1-vuotiaan imettämisestä
Pumppaan juuri 1 vuotta täyttäneelle lapselleni maitoa, jota hän juo noin 5-6 dl päivässä. 1-vuotisneuvolassa ohjeistettiin lopettamaan oman maidon antaminen ja siirtymään lehmänmaitoon. Onko tosiaan niin, että lehmänmaito on tässä iässä lapsen hyvinvoinnille äidinmaitoa parempi vaihtoehto? Itse en vielä koe suurta tarvetta pumppauksen lopettamiseen, vaikka se toki helpottaisi jonkin verran elämää. Kiinnostaisi kovasti, mitä ajatuksia tämä muissa herättää. Olenko ainoa tätä ohjeistusta kummeksuva? :D
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten seksielämä
Mä en ymmärrä miten seksi ja imetys liittyvät toisiinsa tai poissulkevat toisensa. Mulla ainakin lasta ruokkiessa ja nukuttaessa rinnat ovat lapsen käytössä ja kun harrastan seksiä mieheni kanssa ne ovat ihan normaalisti siinä kuin muulloinkin...
Ehkä jollekin sitten vaikuttaa jotain, mutta itse olen aika sinut seksuaalisuuteni kanssa kuin myös imetyksen kanssa. Molemmat täysin luonnollisia asioita naisen elämässä.
Nää on näitä surkeissa suhteissa eläviä epävarmoja kontrollifriikkejä, joiden mies runkkaa mieluummin pokelle kuin harrastaisi seksiä sellaisen naisen kanssa, joka nimenomaan olisi sinut itsensä kanssa eikä yrittäisi kaikessa vain mielistellä miestä, jotta "suhde" pysyy kasassa. Normaalissa, hyvässä suhteessahan puolisot haluavat toisiaan läpi erilaisten elämänvaiheiden. Vaan kun tuon näsäviisaan pissiksen suhde ei kestäisi raskautta tai lapsia (kun nainen ei olisi ainoastaan miestä varten) niin ei sitten kenenkään muunkaan. Tai niin hän yrittää väittää.
Jatka vain pumppaamista, jos haluat ja jaksat. En lukenut tuota linkkiä pumpatusta maidosta, mutta jos hygienia ja säilytys on kunnossa, niin tietenkin lähtökohtaisesti oman lajin maito on parempi, kuin vieraan nisäkkään maito. Eikä tällä ole tarkoitus pahekua lehmänmaitoa, raaka-aine siinä, missä muutkin raaka-aineet, mitä ihminen syö. Meillä maitoallergia nyt tutkinnan alla, joten onneksi imetän vielä, että saa paremmin ravintoaineita siitä, kuin purkista ja korvikkeista.
Mä kerran kysyin kauramaidosta lääkäriltä ei suositellut koska ei ole ravinteikastajuuri ollenkaan. Ennemmin soija maitoa kuin kaura
Mä en ymmärrä miten seksi ja imetys liittyvät toisiinsa tai poissulkevat toisensa. Mulla ainakin lasta ruokkiessa ja nukuttaessa rinnat ovat lapsen käytössä ja kun harrastan seksiä mieheni kanssa ne ovat ihan normaalisti siinä kuin muulloinkin...
Ehkä jollekin sitten vaikuttaa jotain, mutta itse olen aika sinut seksuaalisuuteni kanssa kuin myös imetyksen kanssa. Molemmat täysin luonnollisia asioita naisen elämässä.