Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jättämässä parisuhteen ja perheensä

Vierailija
03.10.2019 |

Olen viimeisilläni raskaana ja mies kertoi muutamia viikkoja sitten että hänestä tuntuu että meidän olisi tulevaisuudessa parempi jatkaa vain vanhempina ja lopettaa parisuhde. Tämä tuli minulle ihan puun takaa sillä lapsi on yhdessä toivottu ja olemme viime vuotena rakentaneet yhteistä elämää, mm. ostaneet omakotitalon. Takana on pitkä parisuhde, josta yli 10 vuotta olemme asuneet yhdessä. Syitä tuntemuksilleen mies ei osaa suoraan kertoa, sanoo vaan ettei tunnu oikealta jatkaa kun tuntuu että rakkaus on hävinnyt. Minä olen ollut siinä uskossa että elämme ihan normaalia parisuhdearkea eikä hän ole koskaan tällaista ottanut puheeksi aiemmin. Tietenkin epäilin heti toista naista, mutta sellaista ei ole. Miehellä on töissä ollut kovasti stressiä ja on joutunut auttamaan perhettään enemmän äitinsä vakavan sairastumisen vuoksi. Yhteinen aika on ollut kortilla, mutta olen ajatellut sen olevan vaan ohimenevä vaihe.

Mies haluaa ottaa lapsesta täyden vastuun ja toivoo että hoidetaan kaikki puoliksi ja lapsi olisi hänen luonaan myös puolet ajasta... hänen kuvitelmansa on että jatkamme ainakin alkuun elämää tässä saman katon alla kämppiksinä lasta hoitaen. Minusta se kuulostaa kamalalta, kun omat tunteeni eivät ole mihinkään kadonneet ja kaipaan sitä läheisyyttä ja menetettyä parisuhdetta joka päivä. Jos hän näin toivoo, niin miksei voisi samalla yrittää parantaa sitä parisuhdetta?? Mies sanoo haluavansa pitää minusta ja lapsesta huolen, mutta en tiedä miten siihen pitäisi suhtautua. En pärjää lapsen kanssa yksin, tukiverkkoa ei ole. Taloudellinen tilanne ei anna nyt myöten erilleen asumiselle. En kestä ajatusta että mahdollisessa erotilanteessa minun pitäisi tulevaisuudessa olla perheensä hyljänneen miehen kanssa tekemisissä päivittäin/viikottain. Tunnen oloni niin petetyksi ja hylätyksi.

Pienenä toiveena on että parisuhde voisi vielä pelastua, mutta yksin sitä on aika hankalaa saada aikaan. Olemme menossa perheneuvolaan, mutta en tiedä mitä odottaa siltä käynniltä. Kaikki ilo raskaudesta on viety ja mielessä on vain huoli tulevaisuudesta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se ole jättämässä kuin sinut. Kirjoitit että jättää perheensä. Vai oman lapsuuden perheensäkkö on jättämässä?

Vierailija
2/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ressukka mies. Mikä ihme niillä on, että menojalka alkaa vipattamaan sen jälkeen kun on saatu akka paksuksi?

Ei ole ainoa laatuaan.

Ja joo, on sillä toinen ainakin valmiiksi katsottuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on toinen nainen. Se on ihan varmaa. 

Vierailija
4/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ressukka mies. Mikä ihme niillä on, että menojalka alkaa vipattamaan sen jälkeen kun on saatu akka paksuksi?

Ei ole ainoa laatuaan.

Ja joo, on sillä toinen ainakin valmiiksi katsottuna.

Ja jos mies uikuttaisi, että nainen jättää ihan yllättäen, niin käskisit katsoa peiliin. Fakta.

Vierailija
5/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tähän ollenkaan. Ihan vain väsynyt torstaiprovo. Hohhoijaa...

2/5, ei liian pitkä. Mm. "Miehellä on ollut töissä kovasti stressiä ja on joutunut auttamaan perhettään enemmän äitinsä vakavan sairastumisen vuoksi" erityisen tyylipuhtaasti kirjoitettu, mutta.. väsynyttä.

Kummasti oma ja jokaisen tuttavan parisuhde on kestänyt miljoona kertaa vaikeampia ja ikävämpiä asioita kuin työstressi ja anopin sairastuminen.. jos tilanne olisi tosi niin eiköhän tuossa olisi jotain muutakin, molempien puolelta.

Vierailija
6/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5: Ap täällä. Kyllä tilanne on ihan oikea ja oikea ihminen täällä kirjottelee... ei ihan kaikkia yksityiskohtia saa tekstiin sisällytettyä ja toisaalta en haluakaan. Lähinnä haen vertaistukea tähän hankalaan tilanteeseen. Miksi kirjoittaisin tällaista turhaan??

