Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolettaa miehen koulutus

Vierailija
02.10.2019 |

Mieheni pääsi rekrykoulutukseen, josta saa siis työpaikan koulutuksen päätyttyä. Hän sai tänään tietää aikataulun koulutukseen ja se huolestuttaa minua, enkä tiedä miten selvittäisimme asiat.

Hänelle tulee kaksi kertaa viikon mittainen visiitti toiseen kaupunkiin satojen kilometrien päähän, joten jään yksin kotiin lapsen kanssa. Ongelmaksi kuitenkin muodostuu se, että täällä ei kulje busseja ja minun pitäisi aloittaa terveysvaivojen takia kuntouttavassa työtoiminnassa parin viikon päästä, enkä todellakaan tiedä, miten kulkeudun sinne kun mieheni on poissa. Lapsen saan vietyä päiväkotiin ja jos kaupassa käydään ennen miehen lähtöä, ainoaksi ongelmaksi tosiaan jää minun kuntouttava työtoimintani. Ja minulla siis ei ole ajokorttia, eikä täällä ole ketään, joka voisi auttaa minua, taksi ei tule kysymykseenkään tässä rahatilanteessa. Muuten tottakai kävelisin/menisin pyörällä, mutta menen juuri siksi kuntouttavaan työtoimintaan, että terveyteni on huono ja siellä testataan, kestänkö edes kevyttä työtä ja matkaa on 30km/suunta.

Varmasti jotenkin saan ongelman ratkaistua, mutta aina kun tulee tällainen ongelma eteen, aivoni menevät "lukkoon" pariksi päiväksi, enkä keksi ratkaisua asiaan.

Onko ehdotuksia?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soita ja kerro tilanteesi ja kysy voisitko aloittaa vasta kun miehen rekry päättyy.

Vierailija
2/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viesti vaikka paikkakuntasi FB-ryhmään ja kysyt esim. kimppakyytiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tämä KELAn heiniä, harkinnanvarainen toimeentulotuki?

Vierailija
4/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellä jo vastattiin: soitat ja kerrot tilanteen ja aloitat kuntouttavan vasta myöhemmin.

Vierailija
5/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ratkeaa yksinkertaisesti: teet selkeän esityksen siitä, miksi et pääse sinne kuntouttavaan. Siis missä on lähin bussipysäkki, miten usein sieltä menee bussi jne. Ei siis mitään itkua siitä, että ei pääse, vaan aukoton selvitys.

Vierailija
6/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kyllä puhua asiasta kun ensi viikolla menen puhumaan kuntouttavan aloituksesta, mutten usko että sitä voidaan siirtää niin pitkälle. Miehen (luultavasti) viimeinen matka tuonne toiseen kaupunkiin on vasta joulukuussa ja sen jälkeen saattaa tulla vielä yksi reissu sinne.

Minun pitäisi aloittaa vain yhdellä päivällä viikossa aluksi, joten olen miettinyt myös sen yhden päivän saikuttamista, mutta silloin ongelmana on lääkärintodistuksen hankkiminen, kun terveyskeskus on liki saman matkan päässä kuin kuntouttava.

Tuota kimppakyytiä voin kyllä yrittää, mutta uskaltaakohan siihen sitten luottaa?

Vierailija
7/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia ratkeaa yksinkertaisesti: teet selkeän esityksen siitä, miksi et pääse sinne kuntouttavaan. Siis missä on lähin bussipysäkki, miten usein sieltä menee bussi jne. Ei siis mitään itkua siitä, että ei pääse, vaan aukoton selvitys.

Tätä olen ajatellut, mutta olen ymmärtänyt, että sanovat suurinpiirtein ettei ole heidän ongelmansa, on sinun ongelmasi miten kulkeudut. 

Lähin bussipysäkki on vain 1km päässä, mutta busseja menee todella huonosti, enkä pääse lainkaan bussilla takaisin sieltä, sinne päin kyllä pääsen.

Ap

Vierailija
8/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä matka on lähimmälle bussipysäkille?

Vierailija
9/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himmaa ajokortti

Vierailija
10/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä matka on lähimmälle bussipysäkille?

Sori, vastasitkin näköjään tähän jo.

Vierailija
11/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä hankalalta asua tuollaisessa paikassa ilman ajokorttia (ja verkostoja).

Vierailija
12/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäkille tosiaan ei ole pitkä matka ollenkaan, mutta vuorot ovat se ongelma. Pääsen sinne kyllä aamulla, mutta pois en pääse iltapäivällä, viimeinen bussi sieltä takaisin tulee jo parin tunnin päästä, kun minimi on se 4h/pvä.

Minulla ei tosiaan ole rahaa hankkia ajokorttia, enkä todennäköisesti edes voisi sitä hankkia. Jo silloin kun ajoin mopokortin, lääkäri sanoi että todennäköisesti en voi hankkia ajokorttia, koska näköni huononee niin valtavan nopeaa vauhtia.

Ap

Vierailija
13/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alone Maloney kirjoitti:

Olisiko tämä KELAn heiniä, harkinnanvarainen toimeentulotuki?

Mitä tämä auttaisi? Olen jo kerran käynyt puhumassa tämän kuntouttavan aloituksesta ja silloin minulle sanottiin, että sosiaalitoimi myöntää bussikortin kuntouttavaa työtoimintaa varten. 

Ap

Vierailija
14/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän kummankaan vanhemmat eläkkeellä, että voisivat tulla auttamaan siksi viikoksi? Tai joku muu sukulainen?

Vierailija
15/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään kotiäitiä tai eläkeläistä naapurustossa joka voisi kyyditä jos maksat bensat ja pienen korvauksen? Tai sovit jonkun vastapalveluksen?

Vierailija
16/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän kummankaan vanhemmat eläkkeellä, että voisivat tulla auttamaan siksi viikoksi? Tai joku muu sukulainen?

Meillä on todella pieni suku ja ovat vielä itse työelämässä, joten tämä ei onnistu. Ja muuten kyllä pärjään yksin, ainoa ongelma on tuo yhden päivän kulkeutuminen kuntouttavaan. Puhun kyllä ensi viikolla asiasta, kun busseja menee äärettömän huonosti, että miten asia pitäisi ratkaista. Miehellä kuitenkin alkaa työt koulutuksen jälkeen, eikä tietenkään voi minua kuskata, jos on töissä.

Ap

Vierailija
17/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään kotiäitiä tai eläkeläistä naapurustossa joka voisi kyyditä jos maksat bensat ja pienen korvauksen? Tai sovit jonkun vastapalveluksen?

Tätä voisin kyllä yrittää, mutta aika summan varmaan saa maksaa, kun pitäisi ajaa 60km, ehkä 120km päivässä, kun nämäkin vähäiset bussilinjat lakkautetaan jouluksi.

Ap

Vierailija
18/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa sinne miehen työpaikkakunnalle ja haet kuntouttavaan työtoimintaan siellä. Jos se on siis isompi paikkakunta ja paremmat julkiset yhteydet.

Vierailija
19/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene mopolla.

Vierailija
20/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa sinne miehen työpaikkakunnalle ja haet kuntouttavaan työtoimintaan siellä. Jos se on siis isompi paikkakunta ja paremmat julkiset yhteydet.

Mies siis saa täältä työpaikan, mutta menee tuonne toiseen kaupunkiin tutustumaan kyseisen ketjun työhön. Muu koulutus on täällä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi