Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on töissä ja kotona lempinimiä tutuille asiakkaille / hassulle naapureille....

Vierailija
01.10.2019 |

... mietitkö koskaan millä lempinimellä sinut tunnetaan lähikaupassasi tai naapurissasi?

Omaksi lempinimeksi veikkaan kaupassa ”Pirjo-pussiton” tai ”bonusnainen”
Ja naapurissa ”punatakki”

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuria kutsumme tuttavallisesti mulkuksi. 

Vierailija
2/37 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit yleensä harrastavat tuota. Loukkaavat lempinimet tuottavat heille mielihyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh! Meidän naapurit ovat kyylä, mulkku ja nakuperhe.

Vierailija
4/37 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan mulla asui naapurissa röökimummo. Tunnettiin koko talossa sillä nimellä, ja syystä.

Vierailija
5/37 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asuvat mm. mörkö, sammakko, ituhippi ja Mäkisen ( nimi muutettu) poika. Viimeinen ihan ok, mutta tämä ”poika” on yli 60- vuotias. Isänsä asui samassa asunnossa aikanaan ja jotkut vanhemmat asukkaat muistavat hänet, joten poika on poika iästä riippumatta.

Vierailija
6/37 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurit on Markku, Timo, Tuula, tai "Sukunimi" tai sitten numeron A2-asukkaat. Joillakin asiakkailla on ammattiin liittyvä etuliite nimessä, jos on yleinen nimi. En kerro alaa, mutta tyyliin putki-Virtanen, liha-Järvinen tai maalari-Pekka, riippuen onko miten tuttu.

Vierailija
7/37 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurissa Päättämätön P[etunimi] ja Salakuljettaja L[sukunimi]. Alakerran ADHD ja demonit (äiti ja pk-ikäiset lapset) muuttivat pois. Toisessa päässä Maailman Reippain Perhe.

8/37 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asiakkaita ehdi nimetä, kun ne tulee ja menee niin nopeasti 😃 Silloin kun itse olin vain asiakas, muutamalla tutulla kuskilla oli kyllä lempinimi, kun en oikeita nimiä tiennyt. Niinku Hymypoika ja Yrmy, Ponnaripää ja Rastapää.

9/37 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ei asiakkaita ehdi nimetä, kun ne tulee ja menee niin nopeasti 😃 Silloin kun itse olin vain asiakas, muutamalla tutulla kuskilla oli kyllä lempinimi, kun en oikeita nimiä tiennyt. Niinku Hymypoika ja Yrmy, Ponnaripää ja Rastapää.

Niin mä mä oon tietysti tuo, mitä nimimerkki sanoo, tai maskotti 😄

Vierailija
10/37 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyypyy ja Metsonmetso!

Vierailija
11/37 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin moni haukkuu naapureitaan?  Missä roskaläjässä te oikein asutte?

Meidän talossa ei naapureista kuulu yhtään mitään, eikä tiedetä millaisia ne ovat ja missä käyvät työssä.

Aamulla vaan hississä ja rappukäytävässä tervehditään.

Vierailija
12/37 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin lopettaa lempinimien keksimisen kokonaan, sillä ne olivat minulla usein hieman väheksyviä tai liian humoristisia. Kun on jotakin 10 v kutsunut juntti-petteriksi ja tajuaakin tyypin olevan suuri apu vaikeassa elämäntilanteessa. Vie aikansa ennen kuin tajuaa, että se ihminen on todella hyvä tyyppi. Ehkä hankala tavallisessa arjessa, mutta parasta kriisissä.

Minua on kutsuttu monilla kivoilla ja myös ikävillä nimillä. Ne ovat usein saaneet uskomaan, että olen juuri sitä mitä nimitelläänkin. Olen erikoinen ja karismaattinen luonne, niin ne  nimitykset kertovat vain siitä nimittelijästä kuin minusta. Voisin aloittaa äitini nimittelyistä. 

Vierailija
13/37 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit yleensä harrastavat tuota. Loukkaavat lempinimet tuottavat heille mielihyvää.

Höpö höpö!

Meillä töissä ei ole tietääkseni yhtään narsistia ja ihan normaalissa hauskassa työympäristössä muotoutuu väkisinkin asiakkaille lempinimiä, mutta sitähän eivät kaikki toki ymmärrä ja sekin on ihan ok!

Vierailija
14/37 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampiherra (Vanha ukko, jolla on vitivalkoiset sopimattomat tekarit)

Päihtymys-Paavo

Vinopää-Viivi

Bailu-YH-rouva

Vierailija
15/37 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureitaan täällä pilkkaavat ne, jotka asuu jossain kunnan vuokraläävässä, ja viettävät päivät pitkät kotonaan naapureita ja muita asukkaita kyttäilen.

Vierailija
16/37 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole toimistossa muuta tekemistä, kuin keksiä ihmisille haukkumanimiä?

Mistäs teille palkkaa maksetaan?

Eikös teidät ole otettu duuniin sitä varten, että palvelette ihmisiä ettekä pilkkaa heitä?

Ei meidän toimisossa ainakaan ole aikaa keksiä yhdellekään asiakkaalle mitään pilkkanimeä.

Vierailija
17/37 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Läski, ja minä kutsun heitä Ääliöiksi.

Vierailija
18/37 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampiherra (Vanha ukko, jolla on vitivalkoiset sopimattomat tekarit)

Päihtymys-Paavo

Vinopää-Viivi

Bailu-YH-rouva

Bailu-YH-rouva, made my day! 😂 joo, voin kuvitella...

Ohis, mutta miksi melkein kaikki YH:t ovat joko partypissiksiä tai muuten vaan W t?

Vierailija
19/37 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta kumppani tietää kestä puhutaan niin on Jannu, Jantteri ja pari muuta joita ei voi tähän laittaa kun voisivat tunnistaa kun toinen on ihan henkilön oikea sukunimi jne. 

Meillä ei ole naapureita vastaan mutta jos naapureista on äänihäiriöitä tai joku kyylää jatkuvasti tms. niin ovat ansainneet nimensä mielestäni ihan käytöksensä perusteella.

Vierailija
20/37 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on "juopot" seinänaapurina ja "hipit" alakerrassa. Näillä ei ole tarkoitus loukata, mutta seinänaapurit dokaa jatkuvasti ja alakerran taiteilijat on, no, hippejä. Ihmisinä kaikki ihan mukavia varmaankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan