Tori.fi hinnoittelusta: Paljonko pyytäisitte/maksaisitte...
... tyylikkäästä, hyvää merkkiä ja laatua olevasta vaatteesta, jonka myyntihinta on 70€. Uusi, hintalaput edelleen kiinni. Onko 40€ liikaa pyydetty? Tiedän että kova kirppishinta, mutta kirpaisisi myydä tuota halvemmalla, koska olen itse siitä tuon 70 maksanut.
Kommentit (32)
Riippuu merkistä. Jos se on Marimekko, Papu, Kaino, Nosh tmv näitä suosittuja merkkejä, niin menee helposti kaupaksi. Ja jos koko ei ole ääripää eli xs tai xl.
Lähes minkä tahansa vaatteen saa aleja odottamalla puoleen hintaan. Tuo on siis jo kalliimpi kuin kaupasta saisi pienellä vaivannäölla..
No ellei sulla ole valtava kiire saada sitä myytyä, niin eihän siinä mitään häviä jos kokeilee sitä 40 hintaa, mutta tällöin jo otsikkoon kannattaa kirjoittaa uusi, ei sitä muuten monikaan katso välttämättä. Riippuu sit merkistä ja siitä, onko muilla sun kanssa samanlainen vaatemaku, et meneekö se. Jos tinkaajia ilmaantuu heti, niin voi päätellä että vaatetta kohtaan on kuitenkin kiinnostusta, sit voi odotella hetken josko joku haluaisi sen ostaa pyyntihinnalla. Jos ei mene järjellisessä ajassa niin voi tarjota tinkaajalle, tai alentaa hintaa ilmoituksessa.
Omalta kohdaltani sanoisin, että voisin maksaa 40, jos se olisi juuri sellainen tuote, jota muutenkin olisin katsellut/halunnut. Heräteostoksia en tolla hinnalla ostaisi.
En maksaisi 40€. Tolla rahalla saan suoraan kaupasta alennusmyynnistä kolme vaatetta. En muutenkaan maksaisi kirpputorilla tuollaista hintaa yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vielä hintalappu on kiinni, niin itse ajattelen kahta asiaa:
- Olet ostanut sen todennäköisesti alesta tyyliin -50% tai jopa -70% alennuksessa ja nyt yrität myydä sitä kuin olisit maksanut siitä täyden hinnan
- Olet varastanut tuotteenTai
- huono istuvuus
- päällä epämiellyttävän tuntuinen materiaaliNoissa tilanteissa se palautetaan kauppaan palautusajan puitteissa. Aletuotteita ja varastettuja ei voi palauttaa, joten se pitää itse myydä eteenpäin.
Ei kauppaan noin vaan palauteta virheetöntä tuotetta. Tämä kun oli joku merkkivaate, ei mikään H&M.
70 € vaate ei mitään ihmeellistä merkkiä ole, h&m:llä on monia sen hintaisia ja kalliimpiakin vaatteita. Lähes poikkeuksetta normaalihintaisille käyttämättömille tuotteille tarjotaan palautusoikeus, arvokkaille merkkituotteille myös. Omituinen käsitys sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Olet ostanut sen todennäköisesti alesta tyyliin -50% tai jopa -70% alennuksessa ja nyt yrität myydä sitä kuin olisit maksanut siitä täyden hinnan
- Olet varastanut tuotteenTai
- huono istuvuus
- päällä epämiellyttävän tuntuinen materiaaliNoissa tilanteissa se palautetaan kauppaan palautusajan puitteissa. Aletuotteita ja varastettuja ei voi palauttaa, joten se pitää itse myydä eteenpäin.
Ei v---u kuinka paljon sylettää ihmiset jotka kuvittelee että kaupasta ostetulla vaatteella on olemassa joku "palautusaika". Ei kuule ole.
Kyllä tosiasiat voi joskus sylettää, varsinkin hauraampia mieliä. Vaikka myyjiä ei kukaan pakota tarjoamaan palautusoikeutta virheettömille tuotteille lähes kaikki kuitenkin tarjoavat, useimmat jopa hyvin pitkän palautusajan ja jopa aletuotteille.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu merkistä. Jos se on Marimekko, Papu, Kaino, Nosh tmv näitä suosittuja merkkejä, niin menee helposti kaupaksi. Ja jos koko ei ole ääripää eli xs tai xl.
tämän palstan lukijakunnassa XL koot viedään käsistä
Ennen lahjoitin yleensä aikuisten vaatteet pois, mutta sittemmin olen myös myynyt omia vaatteita ja yllättynyt, miten hyvin olen saanut niistä rahaa. En tosin Torissa vaan nettihuutokaupassa. Ja myyn käytettyjä XL-XXL-kokoisia vaatteita olemattomalla lähtöhinnalla. Esim. COS:in mekot 20-35 e + paketin postarit. Monkin mekot 20-30 e + paketin postarit - what, en maksanut niistä itsekään niin paljon. Yksi isoimpia yllätyksiä: Lindexin Holly&Whyte-mekko 25 e + postarit. Olin jostain saanut sellaisen käsityksen, että aikuisten vaatteita olisi jotenkin vaikea myydä netissä. Ehkä niitä on jopa helpompi saada kaupaksi kuin livekirpulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Olet varastanut tuotteenKauheaa :D Oletko aina yhtä kyyninen ja negatiivinen?
En, vaan en ole sinisilmäinen ja olen oppinut miten tori/kirpparimyyjät yrittävät huijata. Eivät tottakai kaikki.
Miten myyjä tarkalleen ottaen yrittää huijata sinua noissa edellä mainituissa tilanteissa?
40€ saa pikkupullon kelpo viskiä. 70€ saa ison pullon kohtuullisen hyvää viskiä.
^^ hyvin sanottu siellä perällä