Miten yleistä tai harvinaista on olla liitossa vaikkei ole ollut rakastunut?
Kommentit (15)
Toivottavasti ei kauhean yleistä. En toivoisi tätä monellekkaan ihmiselle.
Olen niin yksin ja kaipaan kosketusta, alkaa jo olla ihan sama millaista, Halaus, pusu, silmiin katsominen juttelu, kaikki kelpaavat. Niin olenhan ollut tässä parisuhteessa jo 90-luvun alusta,
Moni mies on, koska ei muuten saa seksiä. Tyytyminen on yleistä.
Mun tuttavapiirissä ei ole kyllä ketään, joka olisi pitkässä liitossa, jossa ei ikinä ole ollut rakkautta. Ei ainakaan kukaan ole myöntänyt, kun ollaan tästä puhuttu. Osalle puolison samankaltainen koulutustausta ja urapolku on tärkeitä, osalle ei. Ollaan vaihtelevasti koulutettuja, työssäkäyviä naisia. Itse korkeakoulutettu, en kuitenkaan tohtori, ja ihan mukavassa työssä.
Mä olen tasan taatusti oman puolisoni kanssa siksi, että rakastan ja tykkään. Varallisuudella, koulutustasolla, etnisellä taustalla tai puolison työn luonteella ei ole mitään väliä, kunhan on hyvä ihminen ja tekee elämällään edes jotain.
Minua mietityttää enemmän, että miten rakkaus ei tunnu olevan millään tavalla riippuvainen miehen käytöksestä. Toisia rakastetaan vuosikausia, vaikka suhteessa on pettämistä, väkivaltaa, alkoholismia tms niin ei se näköjään tapa rakkautta ollenkaan. Toiset miehet taas on helppo heittää pois vaikka ihan siitä syystä, että ei hymyillyt laivareissulla koko aikaa. Mistä se rakkaus oikeastaan syntyy? Onko se täsyin kemiallista, eikä siihen vaikuta mikään muu?
En tiedä, mutta helppohan tuo on testata. Kaikki naimisissa olevat peukuttakaa tätä viestiä. Yläpeukku, jos olet ainakin joskus ollut rakastunut (tai vähintään olet vilpittömästi luullut olevasi rakastunut) puolisoosi. Alapeukku, jos et koskaan ole ollut rakastunut häneen.
En ole varma mitä ap tarkoittaa liitossa olemisella, joten teen eri testin muille siviilisäädyille. Saadaan tarkat tulokset.
Otetaanpa seuraavaksi naimisissa olleet, mutta eronneet. Jos ajattelet ex-puolisoasi (tai viimeisintä, jos heitä on useampia) niin olitko koskaan häneen rakastunut?
Yläpeukku, jos olit. Alapeukku, jos et koskaan ollut.
Tämä on niille, jotka ovat tällä hetkellä avoliitossa. Oletko jossain vaiheessa ollut rakastunut avopuolisoosi? Yläpeukku, jos olet ollut tai olet edelleenkin. Alapeukku, jos et.
Testataan vielä rakastumisen yleisyyttä yleensä, eli tämä kysymys on kaikille. Yläpeukku, jos olet joskus elämäsi aikana ollut rakastunut. Alapeukku, jos et ole koskaan ollut.
Ja nyt vain odottamaan tuloksia, niin saadaan näihin asioihin jotain selvyyttä.
Kai sitä jollain tavalla rakastunut joskus oli, mutta ei tässä mitään suurta tunteen paloa koskaan ole ollut. Riittävän hyvä puoliso, tasaista elämää ilman suurempia ongelmia.
Aika monella naisella pariutumishalu ja rakastuminen ovat vahvasti sidoksissa haluun saada lapsia ja perhe-elämä. Jos rakkautta ei löydy, Ilmeisesti osa valitsee pariutumisen ilman rakkautta saadakseen lapset (tai joissain tapauksissa mukavamman elämän).
Miehenä muistan kuinka minä ja pääosa kavereistani olimme täysin näkymättömiä naisille yli 25-vuotiaiksi asti. Sitten ennen kolmea kymppiä kaikki pariutuivat salamannopeasti. Nyt varmaankin puolet on eronnut. Naisten pariutumishaluat ovat palanneet samalle tasolle kuin parikymppisinä kun lapset eivät olleet mielessä, aika moni pysyttelee mieluummin sinkkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Aika monella naisella pariutumishalu ja rakastuminen ovat vahvasti sidoksissa haluun saada lapsia ja perhe-elämä. Jos rakkautta ei löydy, Ilmeisesti osa valitsee pariutumisen ilman rakkautta saadakseen lapset (tai joissain tapauksissa mukavamman elämän).
Miehenä muistan kuinka minä ja pääosa kavereistani olimme täysin näkymättömiä naisille yli 25-vuotiaiksi asti. Sitten ennen kolmea kymppiä kaikki pariutuivat salamannopeasti. Nyt varmaankin puolet on eronnut. Naisten pariutumishaluat ovat palanneet samalle tasolle kuin parikymppisinä kun lapset eivät olleet mielessä, aika moni pysyttelee mieluummin sinkkkuna.
Minulle ei tulisi mieleenkään ajatella lasten hankkimista, jos en olisi jo rakastunut ja parisuhteessa. Tuntuisi tosi epäluontevalta ajatella asiaa niin päin, että minun pitäisi löytää mies saadakseni lapsen.
Mitä rakastumiseen tulee, kaikki rakastumiseni ovat tapahtuneet alle 15-vuotiaana. Luulisi, että suvunjatkamisen kannalta olisi edullisempaa rakastua aikuisena... mutta niin vain on, että aikuisena ei rakastuta yhtä helposti.
Yleistä, mutta vielä yleisempää on, että nainen on liitossa, vaikka ei halua miestä seksuaalisesti...
Vierailija kirjoitti:
Testataan vielä rakastumisen yleisyyttä yleensä, eli tämä kysymys on kaikille. Yläpeukku, jos olet joskus elämäsi aikana ollut rakastunut. Alapeukku, jos et ole koskaan ollut.
Ja nyt vain odottamaan tuloksia, niin saadaan näihin asioihin jotain selvyyttä.
Yksipuolisesti kyllä, muuten vastaus on ei.
Veikkaan, että tuo yleisempää mitä että ollaan liitossa rakkaudesta. Lähipiirissä on useampi pari, jossa nainen joko elelee miehen rahoilla ja hoitaa kaikki lapsiin liittyvät asiat, tai sitten käyvät töissä mutta sinnittelevät liitossa lasten ja rahan takia.
Eräs ystäväni sanoi että valitsi tarkoituksella rikkaan (ja valitettavasti ruman) miehen, jotta voisi hankkia lapsia, jäädä kotiin ja saada hienot talot, autot ja ulkomaanmatkat. En ymmärrä.