Kuvittele omalle kohdalle sama tilanne. Se elämä mitä olit kuvitellut saavasi (ehjä ydinperhe rakastamasi miehen kanssa) ei ehkä toteudukaan eikä tulevaisuus ole sitä mitä odotit/toivoit. Tässä on ihan kamalaa elää.

Vierailija
7/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskasti tehty, eipä siinä muuta. Yritä keskittyä tulevaan vauvaan ja kohdista kaikki energia nyt lapseesi ja omaan hyvinvointiisi.

Vierailija
8/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluaa jatkaa tuossa yhdessä oloa mutta vapauden suhteesta että voi panna muita? Itse laittaisin asiat kuntoon ennen synnytystä eli mahd. asunnon  myynti tai vuokrasuhteen päättämienn ja etsisin itselleni ja lapselleni uuden kodin. Eikö sinulla ole omaa perhettä tai sukua enää elossa? Tuossa tilanteessa voisin mahdollisesti muuttaa toiselle paikkakunnalle jos siellä asuisi joku apu ja läheinen. Entä työkuviosi? Oletteko naimisissa vai ette?

Vierailija
9/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun pitää todeta miehelle että ette voi jatkaa kämppiksinä vaan ero tarkoittaa sitten ihan oikeasti eroa. Ja myös sitä että kaikki jaetaan, talo myydään, omat asunnot yms. Tämä tehdään myös nyt eikä sitten joskus.

Tämä ehkä konkretisoi miehelle vähän sitä millaisen päätöksen hän on tekemässä.

Luulen että mies on nyt rakennellut itselleen mielessään vähän liian helpon ja auvoisen tilanteen jossa ero on vain pieni helppo juttu. 

Vierailija
10/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sentään synnytykseen tulee?

Vierailija
11/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli haluaa jatkaa tuossa yhdessä oloa mutta vapauden suhteesta että voi panna muita? Itse laittaisin asiat kuntoon ennen synnytystä eli mahd. asunnon  myynti tai vuokrasuhteen päättämienn ja etsisin itselleni ja lapselleni uuden kodin. Eikö sinulla ole omaa perhettä tai sukua enää elossa? Tuossa tilanteessa voisin mahdollisesti muuttaa toiselle paikkakunnalle jos siellä asuisi joku apu ja läheinen. Entä työkuviosi? Oletteko naimisissa vai ette?

Ei halua nyt uutta parisuhdetta tai mitään sen kummempia säätöjä, eikä näe että tunteet minuakaan kohtaan lämpenee enää. On kyllä käyttäytynyt ihan normaalisti siihen asti kun tästä päätti kertoa. Kuulemma noin vuoden asiaa miettinyt... olen henkisesti niin rikki että en yksinkertaisesti kykene hoitamaan muuttoasioita nyt. Talo pitäisi myydä. Vanhemmat asuu eri paikkakunnalla, joten muutto ei tulisi kysymykseen kun mies haluaa isän roolin kuitenkin täyttää lapsen elämässä alusta asti. Olen äitiyslomalla vakituisesta työsuhteesta eikä olla naimisissa.

Vierailija
12/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheneuvolaan tai pariterapiaan. Vanhemmaksi kasvaminen on vaikeaa, myös miehelle. Kun toukka on tulossa, on syytä kääntää kaikki kortit.

Tsemppiä.

Vierailija
13/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama juttu yksityiskohtia myöten oli täällä just äsken.

Vierailija
14/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinun pitää todeta miehelle että ette voi jatkaa kämppiksinä vaan ero tarkoittaa sitten ihan oikeasti eroa. Ja myös sitä että kaikki jaetaan, talo myydään, omat asunnot yms. Tämä tehdään myös nyt eikä sitten joskus.

Tämä ehkä konkretisoi miehelle vähän sitä millaisen päätöksen hän on tekemässä.

Luulen että mies on nyt rakennellut itselleen mielessään vähän liian helpon ja auvoisen tilanteen jossa ero on vain pieni helppo juttu. 

