Onko mitään tepsivää keinoa millä saisi kutinan pois kurkusta flunssassa?
Auttaako nykyajan yskänlääkkkeet yhtään? Joskus kauan sitten olen kokeillut jotain yskänlääkettä mutta ei ollut mitään tehoa.
Kommentit (26)
On ärsytykseen auttavia yskänlääkkeitä, kyllä ne hetkeks auttaa. Itelläni auttaa, että pidän väkevää kurkkupastillia suussa. Esim. yöllä siis ihan nukun se suussa kun kurkun kutinalta ja yskimiseltä muuten saa nukuttua.
Kunnon tulinen chiliruoka aukoo röörit.
Apteekin Gelo Revoice -tabletit tosi hyviä! Suolapiippua kannattaa myös kokeilla.
Sinkki tabletit kun ottaa heti alussa.
Valkosipuli suuhun ja imeskelet sitä. Auttaa kurkkukipuunkin.
Sinccis
Rouskuttele raakaa sipulia, jos vaan pystyt.Vaikkapa juustoleivän päällä.Sipulissa on eteerisiä öljyjä, jotka tekee hyvää kipeälle ja kutittavalle nielulle
Tee itsellesi tee; keität vedessä palan silputtua tuoretta inkivääriä 10 min. Sitten lisäät sitruunaa ja hunajaa (mutta laita kylmää vettä sekään sitä ennen kun kuumassa hunajan teho pienenee) ja nauti pitkin päivää.
Wc-harjalla rassaat kurkkusi, niin ei kutita.
Pieni huikka salmiakkikossua on kaikista paras, tämän olen todennut!
Eiku saakeli pulloharjalla rassaat!
Täällä on tullut paljon tehokasta neuvoa 😂😂
Happamat spegut nieluun niin kaikki pöpöt kuolee.
Ihan sama, mitä imeskelee. Ksylitol pastelli toimii ihan hyvin. Lakrisal toimii apteekkarin mukaan. Apteekissa on myös imeskelytabletteja, mutta mikä vaikuttaa.
Joku yskänlääke aiheuttaa ainakin lapsille jopa neurologisia häiriöitä, vaarallinen tai haitallinen, ei kai aikuisellekkaan kovin terveellinen.
Vierailija kirjoitti:
Pieni huikka salmiakkikossua on kaikista paras, tämän olen todennut!
Muukin kova viina käy ja en oikeasti juo niitä milloinkaan, mut just yöllä jos kutittaa kurkkua tai yskittää, niin pikku tippa jotain esim mustaa balsamia Latviasta itsellä ja auttaa
Hörppy alkoholijuomaa hyväksi. Desinfioi samalla.
Tuolla voi rassata kaikkia kutiavia reikiä https://cdn.shopify.com/s/files/1/0075/9771/9665/products/Pulloharja_10…
Toinen mitä käytetään, on oregano-suolaliuosta: kiehautetaan vesi, johon sekoitetaan oreganoa (antiseptinen) ja melko paljon suolaa. Suodatetaan, ja kurlutetaan.
Pehmeät carmolis-pastillit, apteekista!
Hunaja parempi