TAMMIMASUJEN PE-SU
Kommentit (21)
En saanut viime yönä unta ja nyt sen kyllä huomaa....Tänään olis oma neuvolalääkäri aika ja sit pikku miehen 1,5v neuvola missä saa taas rokotuksen...Ja äippä saa sit kiukut:)
Mua vaan jotenkin jännittää enemmän nyt kun se kun mentiin ultraan, ja kun ekaa kertaa kuulen sydän äänet, ollut jotenkin pelko että entä jos ei kuulu mitään!!
Lootuskukkanen ja "Frank" (miehen idea) siihen asti kunnes sukupuoli selviää 14+4
Mullakin takana huonosti nukuttu yö. Kolmonen näki yöllä painajaisia ja kömpi meidän sänkyyn aamuyöstä ja enhän minä enää sen jälkeen saanut nukuttua kunnolla kun oli muutenkin kuuma ja sitten vielä tollainen "elävä lämpöpatteri" tossa vieressä lämmittämässä. Seiskalta annoin periksi ja hiippailin keittiöön surffailemaan nettiin kun on kerrankin rauha maassa koko muun perheen nukkuessa.
Kimmille vielä yksi kysymys tosta doplerista (sori). Ostitko sen mallin joka maksaa 18€ + postikulut 6€? merkki taisi olla angelsound Jumper. Vai löysitkö sieltä jonkun "paremman" mallin?.
Mulla alkoi vaivata eilisen kävelylenkin jälkeen vasen lonkka. Siinä on ollut joskus aikaisempien raskauksien aikaan limapussitulehdus ja pahoin pelkään, että samoja oireita olisi tiedossa tälläkin kertaa. Mun jalat ei muutenkaan "tykkä" kävellen tehdyistä lenkeistä (en vissiin ole koskaan oppinut tekemään sitä oikein:) joten täytyy kait "tyytyä" juoksuun niin kauan kun sitä nyt pystyy vielä tekemään. Nyt aamulla toi kinttu tuntui onneksi ihan hyvältä (kiitos venyttelyn / hieronnan) ja toivottavasti pysyykin sellaisena kun mulla on sekä tänään että huomenna kaksi pump-tuntia vedettävänä, joten lepoa ei ole tiedossa. Muuten olo ok. Olin eilen tuntevani ihan kevyitä liikketä tuolta vatsasta, mutta mene ja tiedä olivatko ne vielä "sitä itseään".
Lootuskukalle tsemppiä neuvolalääkärille ja kaikille mukavaa perjantaipäivää
toivottelee:
KainoElvi ja kaveri rv13+0
Jos linkki toimii, niin käykääs katsomassa kiinalaisesta kalenterista kumpi on tulossa. ;)
http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf
Meillä pitää kahdella kolmesta paikkansa, jännä juttu. Nyt tästä tulossa kalenterin mukaan ja tyttö, ja kieltämättä nyt on alkanut olemaan vahvempi tyttöolo.. =)
Minnikki rv 15+3
Kävelin just neuvolasta kotiin ja ulkona on kyl nyt jo tosi kuuma.Hyvä vaan,täytyy vähän mennä saamaan väriä pintaan,koko kesänä ei oo yhtään ruskettunu.Neuvolassa kaikki oli niin kuin pitääkin,veriarvot oli tosi hyvät ja sydänäänet kuului kovaa.Kohtukin alkaa jo nouseen kovasti ylöspäin,ja masustakin sanoi et onpas se kasvanu.Joo,maha näyttää siltä et voisin olla pidemmälläkin.
Aika jännä toi kiinalainen kalenteri,sen mukaan olis poika tulossa.Katoin siitä kavereidenkin tiedoilla ja kaikissa neljässä piti paikkansa!No neljän viikon päästä saa tietää sit kumpi olis tulossa,toivottavasti olis se poika.
tepa ja jallu 15+4
Hauskoja nuo testit. Itseasiassa lähdin niitä etsimään sen takia, kun muistin, että niissä oli virtsan väristä jotakin.. Eli neon keltainen virtsa viittaa tyttöön. Olen nimittäin kiinnittänyt tässä raskaudessa huomion tuohon, että virtsa on neon keltaista, ja muistelin, että jossain muussakin raskaudessa näin oli, ja koska meillä on kaksi poikaa ja yksi tyttö, niin veikkailinkin, että ois tytöstä viimeks ollut tällaista. =) Vasen rinta on mulla kyllä ollut aina suurempi kuin oikea, jo ennen raskauksia. No joo, huumorimielessä näitä tietysti. ;)
Olo on jotenkin taas tosi vetämätön. Usein aamuisin tuntuu, että lähtee kone käyntiin tosi hitaasti..
