Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksityisyys parisuhteessa, mikä on ok

Vierailija
02.10.2019 |

Meinasin jodlata jotain terveyteeni liittyvää, mutta mulla oli vaikeuksia muotoilla asiani. Sitten poikaystävä tuli juttelemaan mulle. Ajattelin, että no nyt en ainakaan voi keskittyä. Kumitin koko jutun ja poikaystävä pahastui siitä, koska ajatteli, että salailen jotain. Poistui ovet paukkuen eikä antanut mun selittää.

Aion yrittää selittää hänelle mitä tapahtui kohta uudestaan, mutta mulla on paha fiilis siitä, koska kun aiemmin on tapahtunut jotain samankaltaista hän ei ole uskonut selityksiäni.

Totta puhuen mua jopa häiritsee kuinka usein mun poikaystävä kuikuilee mun näyttöjä ja haluaa tietää mitä teen kännykällä ja koneella. En oikeen edes tiedä mikä siinä häiritsee, ehkä se että googlettelen ajoittain mitä tyhmimpiä kysymyksiä? En osaa sanoa. Uskollinen olen ollut aina.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin parisuhteessa on oikeus yksityisyyteen. Toisaalta parisuhteeseen kuuluu tärkeänä osana yleensä luottamus ja se, että voi olla oma itsensä ja puhua itselle tärkeistä ja henkilökohtaisista asioista.

Olisi hyvä, jos saisit juteltua poikaystäväsi kanssa. Suuttuminen ja tilanteesta pois lähteminen ei ole reilua sinua kohtaan. Ehkä hän ei luota sinuun, tai kokee, että ei saa yhteyttä sinuun? Selviää toivottavasti juttelemalla.

Vierailija
2/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kommunikoida poikaystävän kanssa siitä, miksi et halua kertoa hänelle, mitä googlaat tai jodlaat. Kerrot, että sinua hävettää tyhmät kysymyksesi tai että trollaat huviksesi AV:lla. Yleensä sitä nimittäin helposti kuvittelee todellisten syiden tilalle paljon pahempia asioita, jos ei tiedä totuutta.

Sinänsä oon kyllä sitä mieltä, että hyvässä parisuhteessa pitäisi pystyä kertomaan, jos jokin asia esim. omassa terveydessä huolettaa. Ehkä poikaystävästä olisi jopa ollut apua viestin muotoilussa? Ajattele se mahdollisuutena, ei uhkana! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä tiukasti kiinni omasta näkemyksestäsi, koska et tee mitään väärää. Poikaystävän tulee kehittyä tässä asiassa.

Vierailija
4/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä ei todellakaan toisten kännyköitä, tabletteja tai tietokoneita töllätä. Minun viestit ei muille kuulu, ei edes miehelle vaikka naimisissa ollaan. Sama pätee mieheen. Ei kyse ole siitä, että olisi salattavaa, vaan siitä, että jollain toisella voi olla sydämellä asioita, joita ei halua muiden tietävän. Meillä ei ole tapana jakaa keskenämme muiden salaisuuksia.

Omista terveysjutuista todellakin kerron heti miehelle. Hän myös minulle. Niitä ei jätetä kertomatta.

Yksityisyyttä pitää olla, mutta kaikkea ei pidä peitellä, etenkin jos voi vaikuttaa toisen elämään.

Vierailija
5/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodlasit ja kumitit?

Vierailija
6/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenko ainoa, joka ei ymmärrä tätä jodlaamista? alppityylistä joikaamista?

Vierailija
7/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jodlasit ja kumitit?

jodlata = laulaa alppityylillä

kumittaa = pyyhkiä pyyhekumilla

Aika outoa kyllä.

Vierailija
8/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä tämä ketju poikikselle?

Näyttöjen kyylääminen sun muu kuulostaa aika sairaalloiselta touhulta, ei kuulu normaaliin parisuhteeseen.

Vierailija
9/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

@2 ja @4 Poikaystävä siis tietää näistä mun terveyshuolista, mutta ei ole vaikuttanut erityisen kiinnostuneelta kuulemaan niistä. Hänestä on varmaankin ajantuhlausta kuluttaa yhtään enempää aikaa niiden miettimiseen kun taas itse olen kyllästynyt jatkuvaan flunssa- ja tulehduskierteeseen. Tosin omakin veikkaus on, että tämä kierre johtuu pitkälti stressistä, eikä kyse ole mistään sen vakavammasta. En jaksaisi ravata lääkärillä, mutta toisaalta haluaisin kuulla muiden objektiivisen mielipiteen. Siksi jodlaan.

@8 Joo, on jopa hieman epäkohteliasta mun mielestä? Itselle ei tulis mieleenkään kuikuilla toisten näyttöjä...

-ap

Vierailija
10/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olenko ainoa, joka ei ymmärrä tätä jodlaamista? alppityylistä joikaamista?

Taidettiin molemmat googlata tämä. Urbaani sanakirjakaan ei antanut kummempaa selitystä.