Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies syö mun gluteenittomat ruoat

Vierailija
02.10.2019 |

Miten teillä muilla, joilla on toinen puolisko allerginen jollekin ruoka-aineelle? Käykö niin, kuin meillä:
Hommaan itselleni kaappiin esim. gluteenitonta mysliä ja gluteenittomia kaurahiutaleita, pakkaseen gluteenittomia karjalanpiirakoita, jne. Näille on siis ihan omat paikat meillä, että ei voi erehtyä. Miehelle ostetaan normaaleja karjalanpiirakoita yms. Hänellä on muutenkin tosi paljon laajempi repertuaari juttuja, mitä voi syödä.

Sitten kun menen "kaapilleni", siellä ei olekaan enää yhtään kaurahiutaleita tai karjalanpiirakoita. Mies on popsinut ne, kun normaalit karjalanpiirakat ja kaurahiutaleet oli loppu!!! Mutta ei osta tilalle mitään?? Itse olen ollut sitten koko illan siinä luulossa, että kaapissa on sitä ruokaa, mitä viimeksikin oli. Niin sitten kotoa ei oiken löydy mitään, millä sen voisi korvata.

Ärsyttää, koska nuo gluteenittomat ruuat ovat niin paljon kalliimpiakin kuin tavalliset.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jo v.ttuilua mieheltä.

Vierailija
22/57 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan syö vapaaehtoisesti sellaista sontaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie mies kauppana ja laita katsomaan hintaero normi karjalanpiirakoille ja gluteenittomille. Tietty jos sinä maksat ruuat niin ei välttämättä tehoa. Ja laita mies samalla kauppareissulla ostamaan sulle varastamansa ruuat.

Ei en ole syönyt miehen viimeisiä gluteenittomia leipiä vaan säästin hänelle aamuapalalle ja söin vehnäleipää kerta voin sitä syödä (vaikka se onkin huonomman makuista kuin itseleivottu gluteeniton leipä). Ja huomenna leivon lisää gluteenitonta leipää ja syön itsekkin sitä sitten kun ei ole viimeiset palat kyseessä.

Vierailija
24/57 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies nuolee pillunki ilman lupaa, siitä en ihan nyt niin ole pahana, mutta kumminki.

Vierailija
25/57 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kasvaa kaapissa Gorilla Glue ja Girl Scouttia, joskus miettiny chilejäki, mutta ei jaksa.

Vierailija
26/57 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittaa noi keliaakikot erityistuotteidensa kanssa. Miksei voi syödä luontaisesti gluteenitonta ruokaa, jos sairastaa keliakiaa. Pitääkö siitä gluteenisesta ruuasta tehdä keinotekoisesti gluteenitonta.

Vierailija
27/57 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gluteeniton ruoka on kaikille saman hintaista. Jos haluat syödä jotain "erikoistuotteita" niin maksa itse.

Mistä sait käsityksen, ettei ap maksa itse? Hänhän sanoi hommaavansa ruoat.

Vierailija
28/57 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huvittaa noi keliaakikot erityistuotteidensa kanssa. Miksei voi syödä luontaisesti gluteenitonta ruokaa, jos sairastaa keliakiaa. Pitääkö siitä gluteenisesta ruuasta tehdä keinotekoisesti gluteenitonta.

Varmaankin siksi, että joskus AP haluaa syödä karjalanpiirakoita! Pitääkö AP:n aina syödä vaan lanttua ja kurkkua, koska viherpiipertäjät-vegaanit vetää herneet nenään? 

Vierailija
29/57 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revisiitä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin siksi, että joskus AP haluaa syödä karjalanpiirakoita! Pitääkö AP:n aina syödä vaan lanttua ja kurkkua, koska viherpiipertäjät-vegaanit vetää herneet nenään? 

Aika heikot tiedot ravinnosta keliaakikolla, kun luulee, että vain lanttu ja kurkku on ruoka-aineista gluteenitonta.

