Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pois hoitoalalta mutta minne?

Vierailija
30.09.2019 |

Olen hieman alle 10v sitten valmistunut sairaanhoitaja ja totaalisen kyllästynyt hoitotyöhön. Niin kyllästynyt ja tympääntynyt, että työpaikan vaihto ei asiaan auta. Onko täällä ketään alanvaihtajaa? Haluaisin kuulla kokemuksia miksi vaihdoit alaa, minne, oliko minkälainen polku kulkea jne.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alanvaihtaja vielä vaan valitettavasti edelleen hoitoalalla, mutta ihan samaa olen kyllä miettinyt että jotain muuta pitäis keksiä. Tsemppiä alanvaihtoon!

Vierailija
2/10 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 15 vuotta suuhygienistinä ja pohdin ihan samoja juttuja kuin sinä ap. Olen täysin kyllästynyt työhöni ja pieneen palkkaan. Mille alalle haluaisit lähteä ap? Itse pohdin, että olisiko minusta vielä yliopistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikassa ja nörtteilyssähän on tulevaisuuden työmarkkinat, sinne kannattaa.

Vierailija
4/10 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustiteelliseen, kauppatieteelliseen tai Aaltoon? Sisäänpääsyhän on helppoa kuin heinänteko.

Vierailija
5/10 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kurssikavereista varmaan puolet ovat vaihtaneet alaa, joko heti valmistumisen jälkeen tai kun ovat olleet max 5 vuotta töissä. Ihmettelen, miten vaivattomasti ja helposti heiltä on onnistunut alan vaihto (tai sitten se vaan näyttää helpolta, eikä sitä ole). Joukosta löytyy kaksi ekonomia, insinööri ja hammaslääkäri. Sitten on ainakin yksi hieroja ja muistaakseni optinen myyjä.

Vierailija
6/10 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua ap kiinnostaa? Itse olen niin kyllästynyt ja ahdistunut, etten oikein löydä elämälläni uutta suuntaa. Pitäisi vaan ryhdistäytyä ja hakea jonnekin kouluun.

Vierailija
7/10 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa alaa ennenkuin ihan kyynistyy. Itsellä jo ikää sen verran että ei ole mahdollisuutta tehdä sitä. Hoitotyötä vielä jaksaisin tehdä mutta ne kaikki uudistukset ja kahittämiset ja niiden myötä plashoitoon käytettävän ajan pieneminen ottaa päähän. Ymmärrän et asiat menee eteenpäin mutta vuosien aikana niin monta "uudistusta" nähneenä en jaksa uskoa oikein enää mihinkään. Nimittäin ihmisen perustarpeet ja hoitotyön ydin on samaa kuin aikojen alussa. Oma lapseni ollut myös 6 v hoitoalalla ja nyt aikoo vaihtaa alaa kokonaan. Kannustan.

Vierailija
8/10 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hyvät massit ennen alalta poistumista ja pölli lääkkeitä myyntiin?

Mitä välii, jos menetät toimen ku lähet alalta pois kuitenkin...

Vierailija
9/10 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne. Yliopisto-opiskelu kiinnostaisi, mutta tarkemmin en osaa sanoa mikä ala. Olen miettinyt yhteiskuntatieteitä, viestintää, hallintotiedettä, kirjastoalaa, jopa terveystieteitäkin, mutta olen niin tympääntynyt että terveystieteiden opiskelu tuskin tuo muutosta. Tuntuu ettei mikään ala kiinnosta ns. tarpeeksi, pelkään valitsevani taas väärin ja kieltämättä opiskelemaan pääsy on nykyään vaikeaa ensikertalaisuusedun ja lisääntyneen todistusvalinnan vuoksi.

Vierailija
10/10 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne. Yliopisto-opiskelu kiinnostaisi, mutta tarkemmin en osaa sanoa mikä ala. Olen miettinyt yhteiskuntatieteitä, viestintää, hallintotiedettä, kirjastoalaa, jopa terveystieteitäkin, mutta olen niin tympääntynyt että terveystieteiden opiskelu tuskin tuo muutosta. Tuntuu ettei mikään ala kiinnosta ns. tarpeeksi, pelkään valitsevani taas väärin ja kieltämättä opiskelemaan pääsy on nykyään vaikeaa ensikertalaisuusedun ja lisääntyneen todistusvalinnan vuoksi.

Niin alanvaihdossa olisi näppärää vaihtaa alalle, jolla sairaanhoitajaopinnoista ja työkokemuksesta olisi hyötyä. Eikö sulle käy mikään terveydenhoitoon liittyvä työ?

Fysioterapeutti, psykologi, optikko, puheterapeutti, tuli ekana mieleen.

Entä onko sulla mitään muuta työkokemusta, harrastusalaa, tai kiinnostuksen kohdetta, josta voisi kehittää ammatin?

Ja mikä siinä nykyisessä ammatissa ärsyttää eniten? Mistä haluat päästä eroon?