Tulin taas jotain kirjotteleen, vaikka ei ihmeitä kuulukaan..
Kiinalaisen kalenterin mukaan tyttö ois tulossa ja tyttöolo ollutkin alusta saakka pahoinvoinnin takia (en kylläkään ole edes oksentanut, onneksi). MUTTA nyt olo vaihtunut poikaoloksi.. Raskausviikotkin oli ultran mukaan oikein, joten senkin perusteella poikaa voisin kuvitella, kun heti on munasolu hedelmöitynyt ovulaation aikaan ja eikös sanota et poikasiittiöt on nopeampia?
Saa nyt nähä sitten joskus, jos kysytään sukupuolta tai sitten vasta, kun syntyy.. jota en malttais millään odottaa, vielä puoli vuotta, plääh ja puuh! Tai siis eihän se selviä varmasti, kun sillon sitten kun syntyy :)
Täälläkin olo vetämätön.. No jos se tästä, kun viikonloppu edessä ja rannalla vois nyt asua, kun kerta hienoa ilmaa pukkaa.. mutta toi aurinko ei nyt jaksa yhtään kiinnostaa.. taitaa olla tänään tämmönen masispäivä :( No kuitenkin kaikille toivotan..
Aurinkoista viikonloppua!!
Emmuli rv 13+2
Olin siis tänään neuvola lääkärillä ja kaikki tosi hyvin, hemoglobiini oli 150ihmetteli et miten voi olla niin hyvä.Niin mulla on ollut kaikissa raskauksissa:) Vauvan syke kuului heti 140 lyöntiä sai mitattua.Kohdunkaula niinkun kuuluukin olla.
Tuli hyvä mieli kun kaikki oli ok. Viellä kyllä mietin sitä dopplerin hankkimista, mutta en sit tiedä joudunko sit tilaamaan 80 e koneen ja siihen mulla ei kylläkään ole varaa ( ei noita kortteja oo mulla kun visa electron)
Jos joku suostuisi niin siirtäisin tilille rahaa ja joku tilaisi sen puolestani sieltä ebayn sivuilta.( Laitan oman s.posti osoitteen sitä varten nyt tähän eli lotta.reso@elisanet.fi)
Pliis auttakaa mua saamaan se doppleri vähäsen halvemmalla!!!
Ihanaa kohta pääsen päikkäreille jätkien kaa.
Minäkään en nukkunut yöllä,olisko ollu täysikuu,kun uni ei tullut millään.
Nyt kuitenkin jaksaa siivoilla,kun on niin ihanat ja virtaa antavat ilmat.
KainoElvi ostin just sen merkkisen dopplerin,siihen tulee hintaan vielä pari taalaa ,tai jotain pientä paypal maksua,mut just tuo malli ja hyvä on.Eilen kotiutui nuorempi tyttönikin kumminsa luota ja tykkäsi moneen kertaan kuunnella veljen sydänääniä,sepusteli kokoajan että miltä ne milloinkin kuulostaa ja välillä tuli potkujakin laitteeseen.Ihana illalla käydä nukkumaan,kun ensin kuuntelee vauvelin ääniä ja tietää että kaikki hyvin pikkuylsiössä=)
Tuosta dopplerista vielä,että kyllä täällä suomessa tosiaan on kallista,joku myy tuota laitetta 18eurolla ja saa siitä vielä voittoakin,ja meillä sama laite 84e!!!eli joku saapi paljon voittoa!!
Ja laitelkaahan muutkin vinkkejä jo slöydätte jotain kivaa edullisesti jostakin.
Siivoilua jatkelemaan,kimmi kera salamatkustajan(eivät naapurit äsken huomanneet mitään,kun on löysä paita,vaikka maha on jo "naurettavan" suuri,naapurilla on vauva hoidossa ja kyselivät sitten että onko mulla vielä vauvakuumetta ilmassa...joo onhan tuota :)
Aurinkoista perjantaita kaikille
Kiinalaisen testin mukaan olis tulossa poika. Mulla itsellä tyttö olo. Me ei aijota ottaa sukupuolta selville joten sukupuoli selviää sitten tammikuussa. Mulla lähenee loma loppujaan ja ei jaksais millään ajatellakaan töitä. Olo on niin paljon parempi kun saa olla kotona. Töiden jälkeen olo on taas aivan kuitti.
Tuntuu, että kunto ois huonontunut. Lenkillä ei meinaa jaksaa, hengästyy ja puuskututtaa. noh, kuuluu kuulemma asiaan.
helteisestä päivästä, joka onneksi on iltaa kohti viilentynyt mukavasti.
Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille!
Oon laiska ja kopsaan toisesta pinosta saman viestin, lisään vaan vähän ajankohtaista...
Tuosta kiinalaisesta: 2 ekaa oli oikein, tytön pitäis olla poika ja nuorimman pojan tyttö. Nyt olis sen mukaan tulossa taas poika. Ehkä sen näkee sitten 6 viikon päästä rakenneulrassa. Ajattelin ainakin kysäistä. Näin siitä jo untakin: kätilö sai ultran tehtyä ja kaikki oli ok. Kätilö oli jo papereineen poistumassa huoneesta mun putsatessa mahaa, kun muistin kysyä: 'Niin kumpi siellä nyt sitten oli?' Valitettavasti uni loppui siihen enkä saanut vastausta. :)
Mä sain eilen hakea mansikoita ja ilta menikin sitten niiden kanssa. Esikko auttoi perkaamalla toisen sangoista ihan vapaaehtoisesti. Saikin siitä hyvästä sitten pienen palkkion. Puolet ehdin laittaa hilloksi eilen ja loput sitten tänään, kun hain lisää hillosokeria. Nyt olis suunnilleen 11kg hilloa jääkaapissa. Mietin vaan miten pitkälle se riittää. Yhtään en muista montako purkillista oli viime syksynä. Kummasti sitä vaan menee, kun pitää tehdä 7-8 täytekakkua ennen seuraavaa kesää + sitten kaikki muut mihin käyttää (murot, letut ym).
Mutustan täällä samalla pizzaa, piti vaihteeksi tehdä semmosta. Meillä vaan pizza on semmonen 'pikkuinen' täytteiden suhteen, kun viittä sorttia (kinkku, salami, kebab, katkarapu+ananas) ahtaa pohjaan. Hyvä kun suun saa auki. :) Mutta jos joku puuttuu, niin ei oo enää yhtä hyvää. :P NAM!
Jotain muutakin oli, mutta unohdin jo. Ehkä sitten ens kerralla.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Äippä ja 'J nro5' rv 15+1
Paha olo ja kuvotus ovat hävinneet. Jee!! Suonikohjut vaivaa erityisesti kun joutuu ravaa pesulan ja kodin väliä, sukkahousuja en muista aina vetää jalkaan tai sitten ei vaan huvita.
Joku kertoi mahan olevan jo naurettavan iso, niin täälläkin. Eilen aloin jo miettiä, ettei vaan olis kaksoset tulossa...
rv 15+2
Ystäväni vessahätä herätti minut taasen kerran kellontarkasti 7.30:tä ja koko muu pesue vetää edelleen hartaasti sikeitä, joten mihinkäs muualle sitä päätyy kuin tietokoneelle.
Helteinen päivä näyttäisi olevan tulossa, hyvä niin minä nautin kun normaalisti olen sellainen vilukissa.
Kummankin testin mukaan meille olisi tulossa tyttö. Kiinalainen testi on ennustanut sukupuolen oikein joka kerta, aika jännää. Tyttöolo on vahvistunut itsellänikin ja mies sanoi ultrakuvista, että hänestä ne näyttävät tytöltä. Sukupuolta todennäköisesti kysytään rakenneultrassa/4-D:ssä, joten aika varmasti se sitten selviääkin ennen h-hetkeä.