Vierailija
30/57 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miksi ja miksi. Helppohan se on sanoa tuollaista, jos itsellä ei ole minkäänlaisia rajoitteita. Tämähän oli perustelu siihenkin kun ruhtinaallinen 20e/kk tukikin keliaakikoilta poistettiin. Kyllä sitä välillä itse kunkin tekee mieli syödä vaikkapa niitä karjalanpiirakoita. Eihän sitä maitoakaan ole pakko juoda ollenkaan, jos on laktoosi-intorelanssi, ihan turhia kaikki laktoosittomat tuotteet. 

Btw aika moni niistäkin tuotteista, jotka olisivat muuten luontaisesti gluteenittomia saattaa sisältää jäämiä vain koska niitä käsitellään gluteenillisten tuotteiden kanssa samassa tilassa. Kaurakin on tällainen tuota, joka on ostettava gluteenittomana ja on totta kai heti monin verroin kalliimpaa. 

Vierailija
31/57 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti uskoitte tämänkin sadun?

Teille menisi varmaan läpi sekin, jos joku väittäisi "Mieheni käyttää terveyssiteeni, mitä teen"`?

Vierailija
32/57 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miksi ja miksi. Helppohan se on sanoa tuollaista, jos itsellä ei ole minkäänlaisia rajoitteita. Tämähän oli perustelu siihenkin kun ruhtinaallinen 20e/kk tukikin keliaakikoilta poistettiin. Kyllä sitä välillä itse kunkin tekee mieli syödä vaikkapa niitä karjalanpiirakoita. Eihän sitä maitoakaan ole pakko juoda ollenkaan, jos on laktoosi-intorelanssi, ihan turhia kaikki laktoosittomat tuotteet. 

Btw aika moni niistäkin tuotteista, jotka olisivat muuten luontaisesti gluteenittomia saattaa sisältää jäämiä vain koska niitä käsitellään gluteenillisten tuotteiden kanssa samassa tilassa. Kaurakin on tällainen tuota, joka on ostettava gluteenittomana ja on totta kai heti monin verroin kalliimpaa. 

Eikö kuitenkin ole viisainta syödä sitä, mitä omalle keholle sopii eikä vinkua kun ei voi syödä, mitä naapuri syö.

Gluteenitonta ruokaa löytyy pilvin pimein ilman erikoistuotteita ja kalliita hintoja.

Vierailija
33/57 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä vittuilevia kommentteja.

Vierailija
34/57 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kuitenkin ole viisainta syödä sitä, mitä omalle keholle sopii eikä vinkua kun ei voi syödä, mitä naapuri syö.

Gluteenitonta ruokaa löytyy pilvin pimein ilman erikoistuotteita ja kalliita hintoja.

No tietysti on, mutta taitaa olla joku muu joka vinkuu gluteenittomasta ruuasta? Jos ruokaa voi valmistaa gluteenittomana mikä ongelma siinä on? Samalla tavalla ne gluteenilliset tuotteetkin on jatkojalostettuja useimmiten. Ja en kyllä sanoisi, että pilvin pimein. Hinta määräytyy yleensä vain siitä, että tuota sattuu olemaan gluteeniton, oikeita perusteluja sille harvoin on. Tästä on kyllä ihan syytäkin vinkua.

Vierailija
35/57 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjimmaaltaan kysymyshän tässä ei ole se, että mies syö puolisonsa erikoisruokavalion ruuat, vaan se, ettei mies VÄLITÄ puolisostaan sen vertaa, että pystyisi laittamaan hänen (terveytensä)/tarpeensa omiensa edelle. ITSEKÄS ihminen välittää ensisijaisesti tämän tyyppisissäkin tilanteissa vain itsestään ja omasta mahastaan, ei elämänkumppaninsa mahasta.

Teko on myös RÖYHKEÄ, sillä erikoisruokavalion ruuat ovat kalliimpia, eikä niitä saa kaikista kaupoista. Gluteenittomia karjalanpiirakoita ei saa siitä lähialepasta, vaan joudut hakemaan ne kauempaa isommasta marketista. Ja montakohan kertaa ko. ihminen on lähtenyt saman tien syötyjen tilalle hakemaan uudet ruuat?

Ongelma on siis isompi, kuin ne syödyt piirakat. Toista ei voi muuttaa, toisen on haluttava itse muuttua. Tällä hetkellä katselen omassa suhteessani kyseisen kaltaista miestä, mutta oma asunto onkin etsinnässä.

