Kun ostatte banaaneja, laitatteko ne hedelmäpussiin?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. En pussita edes omenoita tai appelsiineja, punnitsen ne yksittäin. Kassatyöntekijöitä tämä tapa usein ärsyttää ja myös jonossa takanani olevia.
Siis laitatko oikeasti lapun jokaiseen yksittäiseen hedelmään :D? Vau. Itsekään en juuri ikinä käytä pusseja, mutta punnitsen kaikki kerralla ja laitan lapun vain yhteen. Joskus teen myös niin, että otan yhden pussin, johon sisällytän useita eri kasviksia/hedelmiä ja yhden pussin kyljessä on siis useampi eri viivakooditarra.
Ja alkuperäiseen kysymykseen. En ikinä laita banaaneja pussiin. Mielestäni se on jo jossain määrin rikollista tässä maailmanajassa.
Mutta menetkö fossiilisilla sinne kauppaan ja pois?
En. En omista autoa, enkä edes ajokorttia. Ja mielestäni ei ole väliä vaikka menisinkin. Tai siis sitä suuremmalla syyllä pitäisi tehdä pieniä ilmastotekoja.
Kiva.
Sitä keskivertosuomalaisen autoilun korvaavaa "ilmastotekoa" varten tarvis ostaa joka päivä terttu banskuja ilman pussia, ja jatkaa noin 1000 vuoden ajan.
Mitä pahaa on siinä, että tekee niitä pieniä tekoja ihan vain siksi, että ei näe mitään syytä olla tekemättä niitä? Vaikka niillä ei maapallon mittakaavassa olisi mitään merkitystä, mutta itse saa niistä hyvää mieltä?
Kysymykseni on retorinen, en odota vastausta vaan olen menossa nukkumaan. Mutta minä nautin siitä, että joka ikinen päivä saan tilaisuuden tehdä pieniä tietoisia valintoja. Banaaneja en tosin edes syö kuin yhden viikossa, viikonlopun smoothiessa. Muut ainesosat (lehtikaali, pinaatti, omena, marjat) tulevat omasta puutarhasta tai ainakin Suomesta (varsiselleri).
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuinka puhdas on vaaka, -joskus on niin lähmänen, että kaikki on laitettava pussiin.
Pelkästäänkö punnituksen ajaksi?
Yleensä en laita pussiin. Ollut jotenkin moraalitonta, kuten pakasteiden pussitus. Jos on vain irtobanaaneja, niin ne pussitan ihan vaan siksi, että ne ei leviä ympäriinsä.
Todella harvoin, Harvoin otan muutenkaan niitä muovipusseja. Mun lähikaupassa voi valita paperipussin esim. tomaateille tai muulle. Sit mulla on kyllä niitä kestopussejakin.. jostain syystä ne ei ikinä vaan muistu kauppamatakalle mukkaan.
Ei oo muuten kauankaan, kun s-kaupat tyrkytti niitä hemmetin pusseja aina pakasteille. "Laitetaanko pakasteet pussiin"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan pussiin. Joskus on käynyt niin että banaani on haljennut kassissa ja sotkenut. Pusseille löytyy jatkokäyttöä. Miten te jotka ette ota tai osta pusseja kuskaatte roskanne?
En laita pussiin. Tosi tosi harvoin otan pussin jos on jostain syystä sellaisia banaaneja jotka on irrallaan tai niin että vain kaksi on yhdessä. Lähikaupassa joskus näin on.
Ja en pistä banaaneja muovikassiin pohjalle vaan muiden ostosten päälle niin ei ne siellä muusaannu.
Ja roskat laitan siihen muovipussiin jonka ostan kassalta kaikille ostoksille. Ei meidän 6 hengen roskat hedelmäpussiin mahdu.
Mitä järkeä on laittaa roskat 20 senttiä maksavaan pussiin ja joka kauppareissulla ostaa uusi pussi, kun tokmannilta saat eurolla rullan jossa on jotain 30 pussia ja voit käyttää niitä roskapusseina ja sitten uudelleenkäyttää yhtä kaupasta ostettua muovipussia.
T: ihminen jolla on jo neljättä vuotta käytössä sama kauppapussi joka on 2 kaupan muovipussia päällekkäin niin on kestänyt.
Uskon että tässäkin voi tehdä säästöjä, pieniä säästöjä pikkuhiljaa jos ei montaa kertaa viikossa osta 20 sentin pussia.
En yleensä, mutta jos minulla on sillä hetkellä pulaa hedelmäpusseista niin saatan laittaakin. En toki halua, että roskapussit yms. loppuvat kesken.
Riippuu kuinka puhdas on vaaka, -joskus on niin lähmänen, että kaikki on laitettava pussiin.