Lihooko kaikki jotka käyttää Mirtazapinia?
Kommentit (23)
Älä aloita. Lihavilla ei ole ihmisarvoa. Kaikki saunan taakse!!
Mulla se lääke aiheutti tajuttoman makeanhimon, joka ei sammunut millään. Käytin sitä unilääkkeenä ja aina seuraavana päivänä oli pakko vetää mässyä tolkuttomasti. Olin tuolloin alipainoinen joten lihominen ei olisi haitannut, mutta aiheutti muutenkin kurjan olon niin pyysin jotain muuta.
Jotkut lääkkeet vaikuttavat oikeasti aineenvaihduntaan lamaannuttavasti, osa taas aiheuttaa "vaan" loputtoman nälän.
Itse en enää tuohon koskisi.
Miksi syöt sitä?
Mirtazapin ei sisällä kaloreita, mutta se vaikuttaa aivojen välittäjäaineisiin siten, että seurauksena ruokahalu tai "syömishalu" voimistuu monilla. Tietävätköhän lääkärit ja lääkekemistitkään tarkasti, miksi noin tapahtuu?
Olen itse joskus käyttänyt unettomuuteen Mirtazapinia pienellä annoksella, ja huomasin vaikutuksen. En lihonut, koska tiesin vaikutuksen etukäteen enkä syönyt pitkäaikaisesti liian paljon kulutukseeni nähden. Pystyin vastustamaan kiusausta ja elämään näläntunteen kanssa. Lopetin Mirtazapinin käytön mm. siksi, etten halunnut elää näläntunteen kanssa.
Minulla on lääkettä edelleen kotona, otan sitä tarvittaessa satunnaisesti, mutta en monena iltana peräkkäin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kyllä, ruuanhimo oli kamala ja lihoin kesän aikana 15 kiloa. Kun tajusin mitä tapahtui, meni lääke heti vaihtoon. Tuota voisi määrätä anorektikoille.
Olin jo valmiiksi ylipainoinen, mutta lihonut en kyllä käytön aikana. Järkyttävä turvotus vaan oli jaloissa.
no lihhoo lihhoo, millon tulet taas polille niin tarkastetaan lääkitys. Moikka Moii!
Lihot siitä mitä syöt et mirtatsapiinista.
Kannattaa luottaa tutkittuun tietoon. Vastaus on: kyllä lihottaa. Perustelut tutkimuksineen https://www.medscape.com/viewarticle/588676
ja ääliöt, jotka viisastelee "ei ne pillerit lihota, ei niissä ole energiaa", voisi mennä jonnekkin vajakkien apukouluun, jossa käydään läpi syömisen perusteet.
Kyllä lihottaa , sanoisin et 95% käyttäjistä alkaa lihoa. Lopetin n kolme viikkoa sitten ko käytön ja ruokahalu katosi puoleen ja makeanhimo loppui kokonaan.
Muutamassa päivässä lopettamisen jälkeen turvotus alkoi kadota. En tiedä paljonko on paino laskenut mutta tunnen vaatteista ja näen peilistä että kiloja lähtee koko ajan.
En ehtinyt lihoa sen viikon aikana, minkä sitä käytin. Kroppani keräsi niin valtavasti nestettä, että jouduin lopettamaan sen käytön heti alkuunsa. Olin ihan järkyttävän turvoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos keskitysleirivangeille olisi syöttänyt mirtatsapiinia, olisivatko leirit olleet täynnä lihavia?
No ei, kitaan ahdettu liiallinen ruuan määrä lihottaa. Ei mikään lääke.
Noin minäkin ennen uskoin, naureskelin ettei pieni pilleri lihota, ei siinä ole kaloreita. Vähänpä tiesin.
Et voi verrata nykyihmistä keskitysleirivankiin, siellä ei ollut kauppoja. Ei toimi vertaus.
Mirtatsapiini lihottaa monia, multa vei kylläisyyden tunteen ja toi tilalle halun ahmia, etenkin makeaa. En olisi uskonut niin voivan käydä mulle, aina aiemmin normaalipainoiselle.
Olen käyttänyt kahta annostusta, tarkkoja annoksia en enää muista. Pienempi annos lisäsi ruokahalua merkittävästi, isompi ei juurikaan. Lopetin, kun lääkkeestä ei enää ollut apua ongelmiini (masennus, unettomuus).
Minä en ainakaan lihonut vaikka söin lääkettä pitkään. Mikä pakko se on ahtaa ruokaa jatkuvasti, kyllä jokainen kestää näläntunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan lihonut vaikka söin lääkettä pitkään. Mikä pakko se on ahtaa ruokaa jatkuvasti, kyllä jokainen kestää näläntunnetta.
Nimenomaan nälänsietokyky vaihtelee valtavasti eri ihmisten välillä. Pystyitkö itse vastustamaan edessäsi olevaa ruokaa, jos olisit ollut vaikkapa 4 viikkoa syömättä? Ihminen, jonka kroppa ja nälkähormonit ovat sekaisin, esimerkiksi juuri lääkkeestä johtuen, tuntevat koko ajan kuolevansa nälkään. Nyt heti. Se on aivan järjetön tunne, mutta niin vain voisi syödä loputtomiin. Joten ole hyvä äläkä tuomitse jos et itse ole kokenut. Sitä nälkää ei voi vastustaa kukaan, et edes sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan nälänsietokyky vaihtelee valtavasti eri ihmisten välillä. Pystyitkö itse vastustamaan edessäsi olevaa ruokaa, jos olisit ollut vaikkapa 4 viikkoa syömättä? Ihminen, jonka kroppa ja nälkähormonit ovat sekaisin, esimerkiksi juuri lääkkeestä johtuen, tuntevat koko ajan kuolevansa nälkään. Nyt heti. Se on aivan järjetön tunne, mutta niin vain voisi syödä loputtomiin. Joten ole hyvä äläkä tuomitse jos et itse ole kokenut. Sitä nälkää ei voi vastustaa kukaan, et edes sinä.
Minä kyllä pystyn vastustamaan nälkää. Toisilla on itsekuria.
6 viikossa tuli 10kg ja laukaisi bulimian vuosiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos keskitysleirivangeille olisi syöttänyt mirtatsapiinia, olisivatko leirit olleet täynnä lihavia?
Saatko orkun tuosta saivartelusta?