Vierailija
36/57 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo se ulina. Ei pitäisi olla sinulta mitenkään pois, jos joku keliaakikko haluaa syödä leipää tai makaronia ja maksaa siitä vapaaehtoisesti kalliimman hinnan. Gluteenittomissa viljoissa ei sitä paitsi ole mitään keinotekoista.

Vierailija
37/57 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen keliaakikko eikä mieheni ja lapseni suostu gluteenitonta syömään. Rauhassa saa gluteenittomat tuotteeni olla.

Mä oon keliaakikko, mies ja lapsi normaaleita. Leivät ym on erikseen eli tietyssä paikassa mun kalliit g leivät. Ovat saaneet olla rauhassa. Mutta kyllä meillä aonalim kaikki suö jos esim teen gluteenittomista makaroneista laatikon, tai gluteenittomat lihapullat. Teen meillä ruuat päääosin. Herramun jee, jos nuo ei kelpaisi niin saisivat kyllä itse loihtia vehnäversionsa. Sitäpaitsi noista esim lihapullista ei huomaa mitenkään maun perusteella kumpia ovat.

Eli teillä mies ja lapset ei syö esim lihakeittoa, uunilohta, kermaperunoita, gratiinikasviksia etc koska nehän ei missään tapauksessa sisällä vehnää eli gluteenia.. ? No on meitä moneksi. Kelpaako edes kokis tai jäde tai samppanja, ei niissäkään ole vehnää.

Vierailija
38/57 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

$$$$$ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen keliaakikko eikä mieheni ja lapseni suostu gluteenitonta syömään. Rauhassa saa gluteenittomat tuotteeni olla.

Mä oon keliaakikko, mies ja lapsi normaaleita. Leivät ym on erikseen eli tietyssä paikassa mun kalliit g leivät. Ovat saaneet olla rauhassa. Mutta kyllä meillä aonalim kaikki suö jos esim teen gluteenittomista makaroneista laatikon, tai gluteenittomat lihapullat. Teen meillä ruuat päääosin. Herramun jee, jos nuo ei kelpaisi niin saisivat kyllä itse loihtia vehnäversionsa. Sitäpaitsi noista esim lihapullista ei huomaa mitenkään maun perusteella kumpia ovat.

Eli teillä mies ja lapset ei syö esim lihakeittoa, uunilohta, kermaperunoita, gratiinikasviksia etc koska nehän ei missään tapauksessa sisällä vehnää eli gluteenia.. ? No on meitä moneksi. Kelpaako edes kokis tai jäde tai samppanja, ei niissäkään ole vehnää.

Tulit sitten saivartelemaan. Onko kivaa?

Vierailija
39/57 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gluteeniton ruoka on kaikille saman hintaista. Jos haluat syödä jotain "erikoistuotteita" niin maksa itse.

No niinhän minä maksankin! Miten tän nyt sai käännettyä tuollaiseksi :D

Ei ollut siitä kyse, vaan siitä, että kun olen ostanut itselleni sitä gluteenitonta ruokaa, niin mies syö ne pois. 

-ap

Sä jotenkin luulet, että sun on syötävä jotain erityisruokaa. Miksei sulle kelpaa luonnollisesti gluteeniton ruoka?

Luontaisesti gluteeniton karjalanpiirakka tai näkkileipä tai mysli on monta kertaa kalliimpaa kuin normiversio.

Vierailija
40/57 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän minä maksankin! Miten tän nyt sai käännettyä tuollaiseksi :D

Ei ollut siitä kyse, vaan siitä, että kun olen ostanut itselleni sitä gluteenitonta ruokaa, niin mies syö ne pois. 

-ap

Sä jotenkin luulet, että sun on syötävä jotain erityisruokaa. Miksei sulle kelpaa luonnollisesti gluteeniton ruoka?

Koska joskus tekee mieli karjalanpiirakoita ja kaurapuuroa?

Kaura on muuten luonnollisesti gluteenitonta. Elovena ei vaan voi taata, että niiden tuotteessa ei ole kontaminaatiota. Siksi se ei ole "gluteenitonta kauraa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme