikka olisi tuollainen. En ymmärrä muutenkaan tätä sukupuolineutraaliutta jos ei kerrota lapsille onko poika tai tyttö tai yritetään näyttää neutraalilta eikä kerrota onko mies vai nainen jne. Sukupuoli ei siitä mihinkään muutu, joko olet mies tai nainen.
Enkä käsitä näitä sukupuolenvaihtajia, yleensä naisesta mieheksi, jos sitten kuitenkin on raskaana ja synnyttää "miehenä". Sitten he suuttuvat jos heitä kutsuu naiseksi, mutta sitähän he ovat, niin kauan kuin voivat tulla raskaaksi ja synnyttää.
Hienoa! Pysyit ketjun aiheessa koko ensimmäisen virkkeen ajan.
En mielelläni asioi julkisissa vessoissa ollenkaan, mutta jos pakko on käydä, niin suoraan sanottuna minulle on ihan se ja sama onko unisex vai mikä. M42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme pelleilyä nuo unisex-vessat, se sukupuoli on ja pysyy, vaikka olisi tuollainen. En ymmärrä muutenkaan tätä sukupuolineutraaliutta jos ei kerrota lapsille onko poika tai tyttö tai yritetään näyttää neutraalilta eikä kerrota onko mies vai nainen jne. Sukupuoli ei siitä mihinkään muutu, joko olet mies tai nainen.
Enkä käsitä näitä sukupuolenvaihtajia, yleensä naisesta mieheksi, jos sitten kuitenkin on raskaana ja synnyttää "miehenä". Sitten he suuttuvat jos heitä kutsuu naiseksi, mutta sitähän he ovat, niin kauan kuin voivat tulla raskaaksi ja synnyttää.
Hienoa! Pysyit ketjun aiheessa koko ensimmäisen virkkeen ajan.
Itse asiassa edes tuo ensimmäinen virke ei koske ketjun varsinaista aihetta eli sitä missä vessoissa asioi mieluiten.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja mieluiten kävisin naisten vessassa.
Kerran baarissa marssin vahingossa naisten vessaan. Ensimmäiseksi ihmettelin, miten täällä on pelkkiä koppeja eikä pisoaaria ollenkaan, mutta sitten iski hajuaistimus: täällä ei haise kusi!! Siinä kohtaa tajusin, että nyt on jokin pielessä ja menin ovelle katsomaan, olenko oikeassa vessassa. Vähin äänin luikin sinne kusenhajuiseen miestenvessaan steppailemaan kusilammikoiden keskellä.
Selvästi naisen kirjoittama viesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja naisten vessaan haluan.
Kun kävin Oodissa ja siellä oli vain unisex-vessat, jossa koppien ovet vielä kaiken kruunuksi läpikuultavat, häivyin ja kävin Kiasmassa _naisten_ vessassa. Enkä ollut ainoa, joka kääntyi Oodin vessatilojen ovelta takaisin.
Paitsi ettei ne edes kuulla läpi.
Nainen, ja haluan asioida naisten WC:ssä.
Olen sukupuoleltani sahapukki ja haluan asioida siivouskomeron altaalla.
Olen nainen ja haluan asioida naisten vessassa. Siisteyden sekä myös turvallisuuden takia.
Asioin siellä, missä turvallisinta. Naisten ja miesten vessat eivät aina ole kovin turvallisia. Yksilövessat soveltuvat minulle parhaiten.
Naisten wc, nainen olen. Olen joskus ollut kesän siivoojana. Eron huomaa.
Olen nainen ja asioin mieluiten siellä, missä on
- lyhyt/olematon jono > pääsen heti asioilleni
- lattialle ei ole kustu ja pöntön kansi on siisti ja wc-paperia on jäljellä
- vessassa ei ole mitään kanalaumaa juoruamassa, meikkaamassa ja hiuksiaan tuunaamassa (haluan lorottaa ja piereskellä siellä kopissa rauhassa ilman, että siellä on porukka kuuntelemassa mun ulostamista)
Unisex-vessa todennäköisimmin kattaa nuo, tosin lattioille kuseksijoita eksyy sinnekin välistä. Toisinaan löytyy yllättävän siisti miesten vessa ja siellä välttyy niiltä juorukanoilta haisevine kemikaaleineen, eikä siellä yleensä ole jonoa. Jos käyn miesten vessassa niin koitan ennen sinne menoa varovasti varmistaa, ettei kukaan ole pisuaaria käyttämässä, että saavat miehetkin pitää yksityisyytensä.
Mutta siis, ihan sama. Mieluiten ottaisin siis siistin wc-kopin ilman sitä julkista käsienpesutilaa ja riittävästi vessoja, ettei jonoja muodostuisi. Ja vessoihin riittävä huolto, että paperia riittää ja satunnaisten sottapyttyjen jäljet siivotaan.
Noin muuten minulle on se ja sama, minkä sukupuolen edustajat vessaa minun lisäkseni käyttävät. Menen kuitenkin lukkojen taa omaan rauhaani niin ihan sama.
Nainen, naisten vessa. Esim. Oodin vessa on päivisinkin turvattoman oloinen, jos siellä on m *mu lauma.
Minä toivoisin että kaikki vessat olisivat koppivessoja eli että oven saa lukkoon ja että kuka tahansa saa niissä käydä. Eli ei erikseen naisten ja miesten vessoja.
t. Mies, jolla ei ole seurapiirirakkoa ja joskus vatsavaivojakin
Ehdottomasti naisten vessa, olen nainen. Jos joku haluaa käyttää unisex-vessoja, niin siitä vain, mutta kyllä sitten pitäisi säilyttää miesten ja naisten vessat, koska uskon, että valtaosa tahtoo käyttää oman sukupuolensa vessoja. Nuo sitä paitsi tarjoavat oivan mahdollisuuden pervoille.