Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolettaa miehen koulutus

Vierailija
02.10.2019 |

Mieheni pääsi rekrykoulutukseen, josta saa siis työpaikan koulutuksen päätyttyä. Hän sai tänään tietää aikataulun koulutukseen ja se huolestuttaa minua, enkä tiedä miten selvittäisimme asiat.

Hänelle tulee kaksi kertaa viikon mittainen visiitti toiseen kaupunkiin satojen kilometrien päähän, joten jään yksin kotiin lapsen kanssa. Ongelmaksi kuitenkin muodostuu se, että täällä ei kulje busseja ja minun pitäisi aloittaa terveysvaivojen takia kuntouttavassa työtoiminnassa parin viikon päästä, enkä todellakaan tiedä, miten kulkeudun sinne kun mieheni on poissa. Lapsen saan vietyä päiväkotiin ja jos kaupassa käydään ennen miehen lähtöä, ainoaksi ongelmaksi tosiaan jää minun kuntouttava työtoimintani. Ja minulla siis ei ole ajokorttia, eikä täällä ole ketään, joka voisi auttaa minua, taksi ei tule kysymykseenkään tässä rahatilanteessa. Muuten tottakai kävelisin/menisin pyörällä, mutta menen juuri siksi kuntouttavaan työtoimintaan, että terveyteni on huono ja siellä testataan, kestänkö edes kevyttä työtä ja matkaa on 30km/suunta.

Varmasti jotenkin saan ongelman ratkaistua, mutta aina kun tulee tällainen ongelma eteen, aivoni menevät "lukkoon" pariksi päiväksi, enkä keksi ratkaisua asiaan.

Onko ehdotuksia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mene mopolla.

Meillä ei ole mopoa, enkä uskaltaisi enää näillä keleillä ajaa näin pitkän tauon jälkeen.

Ap

Vierailija
22/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ylipäänsä pääset liikkumaan sieltä ilman miestäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ylipäänsä pääset liikkumaan sieltä ilman miestäsi?

En pääsekään, ellei määränpää ole kävelymatkan päässä.

Ap

Vierailija
24/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sosiaalitoimisto on kerran myöntämässä bussikortin mutta voit osoittaa, että bussi ei kulje paluumatkalla, niin eikö niiden pidä hankkia taksi tai muu ratkaisu sille paluumatkalle? Kannattaa kysyä. Eihän ne voi olettaa, että miehesi sinua kuskaa.

Vierailija
25/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sosiaalitoimisto on kerran myöntämässä bussikortin mutta voit osoittaa, että bussi ei kulje paluumatkalla, niin eikö niiden pidä hankkia taksi tai muu ratkaisu sille paluumatkalle? Kannattaa kysyä. Eihän ne voi olettaa, että miehesi sinua kuskaa.

Kysyin tästä viimeksi, mutta en saanut vastausta, vaan pelkkiä olan kohautuksia ja "jaa'a" vastauksia, kun kysyin että miten pääsen sieltä takaisin, kun busseja ei mene tarpeeksi. En usko, että suostuvat hankkimaan taksia. Mutta kysyn silti ensi viikolla asiasta enkä suostu jättämään asiaa silloin auki.

Ap

Vierailija
26/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu ei varmasti maksa taksia vaikka olisi tuollainen tilanne.

Vierailija
27/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat tilanteen, bussiaikataulun mukaan lukien.

Voit varmaan olla poissa tuolta töistä ne viikot, kun miehesi ei ole paikkakunnalla.

Kuntouttavasta työtoiminnasta ei niin isoja palkkoja maksella, että niiden rahojen menettämisen pelossa et yrittäisi nyt kysyä poissaolon mahdollisuutta ko. viikoilla.

Työtoiminnan kestoa on varmaan mahdollisuus jatkaa sieltä loppupäästä, jotta tulee täysi aika tehdyksi, mikä se sitten onkin.

Selkeää kaikille osapuolille, kun puhut asian kuntoon heti huomenna. Tuskin työnantajapuolella on mitään tätä järjestelyä vastaan, kun se on jo etukäteen tiedossa ja sovittu.

