Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iida, 26, laski kuinka paljon vauvaan menee rahaa vuodessa - tulos yllätti

Vierailija
02.10.2019 |

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/465713b3-72f1-46a6-9ec6-6e06…

Yli kymppitonni.. noihin korvikkeisiin mennyt ymmärrettävästi iso osa, mutta silti. Esim ekana vuotena tonni vaatteisiin? Kuka edes viitsii ostaa uutena nykyään, vaikka ei olisi rahasta kiinni?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jyvitän vauvavuoden menot tasan minun ja mieheni kesken, niin minulla meni vauvaan vähemmän rahaa kuukaudessa kuin työssä käymiseen (matkat + lounaat).

Varmaan myös tienasit vähemmän kuin töissä.

Vierailija
22/29 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on sama henkilö jonka kirjoituksia ruodittiin palstalla silloin kuin aiheena oli Iidan pariutumiskriteerit.

Ennustin silloin 99% varmuudella tulevaisuutta sinkkuna (johtuen epärealistisista kriteereistä miehen tason suhteen) ja kieltämättä olin yllättynyt artikkelista.

Tosin:

https://www.lily.fi/blogit/iidan-matkassa/olen-ikuisesti-sinkku/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se Ida, jolla oli 2 tai 3 isäehkokasta lapselle? :(

Kyseessä oli Iida joka deittaili tasokkaita miehiä ja kirjoitti blogissaan ettei tyydy vähempään.

Silloin palstaiset pitivät näkemyksiäni seksistä huippumiesten kanssa vs sitouttamisesta höpönlöpönä.

Joskus kannattaisi kuunnella asiantuntijan neuvoja.

Vierailija
24/29 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillälapsi maksoi ekan vuoden osalta n. 25 000 euroa:

-synnytys ja perhehuone 5 pv kulut 700 e

- korvikkeet ja ruoka 1000 e

- passi ja kuvat 100 e

- vakuutus 400 e

- lapsen vesimaksut 120 e

- turvakaukalo ja vaunut 400

- vauvan vaatteet 200 e

- syöttötuoli 30 e

- lakanat, peitot, tyynyt jne 40 e

- rintareppu 120 e

- kantorinkka 180 e

- omavastuut lääkärikäynneistä (80 eper sairaus) 340 e

- vitamiinit, hammasharjat jne. 50 e

- vaipat n. 1300 e

- ristiäiset 500 e

- valokuvaus 200 e

- vanhempien isyys-, äitiys ja vanhempainvapaiden kustannukset 20 000 e

Vierailija
25/29 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jyvitän vauvavuoden menot tasan minun ja mieheni kesken, niin minulla meni vauvaan vähemmän rahaa kuukaudessa kuin työssä käymiseen (matkat + lounaat).

Toki, mutta menoistahan tässä puhuttiin. Tulot voisivat tippua ilman vauvaakin esim. työttömyyden tai sairauden takia.

Vierailija
26/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoin meno on perhevapaan aiheuttamat tulonmenetykset. Ihan joka naisella.

Näinpä, miksi tätä ei useimmiten osata laskea mukaan? Jo pelkkä vuoden vanhempainvapaa vaimikäsenytonkaan maksaisi mulle luokkaa 15-20 tonnia. Toinen vuosi kotona, ja siihen saa lisätä melkein 30 tonnia päälle. Eli jo pelkästään tulonmenetyksiin menisi tyypillisessä kahdessa vuodessa jopa 50 tonnia, eikä mukana ole yhtä ainoaa hankintaa, isompaa asuntoa, ruokaa, ei mitään. 100 tonnia koko lapsen kasvattamiseen aikuiseksi kuulostaa todella aliarviolta!

Vierailija
27/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kasvattaminen 18-vuotiaaksi maksaa keskimäärin n. 100000e.

Vuonna 2014 se kai oli 130000 e. Nykyisin varmaan enemmän. 150000?

Vierailija
28/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta menoistahan tässä puhuttiin. Tulot voisivat tippua ilman vauvaakin esim. työttömyyden tai sairauden takia.

Jos alat harrastaa jotain jonka kk-maksu on 50e, mutta joka vaatii että pidät joka perjantai palkattoman vapaan, onko harrastuksen hinta 50e kuussa vai enemmän?

Tottakai myös tulojen tippuminen asian x takia on asiasta x aiheutunut kulu!

Vierailija
29/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-ajat olivat ehdottomasti ne halvimmat ajat ainakin omien lasteni kohdalla. Monet tarvikkeet ja vaatteet saatiin käytettyinä sukulaisilta ja ystäviltä eikä ruokaankaan mennyt juuri rahaa. Vaipat taisivat olla suurin menoerä sekä yhdet uutena ostetut vaunut (jotka toinen lapsi sitten toki peri).

Nyt nuo teinit kuluttavat aivan tolkuttomasti rahaa. Ruokaa kuluu hirveät määrät, lukiokirjoihin  ja koulumatkoihin menee tonneja ja harrastuksiin samoin. Vaatteita saa olla ostamassa jatkuvasti ja lisäksi puhelimet, netit ja vastaavat. Tulee rippijuhlia, ylioppilasjuhlia, autokouluja, kielikursseja jne.

Haikeana muistelen sitä vauva-aikaa kun oli vielä rahaa ostaa jotain itsellekin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi