Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset joka viikonloppu kylässä isovanhemmilla

Vierailija
03.10.2019 |

Ei ole mun tapaus (mun lapset on jo kaikki täysikäisiä). Eli, ystävälläni on kaksi lasta, jotka käyvät päiväkodissa ma-pe 8t/pv. Isovanhemmat noutavat lapset kesäaikana suoraan päiväkodista PE ja palauttavat nämä vanhemmilleen SU iltapäivällä. Näyttää siltä, että lapsilla on vain viikon kesälomaa. Muutoin isovanhemmat hakevat lapset kotoa LA ja palauttavat vanhemmilleen SU. Tämä kaava on toistunut siitä lähtien kun lapset olivat 1-2 vuottiaita.
Kysyin mun ystävältä muuten vaan, onko hänelle ok, että lapset ovat nän tiheästi kylässä isovanhenmmillaan, kun nämä ovat jo lähes 80-v ja luottaako hän heidän toimintakykyyn. Ystävä sanoi, että isovanhemmat itse haluavat viettää aika lapsenlasten kanssa ja itselle tämä sopii hyvin, sillä tarvitsee aikaa itselleen ja parisuhteelleen.
Kysyin milloin itse viettää aikaa lastensa kanssa ja eikö haluasi tehdä heidänkin kanssa juttuja viikonloppuisin. Vastasi, että on valmiiksi väsynyt, sillä päiväkodin jälkeen on aina heidän kanssa. Lapset pannaan nukkumaan klo 20, eli ei paljoakaan tuntia joutuu tekemisiin niiden kanssa.
Ystävä suuttui kun huomautin näitä asioita ja sanoi, että on isovanhempien ongelma jos haluavat hoitaa lapsenlapsia joka viikonloppuna.

Mitä mieltä olette tästä?

Avasin tämä ketju, sillä usein täällä puhutaan juuri isovanhempien avun annon tai avun jättäminen suhteen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva provo

Vierailija
2/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei kuulu sulle mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva provo

Ei ole provo. Tämä on täystotta. Miksi vaivautuisin kirjoittamaan edes näin pitkää.

Vierailija
4/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle.

Vierailija
5/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä ei kuulukaan. Otin asia esille kavereilleni, sillä huomasin, että hän ärsyntyy helposti ollessaan tekemisissä lastensa kanssa ja aina toivoo että viikonloppu on edessä, jotta lapset lähtevät isovanhemmilleen. Lapset kommentoivat mulle, että äiti eikä isä leiki heidän kanssa ja käydessäni kylässä heillä heti raahavat minut leikkiin pariin.

Vierailija
6/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusivat liian myöhään ettei lapset olekaan se juttu.

Vierailija
7/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Minusta todella surullista, jos vanhemmat väsyvät omiin lapsiinsa jo viidessä illassa/viikko. Mitähän tekevät, kun isovanhemmat eivät enää jaksa?

Vierailija
8/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä ei kuulukaan. Otin asia esille kavereilleni, sillä huomasin, että hän ärsyntyy helposti ollessaan tekemisissä lastensa kanssa ja aina toivoo että viikonloppu on edessä, jotta lapset lähtevät isovanhemmilleen. Lapset kommentoivat mulle, että äiti eikä isä leiki heidän kanssa ja käydessäni kylässä heillä heti raahavat minut leikkiin pariin.

No eikö sitten ole hyvä, että ovat paikassa jossa heidät huomiodaan paremmin jos vanhemmilla on jaksaminen kortilla?

Tuo on hyvin yleistä että lapset raahaavat vieraan leikkimään jos se vaan suostuu leikkimään. 

Vierailija
9/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva provo

no ei ollu, ihan tyhmä

Vierailija
10/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkäön ei kuulu sinulle.

Vierailija
11/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkäön ei kuulu sinulle.[/quote

Hän on hyvin läheinen ystävä ja mua oikeasti huolestuttaa, ettei halua olla läsnä lapsilleen.

Vierailija
12/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että lapsilla on turvalliset, läheiset aikuiset elämässään.

Vierailija
13/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista. Minusta todella surullista, jos vanhemmat väsyvät omiin lapsiinsa jo viidessä illassa/viikko. Mitähän tekevät, kun isovanhemmat eivät enää jaksa?

Sisarellani on tuollaista - ja välillä viikollakin lapset pitää saada hoitoon, vaikka pitäisi olla poissa koulustakin.

Vierailija
14/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkäön ei kuulu sinulle.[/quote

Hän on hyvin läheinen ystävä ja mua oikeasti huolestuttaa, ettei halua olla läsnä lapsilleen.

Ei kuulu sinulle mitenkään.

Vierailija
15/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 80 v vielä tarkoita että toimintakyky olisi huono. 

Jos sen ikäiset jaksavat ja haluavat viettää lastenlasten kanssa paljon aikaa niin ei minusta olisi sitä kieltämäänkään. 

Vierailija
16/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siskolla on yksi ainoa lapsi ja hän oli pienenä appivanhemmilla torstai-illasta maanantaiaamuun ihan säännöllisesti. Heilläkin tarvittiin parisuhdeaikaa ja rauhallisia yöunia. Appivanhemmat eläkkellä ja molemmilla vakava sairaus.

Nyt tuo lapsi on teini ja arvatkaapa käykö moikkaamassa tai auttelemassa isovanhempiaan koskaan? Ei käy, eikä käy miehen siskokaan.

Vierailija
17/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointi tässä ei ole kuuluko asia mulle tai ei.

Tästä aiheesta on avauksia koko ajan ja halusin jakaa teidän kanssa tätä. Oli sun halunnut kuulla teidän mielipiteitä tästä kuviosta, mutta eipä, heti tulette tuomitsemaan.

AP

Vierailija
18/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen siskolla on yksi ainoa lapsi ja hän oli pienenä appivanhemmilla torstai-illasta maanantaiaamuun ihan säännöllisesti. Heilläkin tarvittiin parisuhdeaikaa ja rauhallisia yöunia. Appivanhemmat eläkkellä ja molemmilla vakava sairaus.

Nyt tuo lapsi on teini ja arvatkaapa käykö moikkaamassa tai auttelemassa isovanhempiaan koskaan? Ei käy, eikä käy miehen siskokaan.

No eikö ole ihana että isovanhemmat sai nauttia heistä lapsina?

Vierailija
19/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa päiväkoti-ikäisillä vanhat isovanhemmat!

Vierailija
20/27 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointi tässä ei ole kuuluko asia mulle tai ei.

Tästä aiheesta on avauksia koko ajan ja halusin jakaa teidän kanssa tätä. Oli sun halunnut kuulla teidän mielipiteitä tästä kuviosta, mutta eipä, heti tulette tuomitsemaan.

AP

Mielipide on se, että kuuluu meille yhtä vähän kuin sinullekin. He toimivat tuolla tavalla, ei ole muiden asia.