Mulla ei mene rahaa enää mihinkään tavaroihin
Koska en osta juuri mitään, ja jos jotain tarvitsen selailen annetaan-palstoja ym, josta saa ilmaiseksi nykyään kaikkea mahdollista.
Toisen roska toisen aarre. Kauhistuttaa ne rahamäärät mitä aiemmin on laittanut vaatteisiin ja muuhun turhaan.
Kommentit (10)
Samalla linjalla. Äärimmäisen vapauttavaa. Niitäkö tavaroita muistelen vanhana, rahan käytän elämyksiin ja terveydenhoitoon. Esim. ihmetyttää kun vakityöpaikkalaisilla on todella huonot hampaat tai niitä ei edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Samalla linjalla. Äärimmäisen vapauttavaa. Niitäkö tavaroita muistelen vanhana, rahan käytän elämyksiin ja terveydenhoitoon. Esim. ihmetyttää kun vakityöpaikkalaisilla on todella huonot hampaat tai niitä ei edes ole.
Kyllä. Olen törmännyt tuohon terveydenhuollon laiminlyömiseen omassakin kaveripiirissä. Hampaat yhdelläkin hyvin tienaavalla ihmisellä karseassa kunnossa, kun ei ole varaa kuulemma hoitaa. Joskus tuntuu että lastenkin jutuista, lääkärissä käynneistä esim pihistellään, samalla kuitenkin ostetaan paljoa miettimättä uusimmat merkkivaatteet lapselle tai itselle. Ja sitä lelujen sun muiden määrää... Kokoajan ostetaan lisää leluja, sisustusjuttuja ym... En voi ymmärtää. T. Ap
Olen vuoden aikana ostanut kaupasta siivilän, munanleikkurin ja patterin ilmausruuvin avaimen. Kirpparilta 6 kirjaa ja sandaalit. Nyt on pakko ostaa sukkia ja alushousuja kaupasta. Nuo roskalavat ovat kyllä mainioita.
Vähällä selviää, kun vaan päättää olla ostamatta turhaa rojua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käytössä isoäitini kahviastiasto. Vielä pari vuotta sitten sille naureskeltiin ja kerrottiin, että osta nyt hyvä ihminen mukeja, kukaan ei juo enää kahvia kukkakupista. En ostanut mukeja, minulle maapallon pelastaminen on sitä, että ei osteta uutta siksi, että on kiva ostaa. Näillä kupeilla mennään elämäni loppuun asti.
Idea hyvä mutta minä en juo kahvia ikivanhoista kahvikupeista niistä liukenevien raskasmetallien takia.
Olen vuoden aikana ostanut kaupasta siivilän, munanleikkurin ja patterin ilmausruuvin avaimen. Kirpparilta 6 kirjaa ja sandaalit. Nyt on pakko ostaa sukkia ja alushousuja kaupasta. Nuo roskalavat ovat kyllä mainioita.
Vähällä selviää, kun vaan päättää olla ostamatta turhaa rojua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käytössä isoäitini kahviastiasto. Vielä pari vuotta sitten sille naureskeltiin ja kerrottiin, että osta nyt hyvä ihminen mukeja, kukaan ei juo enää kahvia kukkakupista. En ostanut mukeja, minulle maapallon pelastaminen on sitä, että ei osteta uutta siksi, että on kiva ostaa. Näillä kupeilla mennään elämäni loppuun asti.
Idea hyvä mutta minä en juo kahvia ikivanhoista kahvikupeista niistä liukenevien raskasmetallien takia.
Mistä kohtaa ne raskasmetallit liukenevat?
Tuossa hieman tietoa raskasmetalleista ja vanhoista astioista. Ja mä olen eri tyyppi, kuka asiasta ensin mainitsi. Itselläkin vanhoja kukkakuppeja, mutta en käytä päivittäin.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/10/09/uusissakin-astioissa-lyijya-ja…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen törmännyt tuohon terveydenhuollon laiminlyömiseen omassakin kaveripiirissä. Hampaat yhdelläkin hyvin tienaavalla ihmisellä karseassa kunnossa, kun ei ole varaa kuulemma hoitaa. Joskus tuntuu että lastenkin jutuista, lääkärissä käynneistä esim pihistellään, samalla kuitenkin ostetaan paljoa miettimättä uusimmat merkkivaatteet lapselle tai itselle. Ja sitä lelujen sun muiden määrää... Kokoajan ostetaan lisää leluja, sisustusjuttuja ym... En voi ymmärtää. T. Ap
Hampaat kannattaa hoitaa, kärsin pitkän aikaa vihlomisesta, reikiä ei ollut mutta hiottiin - nyt ei vihlo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa olet. Vanhoista esineistä irtoaa myös muovihiukkasia (muovimaaleja on käytetty perinnemaalien sijaan teollisuudessa jo vuosikymmenet). Myös lyijyä irtoaa esineistä.
Luonnonvilla on ehkä turvallisin kierrätettävä materiaali, kunhan ei ole altistunut homeelle.
Kierrätysasioissa on aina huomioitava se kolikon kääntöpuoli.