Oletko koskaan karannut sairaalasta? Enkä nyt tarkoita mielisairaalaa.
Kommentit (10)
Olen. Jouduin sietämättömien kipujen vuoksi sairaalaan tiputukseen ja kivun syykin saatiin selvitettyä. 12h olin ollut tiputuksessa ja lääkäri tuli ilmoittamaan, että pitävät mut siellä yön yli ja seuraavana päivänä lanssilla omalle paikkakunnalle sairaalaan. (Olin siis mökki paikkakunnalla n.100km kotoa) mä en suostunut jäämään vaan lähdin kun en saanut allekirjoittaa ees omavastuu lappua. Seuraavana päivänä menin oman paikkakunnan päivystykseen ja sain antibiootit ja pääsin kotiin lepäämään.
En, mutta naapurinani ollut romaninainen karkasi.
4-vuotiaana karkasin. Ehdin uloskin asti kunnes joku täti tuli ja huomasi sairaalavaatteeni päällä ja vei minut takaisin osastolle. Oli vissiin vähän ikävä vanhempiani. :)
Ei mutta mies karkasi toissapäivänä kun oli luvatta viety jäteautolla sairaalaan
Mitä helvetin lääkärin lupaa jos ei ole pakkohoidossa? Päätän itse mitä hoitoa otan vastaan ja yövynkö sairaalassa jos satun olemaan hoidon tarpeessa.
Olisit voinut sanoa että vastoin lääkärin suosittelua lähtenyt sairaalasta. Karannut väärä sana tähän kysymykseen.
Kaverini mies on. Sillä oli kova vatsakipu ja päätetty tehdä umpisuolen poisto. Kipu meni yllättäen ohi ja mies karkasi salaa sanomatta kenellekään mitään.
Tästä on aikaa 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvetin lääkärin lupaa jos ei ole pakkohoidossa? Päätän itse mitä hoitoa otan vastaan ja yövynkö sairaalassa jos satun olemaan hoidon tarpeessa.
Ei siinä kyllä yleisesti ottaen mitään potilaan lupia kysellä. Hoidon tarpeen arvioi henkilökunta, ei potilas. Potilas ei päätä olevansa riittävän terve lähtemään kotiin. Ei niitä sairaalapaikkoja huvikseen täytellä. Henkilökunta ottaa sisään, jos kokevat potilaan tarvitsevan valvontaa. Juuri siksi sieltä on "karattava", jos haluaa lähteä.
Useasti. Olen saanut teini-ikäisestä asti selittämättömiä sairaskohtauksia säännöllisen epäsäännöllisesti. On tutkittu, useasti, mitään vikaa ei löydy.
Pari kertaa olen herännyt sairaalasta kphtauksen saatuani ja häipynyt, koska siitä sairaalassa makaamisesta ei ole mitään hyötyä. Voin levätä kotonakin.
Myös lääkkeiden yliannostuksen jälkeen menin "tupakalle", eli repäisin tippaletkun irti ja otin taksin kotiin. Ei kiinnostanut jutella jollekin psykologille.