Jos sitä työneuvojaa (vai mikä nimike se nyt oli) ei kiinnosta sopia asiaa työnantajatahon kanssa ja auttaa sinua tässä, ota yhteys hänen esimieheensä. - Uskomaton silmienpyörittelijä - kaikenlaiset sitä päästetään hoitamaan muiden asioita.

Tsemppiä, ap. Kyllä asia varmasti järjestyy.

Vierailija
28/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat tilanteen, bussiaikataulun mukaan lukien.

Voit varmaan olla poissa tuolta töistä ne viikot, kun miehesi ei ole paikkakunnalla.

Kuntouttavasta työtoiminnasta ei niin isoja palkkoja maksella, että niiden rahojen menettämisen pelossa et yrittäisi nyt kysyä poissaolon mahdollisuutta ko. viikoilla.

Työtoiminnan kestoa on varmaan mahdollisuus jatkaa sieltä loppupäästä, jotta tulee täysi aika tehdyksi, mikä se sitten onkin.

Selkeää kaikille osapuolille, kun puhut asian kuntoon heti huomenna. Tuskin työnantajapuolella on mitään tätä järjestelyä vastaan, kun se on jo etukäteen tiedossa ja sovittu.

Jos sitä työneuvojaa (vai mikä nimike se nyt oli) ei kiinnosta sopia asiaa työnantajatahon kanssa ja auttaa sinua tässä, ota yhteys hänen esimieheensä. - Uskomaton silmienpyörittelijä - kaikenlaiset sitä päästetään hoitamaan muiden asioita.

Tsemppiä, ap. Kyllä asia varmasti järjestyy.

Aionkin ottaa tuonne ensi viikon tapaamiseen mukaan bussiaikataulun, niin virkailija voi itse katsoa, ettei busseja kulje tarpeeksi. 

En pelkää sitä tulonmenetystä, vaikka olisin luvattomasti poissa sen yhden päivän/viikossa, vaan pelkään saavani karenssin, käsittääkseni sen saa helposti jos on poissa kuntouttavasta työtoiminnasta ilman lupaa.

Viimeksi kun tapasin asian tiimoilta jonkun, se oli sosiaalityöntekijä joka teki jonkin arvion silloin kuntouttavaa työtoimintaa varten, voi olla ettei hän tiedä näistä niin paljoa. Ensi viikolla tapaan täältä kuntouttavan työtoiminnan toimipaikasta jonkun vastuuhenkilön, jonka kanssa tutustun toimintaan ja hän kertoo siitä minulle ja minulle valitaan puoli, jonne menen jne. Hän nyt ainakin varmasti tietää, miten tällainen ongelma pitäisi ratkaista.

Ap

Vierailija
29/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ikävä tilanne, mutta pakko sanoa, että en vain oikein ymmärrä, miten olet ajokortittomana, köyhänä ja sairaana päätynyt asumaan tuollaiseen paikkaan, mistä ei pääse minnekään. Eikö olisi parempi asua tuollaisessa tilanteessa jossain yhteyksien äärellä?

Vierailija
30/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt peruskoulun eikä se häiritse johtaja asemassa olevaa vaimoani. Olen kuulemma ihana. Se riittää.

Vierailija
31/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä helvetin korvessa asutte. Jos ei bussitkaan kulje.

Vierailija
32/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ikävä tilanne, mutta pakko sanoa, että en vain oikein ymmärrä, miten olet ajokortittomana, köyhänä ja sairaana päätynyt asumaan tuollaiseen paikkaan, mistä ei pääse minnekään. Eikö olisi parempi asua tuollaisessa tilanteessa jossain yhteyksien äärellä?

En ollut tällaisessa tilanteessa, kun muutimme tänne ja silloin täällä kulki vielä bussejakin. Olen asunut jo vuosia syrjässä ja nautin olostani täällä ja sen hetken jonka olen joutunut asumaan keskustassa tai kaupungin läheisyydessä, olen vihannut joka hetkeä. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän