Tapailemani mies puhuu käskevällä äänellä aikuisille lapsilleen, minulle
lempeästi. Esittääkö minulle? Menee puhumaan kauemmaksi lapsilleen, mutta kuulen sävyn
Kommentit (9)
Esittää sinulle jotta saisi pimperoa ja sen jälkeen alkaa käskyttää sinuakin. Minkä helmen olet löytänytkään!
Mitä se sanoo ja miten lapset reagoi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sanoo ja miten lapset reagoi?
En kuule tarkasti sanoja, kun puhuu kauempana
Valitettavasti kaikki erot tapahtuvat syystä. Kannattaa kysellä vaikka lapsilta ja exältä miksi ovat eronneet.
Harvemmin ihmiset muuttuvat, jatkavat jonkin ajan jälkeen vanhoja kuvioita uudessa suhteessa.
Huom. Tämä on yleinen toteamus jota kannattaa mietiskellä, mutta en syytä mistäsi mistään, en tunne häntä tai hänen menneisyyttään.
Mitä jos sanoisit että et pidä lasten käskyttämisestä. Suuttuisiko?
Paras - entinen - kaverini löysi aikoinaan Elämänsä Miehen ja kertoi minulle mielissään siitä, kuinka tuo mies ei ollut "muille kiltti", mutta hänelle mies oli kiltti. Mies oli hyvin korkeasti kouluttautunut juntti, jonka kasvoista paistoi omahyväisyys ja halveksunta kaikkia muita ihmisiä kohtaan. Minua hän inhosi ensinäkemältä (no, niin minäkin häntä), enkä häntä sitten tavannutkaan kuin pari kertaa. Ennen niin ihana kaverini alkoi hiljalleen muuttua luonteeltaan miehensä kaltaiseksi. Ei ollut epäilystäkään siitä, kumpi tuossa suhteessa saneli säännöt ja kumpi teki uhrauksia kumman eteen.
Pidä silmäsi auki. Jos jokin epäilyttää, mieti sitä, millaisia neuvoja antaisit kaverillesi, joka on samanlaisessa tilanteessa.
Miten hän kohtelee muita ihmisiä? Jotain kertoo sekin, että lähtee kauemmaksi käskyttämään lapsia.
Puhuu sinulle lempeästi, toistaiseksi.