Olen tämän kommentoijan kanssa aivan täysin samaa mieltä. Mikäli miehesi tosiaan aikoo jättää sinut, aloittaisin elämän äitinä vauvan kanssa sitten kaksin, mies tapaisi lasta sovitusti. Tiedän, että tämä on varmasti tilanne, johon et olisi halunnut joutua. Minulla on kaksi vaikeaa vauvavuotta takana mieheni kanssa, erosta keskusteltiin monesti väsymyksen keskellä, mutta meidän tilanteessa kumpikin halusi jatkaa. Tarkoitan siis sitä, että saattaa olla että perheneuvolassa asiaan löytyy myös jokin muu syy, kuin työstressi tai suvun sairastelut. Tsemppiä sinulle aivan hirveästi! Ja niin kuin joku jo kommentoikin, keskity itseesi, vauvaasi, teidän hyvinvointiinne, ja mikäli ero tosiaan tulee niin silloin jaatte omaisuutenne ja alat elämään elämääsi kaksin vauvan kanssa. Uskon, että vaikka te eroaisittekin, niin se lahja mitä tulet saamaan kun lapsesi syntyy ja koet äitiyden tulee olemaan kaikkien näiden pettymysten ja taistelujen arvoinen <3

Vierailija
15/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama juttu yksityiskohtia myöten oli täällä just äsken.

Linkki????

Vierailija
16/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei halua nyt uutta parisuhdetta tai mitään sen kummempia säätöjä, eikä näe että tunteet minuakaan kohtaan lämpenee enää. On kyllä käyttäytynyt ihan normaalisti siihen asti kun tästä päätti kertoa. Kuulemma noin vuoden asiaa miettinyt... olen henkisesti niin rikki että en yksinkertaisesti kykene hoitamaan muuttoasioita nyt. Talo pitäisi myydä. Vanhemmat asuu eri paikkakunnalla, joten muutto ei tulisi kysymykseen kun mies haluaa isän roolin kuitenkin täyttää lapsen elämässä alusta asti. Olen äitiyslomalla vakituisesta työsuhteesta eikä olla naimisissa.

Yhteinen talo ettekä edes naimisissa? Onnea vaan. Miehellä on toinen, jos ei kunnolla niin ainakin kiikarissa, mutta hän haluaa sekä syödä kakun että säästää sen ja pitää sinut taloudenhoitajana. Itse en kyllä jäisi siihen. Miksi kaiken pitää mennä miehen halujen mukaan? Hän ei halua sinua, mutta haluaa vauvan, ja siispä sinä et voi lähteä esim. vanhempiesi kotipaikkakunnalle asumaan, vaan sinun on miehen mieliksi oltava siinä. Miehellä toki on oma vapautensa sitten joko hoitaa lasta tai jättää se sinun niskoilleen. 

Miten edes voit luottaa miehen sanoihin? Miksi palkitset hänen todella huonon käytöksensä sinua kohtaan?

Vierailija
17/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muuttaisin samalle paikkakunnalle, jossa vanhempani asuisivat, jotta saisin tukea ja apua vauvanhoidossa. Mies saisi sitten itse sumplia, miten on isänä mukana kuvioissa.

Vierailija
18/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muuttaisin samalle paikkakunnalle, jossa vanhempani asuisivat, jotta saisin tukea ja apua vauvanhoidossa. Mies saisi sitten itse sumplia, miten on isänä mukana kuvioissa.

Tämä tuntuisi nyt parhaimmalta vaihtoehdolta. Kyllä sitä henkiseltä pahaltaololta sen verran jaksaa, eihän se olo siinä jätetyn miehen nurkissa ainakaan parane. Eikö vanhemmat voi vähän auttaa?

Sitten kun äitiys- tai kodinhoitovapaa loppuu, voi sumplia sen töihinmenon kanssa vaikka paremmalla paikalla olevaan asuntoon.

Vierailija
19/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis sinä olet raskaana ja seksuaalisesti vastenmielinen ja synnytyksen repimä kehosi kuvottaa miestä ajatuksena niin että ei enää pysty sinuun ja haluaa jatkaa erillään.

Joopa joo... Kyllä meillä ainakin on ollut paljon seksiä jokaisen raskauden aikana, estrogeenit mulla huipussaan eikä paljon pahoinvointia. Mies taas on ollut aivan hulluna kasvaneisiin tisseihin ja ehkä se jotenkin hivelee sen alitajuisen luolamiehen egoa, että on saanut naisensa siihen tilaan pamautettua ja saa naistaan suojella ja rakastella tai jotain. Enkä revennyt ja alakerta oli aikalailla palautunut jo parissa viikossa synnytyksessä. Kaikki eivät onneksi synnytä 5-kiloisia jättiläisiä poikittain. Lisäksi lapsivuodeaikana myös uuden isän testotasot laskevat niin, ettei hän puutteesta niin kauheasti kärsi kuin kärsisi muuten vähemmästä seksistä. Mutta toki kaikkea saa pelätä, jättää elämättä ja sitten kuolinvuoteellaan katua kaikkea mitä jätti tekemättä kun itsestä ei ollut miestä/naista mihinkään. :)

Vierailija
20/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläset ketjut saa kyllä naisten lisääntymishalut ennätysalhaiseks 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä