Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelan sivuille ei näköjään sitten enää pääse pahvisella kortilla?

Vierailija
01.10.2019 |

Vähän huonoa musta tiedottaminen tämän suhteen.

Mulla on toki älypuhelin. Olen vain ollut niitä viimeisiä mohikaaneja tässä asiassa.

Ärysttää, kun piti yksi asia hoitaa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luvattiin että nordealla pääsee kuun loppuun mutta eipä päässyt enää eilen aamulla.

Nordean pankkiin pääsi tänään kyllä vielä pahvisella.

Vierailija
22/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin urpot. Norden tunnuslukukortilla ei pääse KELAN sivuille. Pankkiin pääsee ihan normaalisti. Ettekö idarit osaa lukea?

Et itse taida osata. Kelastahan tässä on koko ajan puhuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

op pankkiin tarvii kirjautumiseen vähintään kännykän ja sen tunnuslukuläpyskän. Mitä helkuttia sitten tehdään kun kännykkä katoaa tai pöllitään? Milläs kuoletat kortit kun ei ole kännykkää? Tai poistaa nosto-oikeudet itse kotona tietsikalla niin automaateista kuin netissä? Huononnus tämä koko homma.

Op väittää että esim kelassa säilyy pahvi.

Vierailija
24/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän huonoa musta tiedottaminen tämän suhteen.

Eihän siitä olekaan kuin vasta kuukausia tiedotettu...

Vierailija
25/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja mä sain juuri uuden danske Bankin avainlukulistan, mutta kun niitä ei voi käyttää missään.

Vierailija
26/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin taitaa olla. Minäkin yritin eilen paperiläpyskä-dinosauruksena katsoa autoni tietoja trafista, mutta jouduin viimein lataamaan tunnuslukusovelluksen.

Mitään tiedotusta tällaisesta muutoksesta ei ole kyllä silmiini osunut...

Onhan tästä puhuttu ja tiedotettu jo vaikka kuinka kauan. Jääräpäisyytenne takia ette halua edetä teknologian mukaan. Se on vaan teille hankalampaa, koska kehitys ei jää odottelemaan tuollaisia muutosvastarintaisia. Ihan oma vikanne kun joku jo pitkään käytössä ollut asia tuleekin muka yllätyksenä.

Vierailija
27/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tarkentaa. 

Mulla siis Nordean vanhanaikainen pahvi, jossa tunnusluvut. Kela näyttää vain mahdollisuuden tunnistautua tunnuslukusovelluksella tai tunnuslukulaitteella. 

Ei se ole Kelan ongelma vaan Nordean.

Tai oikeammin sinun, kun olet yhä edelleen Nordean asiakas.

Juuri kokeilin, ja POP-pankin "pahvilla" pääsee edelleen.

Vierailija
28/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tarkentaa. 

Mulla siis Nordean vanhanaikainen pahvi, jossa tunnusluvut. Kela näyttää vain mahdollisuuden tunnistautua tunnuslukusovelluksella tai tunnuslukulaitteella. 

Se on ollut jo vaikka kuinka pitkään tiedossa, että pahvilista poistuu käytöstä. Miten olet onnistunut ohittamaan sen? 

Vierailija
29/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi nyt pystyä ymmärtämään, että se ei ole Kela (tai Trafi) joka sen tunnistautumisen tarjoaa, vaan pankki. Hommat menee sen pankin käytännön mukaan.

Vierailija
30/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankitaan se älypuhelin, mutta viimeiseen asti vastustetaan uudistusta, mikä helpottaa asioimista älypuhelimella!?

Vierailija
31/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Kelan sivuilla tänään ihan vanhaan malliin Aktian numerolistalla (ei ole pahvia vaan muovitettua paperia) eikä tullut edes mitään tekstiviestiä. Tunnistautumisnäkymä oli vähän muuttunut, mutta se oli pankin etusivulla tiedotettu jo etukäteen, että ei tullut yllätyksenä.

Pankkiasiat ja pankin kautta tunnistautumiset hoidan edelleenkin vain kotipöytäkoneella. Puhelinta en aio käyttää siihen tarkoitukseen koskaan, liian vaivallloista. Helpompi käyttää isoa näppistä ja hiirtä, 19 tuuman näytöstä puhumattakaan. Pankille olen antanut vanhan puhelimeni numeron, sillä sitä puhelinta en vie ulos tästä asunnosta. Siihen saavat mahdolliset tekstiviestit tulla.

