Illan nopea: Onko kellään hyvää ideaa pizzan vegaaniseksi "juustoksi"?
Mitä laitat pizzan päälle, kun et halua käyttää eläinperäisiä tuotteita, mutta haluat päällystää pizzan jollain juustoa muistuttavalla? Uuni on jo kuumenemassa, joten nopeaa vastausta arvostetaan!
Kiitos kun vastaat.
ww
Kommentit (40)
Itse tehtyä pestoa rucolasta. Öljy antaa mehevyyttä vegaanipizzalle, joka on harmittavan usein kuivaa.
Minä laitan pitsaani "parmesaania". Vedä tehosekoittimella cashew-pähkinöitä, hiivahiutaleita, valkosipulimaustetta ja suolaa melko hienoksi. On todella hyvää pitsan päällä. Laitan osan siitä pitsan päälle ennen kuin laitan pitsan uuniin ja sitten lisää juuri ennen syömistä. Ei se luonnollisestikaan käyttäydy kuten juusto, mutta se on tosi hyvää.
Miten kukaan ei ole ehdottanut vuohenjuustoa
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, että vuohi on eläin eikä vuohenjuusto ole siis vegaanista. Ihan näin villinä veikkauksena.
Ei kirjoitti:
Hae pihalta vaikka multaa.
12 aikuista ihmistä? Noinko livenäkin..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, että vuohi on eläin eikä vuohenjuusto ole siis vegaanista. Ihan näin villinä veikkauksena.
Höpöhöpö kyllähän iät ja ajat ovat sitä vegaanit syöneet
Mä en käytä juustoja ollenkaan. Pizzapohja päälle tomaattikastike ja siihen päälle joku tosi hyvä basilikapesto. Ja sit ne muut täytteet😋 (vegepizzan täytteet täytyy maustaa ennen kokoamista, muuten ei maistu hyvältä. Mutta kun tämän tekee niin aijaijai😍😋☺😚)
Valitettavasti juustolle ei oikein löydy hyvää vegaanista korviketta. Tämän vuoksi en koskaan voi olla täysin vegaani.
En olisi ikinä uskonut tätä, mutta sinccis alkaa vaikuttamaan jopa viisaalta tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuli uunista, koemaistoin.
Näyttää hämmästyttävästi mozzarellapizzalta ja maistuu todella hyvältä. Ei tosin siltä, kuin eläinjuusto maistuu, eli hieman tunkkaiselta ja vahvan umamiselta. Sen sijaan se maistuu maukkaalta ja mukavan suolaiselta. Hieman tahmea, ei liukas kuten juustopäällyste.
Jos tarjoaisin tätä, vain ruokaan perehtynyt huomaisi, että juusto ei ole juustoa.
Ehkä lisään hieman dijonia seuraavalla kerralla, kaipaa hiukan lisää happoa.
Olen tyytyväinen. Onnistunut kokeilu.
ww
Pöljä. Pitääkö teille kaikki opettaa.
Lisää happoa saat, kun valitset kastikkeeseen vähemmän kypsiä tomaatteja.
Tämänkin intelin tarjosi,
Sinccis
Netfix , samat geenit, erit ruokavalio ( ohjelmana hyvä, melkein suosittelen),,
dokkarissa oli kehitetty juokseva vegaaninen juusto, joka toimi pizzajuustona.
Sitä eivain taida saada Suomesta, harmi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaan tuhlaa ravintohiivaa uuniin. Uunista poisoton jälkeen voi ripotella päälle, mutta uunissa se vaan tuhoutuu turhaksi. Ite olen käyttänyt pizzaan tarkoitettuja vuustoja, jos joskus olen tehnyt. Mut oon ennemmin ilman pizzaa, kun ei tosiaan ole sama asia. Eikä kiinnosta syödä e-koodeja.
Ei todellakaan ole turhaa, vaan perinteisimpiä vegaanisia juustomössöjä ruoanlaittoon tuollaiset, joissa on ravintohiivahiutaleita. Ei niistä maku mihinkään tuhoudu, ne B-vitamiinit vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö kyllähän iät ja ajat ovat sitä vegaanit syöneet
Ikinä ei oo vegaanit syöneet vuohenjuustoa muualla kuin av:n provoissa.
En tiedä mutta voisin tätä kokeilla.
Maukas ja pehmeän makuinen Oddlygood block on kasvipohjainen vaihtoehto leivän päälle ja kaikenlaiseen kokkailuun. Käytä kuten juustoa: höylää suuhusi sopivia viipaleita, kuorruta lämpimät leivät, kuutioi salaattiin tai raasta lasagnen päälle tämä herkkupala toimii keittiössä aamusta iltaan!
https://www.s-kaupat.fi/tuote/oddlygoodr-block-e250-g-original/64300814…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli uunista, koemaistoin.
Näyttää hämmästyttävästi mozzarellapizzalta ja maistuu todella hyvältä. Ei tosin siltä, kuin eläinjuusto maistuu, eli hieman tunkkaiselta ja vahvan umamiselta. Sen sijaan se maistuu maukkaalta ja mukavan suolaiselta. Hieman tahmea, ei liukas kuten juustopäällyste.
Jos tarjoaisin tätä, vain ruokaan perehtynyt huomaisi, että juusto ei ole juustoa.
Ehkä lisään hieman dijonia seuraavalla kerralla, kaipaa hiukan lisää happoa.
Olen tyytyväinen. Onnistunut kokeilu.
ww
Pöljä. Pitääkö teille kaikki opettaa.
Lisää happoa saat, kun valitset kastikkeeseen vähemmän kypsiä tomaatteja.
Tämänkin intelin tarjosi,
Sinccis
Ei ne tomaatit sen juustomössön happoihin vaikuta, höpsö.
Vierailija kirjoitti:
No niin, pizza on uunissa.
Raastoin "Block"-vegaani"juustoa", lisäsin desin kaurakermaa ja puoli teelusikallista dijon-sinappia sekä kaksi ruokalusikallista ravintohiivahiutaleita. Siitä tuli vähän löysä "juusto"kastike, minkä kaadoin pizzan päälle.
ww
Moni on yllättynyt siitä, kuinka ravintohiivahiutaleilla voi korvata parmesaaniraasteen.
Ei niistä saa juuston makuisia vaikka kuinka yrittäisi. Itse en korvaa vegaani pizzassa millään. Kelpaa ilmankin. Päälle laitan puristettua valkosipuli-öljykastiketta.
Kiitos vastauksesta!
Miten niin ravintohiiva tuhoutuu uunissa? Sekoitin sen raastettuun vegaani"juustoon" ja kaurakermaan mukavan löysäksi seokseksi . Tarkoitus oli, että se antaa stydiä umamimakua, ja sen se teki. Kokeilepa tätä mun reseptiä, jos uskallus riittää. Pelkkä vegaanijuusto ei ole yhtään sama.
ww