Minä olen vielä kahdella vaiheella ton doplerin hankinnan kanssa (lähinnä mietin, että tuleeko sitä enää myöhemmillä viikoilla käytettyä kun liikkeet tuntuvat). Mutta Lootuskukkanen: jos sen hankin, niin samalla voin laitteen tilata myös sinullekkin. Palaan asiaan suoraan s.postitse.
Masussa kaikki ok, lähinnä ketuttaa kun nyt helteillä vähemmissä vaatteissa näytän "vaan" lihoneelta, joten sitä oikeaa vauvamahaa täällä odottelen.
Poistun aamukahvin keittoon, vaikkakaan en itse sitä edelleenkään aamulla pysty juomaan niin se tuoksuu jo hyvältä.
Leppoisaa lauantaita,
KainoElvi ja kaveri rv 13+1
Ja kainoelville kiitos jo siitä että otit asian puheeksi.
Mulla on ollut heti aamusta huono päivä, meidän isäntä lainas eilen autoo ystävälle ja nyt sit sain kuulla että se on ajanut kolarin,kuskille ei sattunut mitään mutta meidän autolla on ihan uuden mallinen kylki.
Meidän pikku ukko sai eilen sen MPR tehoste rokotteen ja nuha iski saman tien, nukkuu vieläkin ja se on kyllä outoa,ei mukavaa kun kuume yleensä nousee rokotteista...
Mukavaa Lauantaita telle kaikille masuille
Lootuskukkanen ja pörriäinen 14+5
Onpa kuuma! Aamusta olin asialla ja pesin kaksi ikkunaa - juhannussiivot vielä vähän kesken :1 Nyt odottelen, että aurinko kääntyisi lämmittämään toista puolta talosta että pääsisin viimeisten ikkunoiden kimppuun. Tosin rauhallisesti, ettei tule illalla katumusharjoituksia vessan äärellä...
Eilen sain äitipolilähetteen ja menen sinne puolentoista viikon päästä näytille. Kuulin että meidän nla-lääkäri on tosi nihkeä laittamaan mihinkään suuntaan, joten eipä kumma että jäi mullakin se ultra sitten kokonaan väliin :( Nyt vähän harmittaa, kun olisi ollut kiva nähdä kuitenkin pikkuinen. No, pääasia että tuli tuo lähete nyt sitten ja pääsen käymään lääkärillä.
Illalla taas oksensin, kun jo luulin että se olisi ohi! Yäk sentäänn , oli tosi karsea olo. PItäisi vissiin mennä aikaisemmin nukkumaan, että iltapahoinvointi ei pääsisi niin pahaksi, mutta olis niin kiva miehenkin kanssa olla vähän aikaan hereillä vielä sen jälkeen kun lapset on viimein saatu nukahtamaan... Tällä kertaa sain mieheltäkin vähän myötätuntoa kun sattui juttelemaan eilen juuri naispuolisen esimiehensä kanssa ja kertoi tälle raskaudesta, nainen oli kysellyt voinnista ja kertonut että oli aikanaan "meinannut peruuttaa koko lähetyksen" voituaan kolmannella kerralla niin huonosti! Miehelle näköjään tekee hyvää kuulla, että on sitä muillakin, ei ainoastaan minulla!
Koko ensi viikko on luvattu tällaista säätä likimain, pitäisi vielä mansikkamaallekin ehtiä että saisi mansikat pakkaseen, yhden looran ostin torilta mutta oli osaksi niin homeenmakuisia että päätin lähteä itse noukkimaan.
Jep, mutta ei kuin aurinkoa, naiset!
B) eikkuli 14+1
Eikkuli on ollut ahkerana! Mullakin toi ikkunanpesu ois ajankohtainen, mutta jos sitten tässä syssymmällä.. Kaihtimet kuitenkin kiinni, kun aurinko paistaa ;) Tulee muuten hirvee sauna tästä meidän kämpästä.