Vierailija
32/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ole mobiilivarmennetta???? Helppo kuin mikä! Ei tarvita sovelluksia, läpysköjä ..

Vierailija
33/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tarkentaa. 

Nordea ainakin ilmoitti joskus n. kuukausi sitten tästä muutoksesta. Tuli tekstiviesti kännykkään, että on verkkopankissa tärkeä viesti luettavana.

Vierailija
34/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tarkentaa. 

Se on ollut jo vaikka kuinka pitkään tiedossa, että pahvilista poistuu käytöstä. Miten olet onnistunut ohittamaan sen? 

No niin on, ja itse tilasin Nordean tunnuslukulaitteen jo pari vuotta sitten varmuuden vuoksi, vaikka älypuhelinkin on. On mulla se pahvinen listakin vielä, ja käsittääkseni sekin käy verkkopankissa edelleen, vaikka tunnistautumiseen muilla sivustoilla ei enää käykään.

Vierailija
35/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luvattiin että nordealla pääsee kuun loppuun mutta eipä päässyt enää eilen aamulla.

Nordean pankkiin pääsi tänään kyllä vielä pahvisella.

Ketjun aiheena on kelan sivuille kirjautuminen.

Vierailija
36/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Kelan sivuilla tänään ihan vanhaan malliin Aktian numerolistalla (ei ole pahvia vaan muovitettua paperia) eikä tullut edes mitään tekstiviestiä. Tunnistautumisnäkymä oli vähän muuttunut, mutta se oli pankin etusivulla tiedotettu jo etukäteen, että ei tullut yllätyksenä.

Pankkiasiat ja pankin kautta tunnistautumiset hoidan edelleenkin vain kotipöytäkoneella. Puhelinta en aio käyttää siihen tarkoitukseen koskaan, liian vaivallloista. Helpompi käyttää isoa näppistä ja hiirtä, 19 tuuman näytöstä puhumattakaan. Pankille olen antanut vanhan puhelimeni numeron, sillä sitä puhelinta en vie ulos tästä asunnosta. Siihen saavat mahdolliset tekstiviestit tulla.

Mikä ihmeen postimerkin kokoinen antiikkinäyttö sinulla oikein on? Älypuhelimenikin on suhteellisesti suurempi kuin tuo myyränkolo.

Vierailija
37/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin taitaa olla. Minäkin yritin eilen paperiläpyskä-dinosauruksena katsoa autoni tietoja trafista, mutta jouduin viimein lataamaan tunnuslukusovelluksen.

Onhan tästä puhuttu ja tiedotettu jo vaikka kuinka kauan. Jääräpäisyytenne takia ette halua edetä teknologian mukaan. Se on vaan teille hankalampaa, koska kehitys ei jää odottelemaan tuollaisia muutosvastarintaisia. Ihan oma vikanne kun joku jo pitkään käytössä ollut asia tuleekin muka yllätyksenä.

Toisaalta kukaan tai mikään ei ole vaatinut, että pankkiasioinnissa täytyy olla älykännykkä. Pankit on itse keksineet, että se olisi kätevä tunnistautumisväline ja saaneet nyt aikaan systeemin, jossa tilin haltuunotto on helpompaa kuin koskaan. Riittää, että varastat puhelimen.

Vierailija
38/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole mobiilivarmennetta???? Helppo kuin mikä! Ei tarvita sovelluksia, läpysköjä ..

No tämä. 

Vierailija
39/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta kukaan tai mikään ei ole vaatinut, että pankkiasioinnissa täytyy olla älykännykkä. Pankit on itse keksineet, että se olisi kätevä tunnistautumisväline ja saaneet nyt aikaan systeemin, jossa tilin haltuunotto on helpompaa kuin koskaan. Riittää, että varastat puhelimen.

Ja mitäs ajattelit sillä lukitulla puhelimella tehdä? Ennen tosiaan riitti että varastaa (tai valokuvaa/kopio/opettelee ulkoa) sen avainlukulistan, mobiilivarmennetta et ohita mitenkään.

Vierailija
40/41 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä ihmisten pahvi-fiksaatiota. Mutta jos haluaa tehdä elämästään hankalamman, niin mikäs siinä. Ja on niin kiva valittaakin.