Ja täälläkin tarvis mansikanhakuun lähteä, en tiedä vain pitäiskö itse mennä kerään vai torille heti aamusta hakemaan.. täytyy katsoa.. eli kohta jää saamatta koko mansikat, kun tätä taas vetkuttelee :/
Mulla olo on vieläkin todella heikko, mutta onnellinen silti.. katson aina ultrakuvaa, kun tulee kamala olo ja yritän ajatella, et se sit palkitaan tammikuussa.. tai helmi.. kun esikoinen meni toista viikkoo yli :(
Öisin herään ainakin kerran vessaan ja aamusta toistamiseen, ärsyttää. Ja viimeyönä sitten samalla reissulla rupesi niin närästään, et renniet ois ollu kova sana.. täytyy varmaan jo hankkia niitä varalle. Vaikka omapa oli vika, kun menin ja söin kauheen kasan Hornet-kanansiipiä.. NAM, mutta yöllä oli hieman huonompi olo!
Eli tänne ei ihmeitä.. Nyt ulkoileen ja nauttiin aurinkoisesta sunnuntaista!
Emmuli rv 13+4
Heippa kaikille,
Käykäähän lukemassa ja kommentoimassa odotusblogiani.
Minut voi lisätä pinoon: mamacita74, ikä 33, la 8.1. ja synnäri K-SKS.
Onnellista odotusta kaikille!
mamacita74 + Garbie (16+ 3)
Mullekkin iski aamulla jokin ihmeellinen siivousvimma niin että nyt hohtaa puhtauttaan koko talo ja muutaman vaatekomeronkin sain "perattua" kuntoon ennenkuin oli ihan pakko siirtyä ulos nauttimaan tästä ihanasta helteestä.
Sain sitten poltettua vatsanahkanikin kun uskaltauduin ekaa kertaa tänä kesänä ottamaan aurinkoa bikineissä-kylläkin ihan omalla terassilla. Muutapa ei ton palaneen nahkan lisäksi omaan napaan kuulukkaan. Eilen tein vikatikin ja söin pitsaa iltasella tyhjään vatsaan ja eihän se tietty pysynyt sisällä. Ei siis näköjään passaa edelläänkään pitää liian pitkiä välejä ruokailuissa, vaikkakaan varsinaista pahaa oloa ei enää olekkaan.
Poistun palstalta muutamaksi päiväksi kun lähdetään perheen kanssa huomenna pienelle reissulle.
Kaikille voimaa alkuviikkoon ja hyviä vointeja
toivottelee KainoElvi ja kaveri rv 13+2
29.12.tjw------------------28v-------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi----------------33v-------viides---------K-SKS
1.1.ninette---------------30v-------toinen--------TYKS
3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------?
5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri
6.1.trio---------------------38v-------kolmas-------kättäri
7.1.Eno-Elmeri---------35v-------toinen---------Jorvi
8.1.döner78--------------30v-------toinen---------hyvinkää
9.1. Tii75-----------------33v-------toinen----------KOS
11.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS
12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS
13.1.mae3---------------27v-------kolmas-------kättäri
13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS
13.1.minnikki-----------24v-------neljäs---------SatKs
14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys
14.1.Anni09-------------31v-------eka-------------?
14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?
15.1.3xäippä74---------33v-------viides----------Seks
15.1.footprint74--------34v-------seitsemäs---?
15.1.äitiliini2004-------24v-------kolmas-------kättäri
15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu
17.1.Pinkspinks-------26v-------toinen---------?
17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks
17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari
18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS
18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?
19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi
19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS
19.1. Littlestar----------??v-------eka-------------?
19.1.MOELPA----------??v-------toinen---------?
20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS
20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL
20.1penelope77--------??v-------?----------------SatKs
20.1.basilika5-----------32v-------neljäs---------kättäri
20.1. Salsatar----------27v-------toinen---------OYS
21.1.Peregriina---------25v-------eka-------------TAYS
21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja
21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS
22.1. TiiaMariia---------26v-------eka-------------?
22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka
22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS
22.1. Ahemo------------??v-------kolmas-------Hys
23.1. Vauhtiviuhti------23v-------eka-------------Hys
24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas-------SEKS
25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS
25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja
25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS
25.1. marie1981-------26v-------eka-------------?
26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas-------pkks
27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS
28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS
28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------toinen---------NKL
28.1. Shei----------------22v-------kolmas-------ulkomailla
29.1. ukku---------------34v-------kolmas-------TAYS
29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL
30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS
30.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS
30.1. Minna_J----------30v-------kolmas-------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?
31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HKS